Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waarom vliegen slecht is voor je fiets en alle andere bagage - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Waarom vliegen slecht is voor je fiets en alle andere bagage

Precies. En daarom is vliegen slecht voor je fiets en alle andere bagage.
Poppink schreef:
vr 27 mei, 2022 22:56
Je hebt volkomen gelijk, maar je redenering klopt niet.
Het kenmerkende van condenssporen bij heldere hemel is dat ze ook wanneer het helder is de hemel vertroebelen.
Daar waar de lucht helder was is dat dan niet meer het geval.
En dat is nou juist het probleem dat de luchtvaart creëert.
Uit deze en postings van jou in een ander draadje (met veel 'gevloek') blijkt, dat jij volledig gefixeerd bent op de negatieve aspecten van de luchtvaart.
Ik vind dat nogal wappie-gedrag, en de beweringen die hier door jou en anderen worden gedaan dicht in de buurt komen van het chemtrail-geloof. Want het stukje wat ik hier citeer is natuurlijk geklets, en niks anders.
Trouwens die foto's; ik laat er één zien:
DSC_6912.JPG
DSC_6912.JPG (19.33 KiB) 1273 keer bekeken
Wat zie jij hier? Ik zie voornamelijk gewone, natuurlijke, cirrus bewolking, met mogelijkerwijs twee of drie oude contrails. Maar het kunnen net zo goed ook cirrus wolken zijn.
NB: nu ik beter naar de eerste foto kijk (pagina terug), dan is zijn er geen contrails te zien, maar cirrus in strepen-vorm

Maar ja, de butler heeft het altijd gedaan...
De negatieve aspecten van vliegen daar was al een ander draadje over; vliegschaamte.

Dat de mensen op de werkvloer die onder vieze werkomstandigheden tegen exorbitante lage lonen jouw bagage behandelen zoals zijzelf behandeld worden verbaast mij geenszins. Hoge werkdruk. Minder handen om hetzelfde werk te moeten verrichten doordat er minder mensen zijn die het vuile werk willen doen. Of door ziekte uitvallen.
0-uren contracten, op afroep beschikbaar moeten zijn. Geen zicht op vast contract.

Dat dan eens iets verkeerd gaat met je bagage; waar mensen werken worden fouten gemaakt :wink:
En waarom vliegen slecht is voor de fietser. Maar die discussie is ergens anders bezig :lol:
Voor het eerst mijn MTB meegenomen in het vliegtuig van Düsseldorf naar Samos en zou het zeker herhalen.
Dacht in eerste instantie een Bike Guard Curv gekocht te hebben als hardcase door de vele negatieve berichten over beschadigen maar helaas na 2 weken nog geen koffer en geannuleerd en net op tijd een Evoc xl tas gekocht.
Ik kan beamen dat een XL koffer absoluut nodig is voor een Specialized Epic Xl want deze paste er net in.
Bij het wegen was er een klein probleempje bij de incheckbalie omdat de koffer er net niet onderdoor kon waardoor de meter 38 kg aangaf waar 32 kg max was toegestaan.
Na de tas iets schuin te houden bleek het gewicht gelukkig 28 kg te zijn.
In mijn koffer de fiets 10.5 kg, koffer zelf is 12 kg, rest van het gewicht mijn schoenen, helm, gereedschap, bike standaard, pompen, Camel-back, montagezeil en diverse bescherming lappen.

Zowel de heenweg als de terugweg zeer goed bevallen.
De Evoc tas geeft genoeg bescherming voor de essentiële delen.
Enige nadeel is de grootte van de tas die door de Efteling poortjes lastiger te manoeuvreren is.
En het is zeker niet verkeer om 2x extra zwenkwieltjes te hebben om het lopen iets makkelijker te maken.
Er werd van te voren gewaarschuwd dat de druk van de remleiding nagekeken moet worden na de vlucht maar het enige wat mij is overkomen dat de vol opgepompte banden stukken minder lucht hadden na de vlucht.
Volgende keer iets lucht eruit laten lijkt me.
Zelf had ik tubeless banden dus weet niet hoe het is met een binnenband.

Kortom ben ik zeer tevreden met mijn ervaring in het vliegtuig en heb genoten van de diverse routes op Samos alhoewel deze wel zwaar waren voor de gevorderde fietser met goede conditie.
Dat is best wel een zware tas dan. Mijn Evoc tas, waar een mtb met 29 inch wielen in past, weegt 8,0-8,4 kg. Gelukkig maar, want als ik mijn andere fiets meeneem die kaal 15 kg weegt, past dat precies binnen de vaak gehanteerde limiet van 23 kg.
Mijn limiet was 32 kg en heb 100 euro extra betaald voor heen en terug.
Gevlogen met Eurowings.
De tas is 12 kg.
Dat komt omdat het een xl uitvoering is.
Heb alles opgemeten en een standaard tas werd echt te krap voor mijn xl fiets.
Bert van Sprang schreef:
za 30 apr, 2022 12:09
En wat moeten wij er dan mee? Je kunt ook het artikel kopieren en plakken als je wilt dat wij het lezen.
Beetje laat misschien, maar 'the internet archive wayback machine' bied hier uitkomst:
https://web.archive.org/web/20220430221 ... l~v518920/
Ik heb dat artikel eens rustig kunnen lezen: wát een ellende, zeg.
Nu had ik het al niet op vliegen, maar nu heeft het wel een nul-punt bereikt bij mij.
Flix schreef:
za 28 mei, 2022 02:07
Poppink schreef:
vr 27 mei, 2022 22:56
Je hebt volkomen gelijk, maar je redenering klopt niet.
Het kenmerkende van condenssporen bij heldere hemel is dat ze ook wanneer het helder is de hemel vertroebelen.
Daar waar de lucht helder was is dat dan niet meer het geval.
En dat is nou juist het probleem dat de luchtvaart creëert.
Uit deze en postings van jou in een ander draadje (met veel 'gevloek') blijkt, dat jij volledig gefixeerd bent op de negatieve aspecten van de luchtvaart.
Ik vind dat nogal wappie-gedrag, en de beweringen die hier door jou en anderen worden gedaan dicht in de buurt komen van het chemtrail-geloof. Want het stukje wat ik hier citeer is natuurlijk geklets, en niks anders.

Zo Wappie is het niet hoor.

Citaat: Op dit moment lopen er verschillende kleinschalige experimenten om het wolkendek boven zee te verstevigen, bijvoorbeeld door zeezout de lucht in te pompen. Voor de kust van Namibië en Californië bevinden zich permanente wolkenvelden die zich goed lenen voor albedomodificatie. ‘Maar’, waarschuwt Russchenberg, ‘ook dit soort praktijken beïnvloeden de weerspatronen over de wereld en is het de vraag of de oplossing niet erger is dan de kwaal.’

Bron:https://www.groene.nl/artikel/verf-de-w ... de-zon-uit

Gelukkig zijn er wetenschappers die tegenstander zijn van Geo-engineering
Maar wel een artikel uit 2014, ik zou me kunnen voorstellen dat het experimenteren toch op (kleine? schaal gebeurt, de nood is immers hoog, zo betrouwbaar zijn vele regeringsleiders niet blijkt nu wel weer.

https://geografie.nl/artikel/mike-hulme ... o-sum-game
Je zou maar net een nieuwe peperdure trike hebben laten bouwen en die kwijtraken tijdens je vlucht: https://www.youtube.com/watch?v=GxxRDCpiBeU
Als Matt "Jayoe" Galat dit topic zou hebben gevolgd was hem dat nooit overkomen.🤭
Nogmaals het nut voor een goede fietskoffer… op de achtergrond ligt de fietshoes zo te zien.

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrenn ... ig-van-klm