Additionally, paste this code immediately after the opening tag: KLM en fiets mee nemen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

KLM en fiets mee nemen

Zoals Bert al aangeeft: hier is al veel over geschreven. Flix heeft inhoudelijk gelijk, en Bert wat betreft pragmatisme. Maarre, dit zijpaadje is naar aanleiding van een voor dit topic irrelevant advies dat een bezoeker op een eigen website schrijft.
(Edit: had reacties niet op volgorde gelezen. Dus nu niet relevant.)
Bedankt voor de vele reacties. Al met veel maatschappijen gevlogen en eigenlijk nog nooit problemen gehad (wel met de grootte van de scanners op de luchthavens). KLM is voor ons de eerste keer; we zijn benieuwd. Fiets is telefonisch gereserveerd; dit lukte niet met de knop op de website.
Regine schreef:
di 22 feb, 2022 10:10
Bedankt voor de vele reacties. Al met veel maatschappijen gevlogen en eigenlijk nog nooit problemen gehad (wel met de grootte van de scanners op de luchthavens). KLM is voor ons de eerste keer; we zijn benieuwd. Fiets is telefonisch gereserveerd; dit lukte niet met de knop op de website.
Let inderdaad op de scanner. Op Schiphol is de scanner groot genoeg voor een KLM-fietsdoos, maar als je vertrekt voor de terugreis kan de scanner te klein zijn voor deze doos.. Een medereiziger moest voor de terugvlucht met de KLM de fiets uit de doos halen en het voorwiel eraf halen. Gelukkig was de fiets voldoende beschermd om geaccepteerd te worden.
Bedankt Bert. In Sevilla hadden wij tijdens het vorig kerstverlof veel problemen met de scanner. Was hopeloos te klein..
Regine schreef:
di 22 feb, 2022 11:26
Bedankt Bert. In Sevilla hadden wij tijdens het vorig kerstverlof veel problemen met de scanner. Was hopeloos te klein..
Dat geldt voor de meeste luchthavens in Spanje.
bert sitters schreef:
di 22 feb, 2022 11:42
Regine schreef:
di 22 feb, 2022 11:26
Bedankt Bert. In Sevilla hadden wij tijdens het vorig kerstverlof veel problemen met de scanner. Was hopeloos te klein..
Dat geldt voor de meeste luchthavens in Spanje.
Ik moest naar de kelder, samen met vier andere fietsers. Daar stond een grote scannen. (ervaring uit 2018)
In december 21 en januari 22 met KLM gevlogen. Retour Amsterdam naar Oman.
2 fietsen meegenomen.
Een ticket gekocht bij KLM maar de terugvlucht was met Air France.
De afmetingen van de (verplichte) fietsdoos verschillen. Bij Air France moet het kleiner zijn.
Fietsen bijboeken op website ging niet. Gebeld en via creditcard meteen voor heen- en terugvlucht betaald. Geen problemen.

Ik heb afgelopen weken ook contact gehad met KLM.
Ik belde over een retourvlucht Amsterdam-Delhi.
Heenreis is met KLM, Terugreis is een kleine stukje met Vistara (naar Bombay) en daarna met KLM naar Amsterdam. Fiets meenemen is dan een probleem. KLM biedt geen enkele service voor het eerste stukje. Zelf gebeld met Vistara en die zeggen dat ze dan voor de hele reis een bedrag in rekening brengen. En KLM brengt ook een bedrag in rekening. Ik zou dan dus dubbel betalen. KLM biedt vluchten aan met partnermaatschappijen maar ze nemen geen enkele verantwoordelijkheid om daar iets voor te regelen voor de fietsen.
De KLM vloog altijd direct op Bombay, maar nu blijkbaar niet meer.

Heb je geprobeerd of de andere optie die ze aanbieden, via CDG en dan met Air France naar BOM, voor jou een betere uitpakt?
Begrijp ik het goed dat als je online bij KLM een vlucht met fiets wilt boeken dat je dan eerst moet boeken en betalen zonder fiets en later de fiets moet toevoegen?
Ik kom tijdens het boekingsproces namelijk geen enkele optie tegen om speciale bagage toe te voegen.
Klopt.
Maar je kunt de fiets alleen online toevoegen, na het boeken (in je account?, wanneer het een klm vlucht is. Voor partnermaatschappijen niet.
Je kunt ook bellen en met je creditcard betalen, dan zetten zij de fiets erin.
Mijn ervaring met KLM en Fiets mee zijn weer net even anders als voorgaande posten. Blijkbaar is er geen strikte uniformiteit in de procedure.
Ik boekte deze week online mijn vlucht naar Istanboel. Het was niet mogelijk op tegelijk een fietsreservering te maken. Ik verzeilde in een doolhof van webpagina's, maar uiteindelijk lukte het niet. Ik moest dus EERST boeken en betalen, en daarna telefonisch de fiets bijboeken. Dit telefoonnummer is niet te vinden op de KLM-site; ik werd in een loop-cirkeltje gestuurd. Bij het bellen wordt dan een reservering voor je aangevraagd (doos verplicht). Een dag daarna stond op de KLM-site bij mijn ticket dat de aanvraag was goedgekeurd en dat ik opnieuw moest bellen om te betaling (55 euro) te regelen (IDEAL of Card).
Mijn conclusie: fietsvervoer wordt tegengewerkt, namelijk: 1:fietsvervoer is niet online te reserveren, 2:telefoonnummer niet te vinden en 3:twee keer meer dan een half uur in te telefoonwachtrij. Wat een genot is Transavia dan.
De kans was overigens in theorie aanwezig dat mijn aanvraag voor de fiets zou worden afgekeurd. Dan had ik dus wel een ticket, maar geen fiets die mee mocht, terwijl ik op fietsvakantie wil. De telefoniste antwoordde hierop dat ik eerst een tijdelijke boeking had kunnen nemen .
Steady schreef:
zo 12 jun, 2022 16:46
De kans was overigens in theorie aanwezig dat mijn aanvraag voor de fiets zou worden afgekeurd. Dan had ik dus wel een ticket, maar geen fiets die mee mocht, terwijl ik op fietsvakantie wil. De telefoniste antwoordde hierop dat ik eerst een tijdelijke boeking had kunnen nemen .
Lijkt me belangrijke informatie.
KLM Amsterdam - Los Angeles €125,- per fiets per enkele reis
Bedankt voor deze informatie.

Ter info: In 2013 waren de kosten.
met KLM: Amsterdam - Washington DC: €100
met Delta: Portland - Amsterdam: $150 = €101,50