Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gevlogen vanuit Toulouse dat was de laatste doos - Forum Wereldfietser

gevlogen vanuit Toulouse dat was de laatste doos

gevlogen vanuit Toulouse augustus dit jaar.

ik boek ticket voor fiets online en retourvlucht
een doos online reserveren kosten € 20 is niet mogelijk
telefonisch contact is babylonische spraakverwarring als je al iemand aan de lijn krijgt

aangekomen op vliegveld verwarring nee u moet eerst naar speciale bagage, aangekomen maar u moet die fiets in een doos doen, waar kan ik die doos halen kopen? dat moet u vragen bij de eerste meneer die u hielp.
enfin uiteindelijk komt er iemand die vrolijk roept dit is de laatste.....
M.a.w. je hebt geen garantie dat er voldoende dozen zijn als je wilt vertrekken.

tip neem een rol Ducttape mee naar het vliegveld en gebruik die HELEMAAL, versterk de hoeken en leg meer dwarsverbanden, de doos was toch open gegaan ondanks dat ik alle randen 1 x had afgeplakt.

geen losse onderdelen in de doos alles vastzetten of plakken!

een losse hoes zelfs al is die toegestaan zou ik afraden gezien hoe er mee omgegaan wordt.

2 bagagestukken ingecheckt die kwamen een week later aan.
Gelukkig is het goedgekomen.

Op dit forum vind je tientallen topics over fietstransport in het vliegtuig, die regelmatig de revue passeren.

Bereid je goed/beter voor.

Dozentape is trouwens beter dan ducktape voor deze toepassing.
bedankt voor het advies om mij beter voor te bereiden....
het punt dat ik maak is dat die informatie niet beschikbaar is gesteld door Air France etc.
Air France-KLM accepteert gesloten hoezen

Juist met dozen wordt vaak veel ruwer ongegaan dan met hoezen. Een hoes gaat vaak appart. Een doos is ideaal als tussenlaag tussen loodzware Samsoniites.
Niet goed bij turbulentie.
dank voor je reactie interessant, ik dacht altijd het omgekeerde want onbeschermd. dus een flexiblel hoes van doek van kunststof bedoel je, kan je mij een model aanraden en waar te koop?
Mogelijk zal ik nooit meer vliegen en dus ook niet met een fiets als bagage.
Ik heb goede ervaringen met bubbeltjesplastic.
- De dag voor vertrek naar de bouwmarkt.
- Koop afhankelijk van de breedte zeg eens een meter of 10 bubbeltjesplastic en een rol plakband.
- De tassen aan elkaar binden of samen verpakken zodat ze niet twee maar een stuks bagage zijn.
- Werkt perfect.
20170705_172106_DSC_7579_F5121.JPG
20170706_085806_DSC_7583_F5121.JPG
Ik zie nu dat de tent nog op de bagagedrager zat.
zo deed ik het in 2018 naar Spanje
Knipselhoes.JPG
Hoes gekocht bij de Halfords, zie hm nu niet meer op intranet.
Her en der nog wat isolatiebuizen om uitstekende framedelen.

Tassen en tent in een flightbag van Bever als ruim-bagage.
Één achtertas met stuurtas als cabine-bagage.

Op de terugreis moest ik het voorwiel eruit halen.

Mijn voorkeur blijft een doos.
robgru schreef:
za 04 dec, 2021 12:52
dank voor je reactie interessant, ik dacht altijd het omgekeerde want onbeschermd. dus een flexiblel hoes van doek van kunststof bedoel je, kan je mij een model aanraden en waar te koop?
VK fietshoes. bol.com
Ronald van der Perk schreef:
za 04 dec, 2021 16:42
robgru schreef:
za 04 dec, 2021 12:52
dank voor je reactie interessant, ik dacht altijd het omgekeerde want onbeschermd. dus een flexiblel hoes van doek van kunststof bedoel je, kan je mij een model aanraden en waar te koop?
VK fietshoes. bol.com
Ook bij een aantal fietsenzaken die gespecialiseerd zijn in vakantiefietsen.
Ik raad de VK-hoes af. Bij meerdere maatschappijen waarmee ik met de fiets vloog stond in de bagageregels dat een tas aan alle kanten dicht moet zijn. Deze hoes met een touw door de ringogen en wielen die er onderuit steken voldoet dan niet. Als je toch een hoes neemt, kies of maak er dan een die je aan de ingangzijde wél goed dicht kunt maken. Zelf heb ik een goedkoop stuk zeil gekocht, dubbelgeslagen, aan beide zijkanten door een lokale kleermaker goed dicht laten stikken, en de open zijde (bij mij boven) wat langer gelaten, zodat je die kunt oprollen en met spanbandjes of touwtjes wél goed kunt afsluiten. Later heb ik een prijzige maar zeer goed beschermende EVOC-tas gekocht.

Nogmaals, er zijn op dit forum al heel veel ervaringen en adviezen over het meenemen van een fiets in een vliegtuig te vinden.
Bij Transavia mocht de onderkant open blijven, maar ik zou het niet weer zo doen. Als er toch wat afbreekt van je fiets ben je het ook direct kwijt. Bij mij viel de schade mee, een spatlapje.
Of doos, of dichte hoes.
DAnk voor alle reacties,

meestal fiets ik vanaf Nederland naar een doel in het buitenland en fiets terug dus een hoes meenemen is extra gewicht, natuurlijk ik kan dat ding naar mijn eindbestemming laten sturen..

mijn punt was ook dat er geen garantie is dat er dozen zijn en dat je niet kunt reserveren....stel dat dat het geval is dan moet je een andere vlucht boeken omdat je fiets achterlaten niet kan, waar en wie gaat hem inpakken....

Robert
Een hoes weegt echt niks.
Kun je ook als extra laag onder je tent doen.
Let op met wie je vliegt. Eist jouw maatschappij een doos, dan ga je op zoek bij een fietsenzaak in Toulouse. Dit is een grote stad. Fietsenmakers zat.
Je moet wel vervoer regelen van de stad naar de luchthaven. Vraag aan de receptie van hotel of ze een taxibusje kunnen bestellen.
Let wel op dat de doos niet te groot is. De dozen die de KLM op Schiphol verkoopt passen niet door de bagagescanner van Toulouse.
Dank
Het blijft een gedoe
De vliegtuig maatschappij zou meer moeten faciliteren
We leven in het tijdperk van de (elektrische) fiets immers.
bert sitters schreef:
za 11 dec, 2021 11:10
Je moet wel vervoer regelen van de stad naar de luchthaven. Vraag aan de receptie van hotel of ze een taxibusje kunnen bestellen.
Dat wordt dan een dure reis als je alle extra kosten erbij telt.
Dan is de trein misschien toch een beter alternatief.
Los van het geld het gaat om het punt van het faciliteren van vervoer van fietsen wellicht dat de Fietsersbond i s m wereldfietsers iets kan betekenen om het vervoer per vliegtuig te vereenvoudigen.
Dus hulp advies bij inpakken zorgen dat er voldoende dozen zijn personeel beter instrueren
Betere afhandeling schade etc.

Fietsen op vakantie is duurzaam nu faciliteert dat dan.
De meeste Santiago fietsers gebruiken Soetens omdat ze bang zijn dat het misgaat met het vliegtuig
Ik denk dat het naïef is om te verwachten dat op winst georiënteerde luchtvaartmaatschappijen en luchthavens meer rekening zullen gaan houden met de relatief kleine groep van passagiers met een fiets (of surfplank etc.)

Naar mijn mening is het vooral de verantwoordelijkheid van de fietser zelf om te zorgen voor een deugdelijke verpakking van de fiets binnen de randvoorwaarden die de luchtvaartmaatschappij (of luchthaven) stelt.

O.a. in dit topic worden allerlei mogelijkheden aangedragen om dat zelf te regelen. Afgaande op de vele berichten over het meenemen van de fiets in het vliegtuig gaat dat meestal goed. Ik vraag me dan ook af hoe groot het probleem is.
robgru schreef:
za 11 dec, 2021 17:46
Fietsen op vakantie is duurzaam nu faciliteert dat dan.
De meeste Santiago fietsers gebruiken Soetens omdat ze bang zijn dat het misgaat met het vliegtuig
Alsof vliegen zo duurzaam is.
Ach, en Soetens, doet niet meer in fietstransport. Lees op dit forum.

En van de site van Soetens
UPDATE COVID-19

Vanwege de aanhoudende onzekerheid vanwege COVID 19 en de verwachte beperkte vraag hebben wij besloten om het fietsvervoer voor 2021 niet op te starten.

Wij gaan alle openstaande vouchers terugbetalen
Zij waren de hele zomer druk.
Dank maar dit jaar hebben kennisen van mij er nog gebruik van gemaakt.

Maar terug naar mijn punt
Met De trein terug met de fiets is een heel ingewikkeld ook dat zou veel beter kunnen
Ik reis graag met de trein zou dat verkiezen boven vliegtuig.

M a w het vervoer van de fiets in trein of vliegtuig zou gestimuleerd en gefaciliteerd moeten worden meer dan nu het geval is.