Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Verandering inpakregels Transavia - Forum Wereldfietser

Verandering inpakregels Transavia

Misschien oud nieuws voor een aantal, maar de regels bij Transavia hoe je je fiets moet inpakken zijn helaas gewijzigd. Jarenlang (tot corona) verpakte ik mijn fiets in bubbeltjesplastic wat ik ter plaatse in het buitenland kocht. Dus lekker makkelijk, geen gezeul met hoezen. Maar nu mag dat niet meer. Minstens een fietshoes. Ook de webpagina daarover is zodanig gewijzigd. Houd daar dus rekening mee en voorkom onaangename verrassingen bij het inchecken. Ik weet niet of er ook nog eisen aan de hoes worden gesteld.
Jammer, want het is mijn favoriete inpak methode.
20170706_085806_DSC_7583_F5121.JPG
Aan de andere kant vraag ik me af of Poppink ooit weer gaat vliegen.
Als ik de recente cijfers van Schiphol lees, dan vraag ik me af of er nog mensen op de wereld zijn die in staat zijn een relatie te leggen tussen hun eigen gedrag en het verpesten van onze gezamenlijke leefwereld en die van onze kinderen.

EDIT
Altijd de 2 achtertassen samenbinden zodat het telt als 1 stuks bagage.
Dit is meer een gevalletje plastic-schaamte dan vlieg-schaamte...😎
Dit staat in de voorwaarden van Transavia.

Je fiets moet in een fietskoffer, fietsdoos of fietshoes verpakt worden.

Een fiets kan dus gewoon in een fietshoes mee, die je kunt opvouwen tot een klein en licht pakketje dat meekan achterop de drager.
Toevallig vandaag een ticket met transavia geboekt. Ik fiets van thuis naar Athene en vlieg dan terug. Als ik de transavia site in het engels lees staat er (slechts): "the use of a bicycle box or case is highly apreciated".......dus helemaal geen verplichting. Natuurlijk is het een optie om een fietshoes mee te nemen vanuit Nederland, zou het ook een optie zijn om het Engelstalig stukje te printen, en in Athene wat inpakplastic te kopen (want dat doe ik doorgaans)?

Ps: als ik Google zie ik dat zo'n hoezen ook weer niet zo zwaar zijn.....kan iemand iets zeggen of zo'n samengevouwen/samengeknepen hoes veel volume heeft?
een fietshoes mee te nemen vanuit Nederland
Je kunt ook voor de laatste nacht een hotel boeken en daar een pakketje naar toe sturen.
Theo B schreef:
di 15 mar, 2022 10:39
Toevallig vandaag een ticket met transavia geboekt. Ik fiets van thuis naar Athene en vlieg dan terug. Als ik de transavia site in het engels lees staat er (slechts): "the use of a bicycle box or case is highly apreciated".......dus helemaal geen verplichting. Natuurlijk is het een optie om een fietshoes mee te nemen vanuit Nederland, zou het ook een optie zijn om het Engelstalig stukje te printen, en in Athene wat inpakplastic te kopen (want dat doe ik doorgaans)?

Ps: als ik Google zie ik dat zo'n hoezen ook weer niet zo zwaar zijn.....kan iemand iets zeggen of zo'n samengevouwen/samengeknepen hoes veel volume heeft?
Nauwelijks en zo'n hoes weegt niks. Je stop er wat beschermend materiaal in. Na de landing drop je dat bij de recyling. Voor de terugvlucht scharrel je weer materiaal op.
Het hangt ervan af hoe Transavia “fietshoes” interpreteert. Een stuk getapet schilderfolie is ook een hoes. Als het maar beschermt tegen de viezigheid die op de fiets zit. Een “echte” fietshoes (heb zo’n zwarte van Decathlon) is toch wel een vervelend ding om mee te nemen wat mij betreft, niet onmogelijk maar liever niet.
Joris Flemming schreef:
di 15 mar, 2022 11:37
Het hangt ervan af hoe Transavia “fietshoes” interpreteert. Een stuk getapet schilderfolie is ook een hoes. Als het maar beschermt tegen de viezigheid die op de fiets zit. Een “echte” fietshoes (heb zo’n zwarte van Decathlon) is toch wel een vervelend ding om mee te nemen wat mij betreft, niet onmogelijk maar liever niet.
Ik gebruik de VK-hoes. Decathlon heeft diverse fietshoezen. Welke vind jij vervelend?
https://www.decathlon.nl/browse/c0-spor ... /N-1hgci4e
Is het ook niet zo dat maatschappijen en verschilende definitie hebben van een fietshoes?
Ik meen dat bij Ryanair de hoes helemaal dicht moet zijn, de wielen steken er niet uit.
viewtopic.php?f=26&t=33030&p=332269&hil ... es#p332269
viewtopic.php?f=26&t=27336&p=279992&hil ... es#p263933

En dat bij Transavia de hoes open mag zijn waardoor de wielen er wel uitsteken en als je dat goed doet kun je gemakkelijk op het vliegveld mee rijden (behalve toen in Sevilla toen ik van het luchthavenpersoneel mijn voorwiel eruit moest halen waarna het buitenom lopen naar de kelder waar de grote scanner staat wel heel lastig ging, maar dat is een ander verhaal).
Screenshot_20220315-145803.png
Ik heb het even bij Transavia gevraagd.
Wat een mooie tips (en Poppink: dank voor je voortvarend uitzoekwerk). Ik was nog aan het denken: je kan natuurlijk ook zonder iets naar je eindbestemming fietsen (in mijn geval Athene) en daar een fietshoes kopen. Dat zal niet in elke stad bij een internationaal vliegveld kunnen, maar in Athene zou dit moeten lukken. Nu ben ik iemand die 'zekerheid zoekt', dus ga hier in Nederland al een fietshoes kopen.
Theo B schreef:
di 15 mar, 2022 16:36
Nu ben ik iemand die 'zekerheid zoekt', dus ga hier in Nederland al een fietshoes kopen.
en die kun je dan onderweg mooi als grondzeil in/onder je tent gebruiken.
en die kun je dan onderweg mooi als grondzeil in/onder je tent gebruiken.
Dat vind ik dan weer helemaal niet handig, loop je steeds het risico dat een deel van het grondzeil buiten de tent steekt met water in de tent tot gevolg of dat in de tent deels geen grondzeil ligt met meer condens als gevolg.
Theo B schreef:
di 15 mar, 2022 10:39
Toevallig vandaag een ticket met transavia geboekt. Ik fiets van thuis naar Athene en vlieg dan terug. Als ik de transavia site in het engels lees staat er (slechts): "the use of a bicycle box or case is highly apreciated".......dus helemaal geen verplichting. Natuurlijk is het een optie om een fietshoes mee te nemen vanuit Nederland, zou het ook een optie zijn om het Engelstalig stukje te printen, en in Athene wat inpakplastic te kopen (want dat doe ik doorgaans)?

Ps: als ik Google zie ik dat zo'n hoezen ook weer niet zo zwaar zijn.....kan iemand iets zeggen of zo'n samengevouwen/samengeknepen hoes veel volume heeft?
Ik heb een fietshoes liggen (doorzichtig plastic) die ik gekocht heb bij de Fietsvakantiewinkel. Het gewicht is 400 gr. Ik heb deze nooit gebruikt en je kunt hem voor nop hebben.
Grandonneur schreef:
di 15 mar, 2022 17:24
Theo B schreef:
di 15 mar, 2022 16:36
Nu ben ik iemand die 'zekerheid zoekt', dus ga hier in Nederland al een fietshoes kopen.
en die kun je dan onderweg mooi als grondzeil in/onder je tent gebruiken.
Gebruik je het in de tent,
Kun je misschien mooi wat bubbel plastiek houden en erin vast plakken....als je het goed past heb je direct een slaapmatje.. Wel wat groot pakvolume maar waarom niet?
Voor de "zelfopblaasbare" matjes was het zo
Decathlon is ook in Athene en veel andere plaatsen op onze aardbol. Ik kwam een aantal weken een grote Decathlon teken in Nakhon Ratchasima.
Beste Harrie,
Dank voor je aanbod om jouw fietshoes 'om niet te krijgen'. Erg aardig...........ik heb alleen zojuist bij een bekende fietsvakantiewinkel twee hoezen gereserveerd. Maar er zijn vast andere gegadigden.
@Bert en grandonneur: grappig. Ik was ook al aan het denken: als je dan toch enkele weken zo'n hoes meenneemt (voor alleen de terugreisdag): Wat kan je er nog meer mee? Ik was al aan het fantaseren om er in/onder te schuilen bij regen, of als tarp te gebruiken. Maar wellicht wat onpraktisch. Wat ik tot nu toe wel altijd meenam is een grondzeil dat ik uit een oude tent geknipt heb. Dit gebruik ik als "tafel"/ picknick-plaid tijdens het eten. Hiervoor ga ik nu in elk geval die fiethoes gebruiken
@Bert Sitters

Ik heb geloof ik de 1-fiets zwarte hoes van Decathlon. Ding weegt ruim een halve kilo.
Het wordt nog een flinke verzameling fietshoezen als ik ze iedere keer opnieuw bij de eindbestemming koop, maar ik denk niet dat ik voor 18 euro drie weken met zo'n hoes ga rondfietsen.
voor 18 euro drie weken met zo'n hoes ga rondfietsen
Maar voor € 18 kan je ze wel naar de eindbestemming sturen.