Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets en drone geweiged in Eindhoven / Wizzair - Forum Wereldfietser

fiets en drone geweiged in Eindhoven / Wizzair

Wizzair vond noppenfolie niet OK. Een doos of een zak. Het feit dat vele fietsers al jarenlang succesvol noppenfolie gebruiken, de fiets en de overige bagage uitstekend beschermend, paste niet in de hersenpannetjes van meiske en leidinggevende. Regels zijn nou eenmaal regels.

Ook qua drone meenemen is Wizzair streng. Het mag gewoon niet. Waar andere maatschappijen beprekingen opleggen qua aantal batterijen e.d. veegt Wizzair het gewoon van tafel.

Ik ga een klacht indienen, veel hoop heb ik niet.
Wat betreft de fiets:

Dat is vervelend voor je. Had je wel vooraf goed geïnformeerd naar hun beleid?

Zelf maakte ik in 2014 iets soortgelijks mee op Eindhoven Airport: viewtopic.php?f=26&t=27336&start=20#p262756.

Op het moment zelf was ik pissig, maar later kreeg ik meer begrip voor de regels. Sindsdien neem ik geen risico meer: ik informeer vooraf naar het beleid en hou ik me aan de instructies van luchtvaartmaatschappijen en luchthavens.
Fiets:
bicycles packed in a bicycle travel case with the wheels and pedals removed and handlebars turned parallel or packed in cardboard, provided that the tyres are deflated
https://wizzair.com/en-gb/information-a ... on/baggage

Drone:
No, unfortunately for safety reasons You are not allowed to take such devices neither on board, nor as checked in baggage.
https://wizzair.com/en-gb/information-a ... s-on-board
bikelike schreef:
za 19 jun, 2021 07:36
Wizzair vond noppenfolie niet OK. Een doos of een zak. Het feit dat vele fietsers al jarenlang succesvol noppenfolie gebruiken, de fiets en de overige bagage uitstekend beschermend, paste niet in de hersenpannetjes van meiske en leidinggevende. Regels zijn nou eenmaal regels.
Onnodig denigrerende reactie. Je weet dat elke maatschappij eigen regels heeft, die zijn tegenwoordig meestal duidelijk genoeg. Bij Wizzair in elk geval wel. Als je een ticket koopt, ga je met die regels akkoord.
Standaard Nederlands gedrag. Er zijn wel regels, maar die gelden niet voor mij!
Inderdaad zeer teleurstellend als er dan een
bikelike schreef:meiske
is die de regels wel handhaaft.
Zeker voor de wat oudere man. :evil:
kan weg
"Meiske"? Lekker denigrerend. Geen wonder dat je bent geweigerd.
bikelike schreef: ...Het feit dat vele fietsers al jarenlang succesvol noppenfolie gebruiken, de fiets en de overige bagage uitstekend beschermend...
Het feit is ook dat diverse fietsers op dit forum hebben gemeld dat hun luchtvaartmaatschappij dat niet (meer) accepteert, waarna ze andere oplossingen hebben gezocht.

timvanveen schreef:
za 19 jun, 2021 19:35
"Meiske"? Lekker denigrerend. Geen wonder dat je bent geweigerd.
Ik hoop dat dit "meiske" geen klacht gaat indienen 🙃
Waarschijnlijk krijgt dit "meiske" genoeg trainingen om goed om te leren gaan met dit soort vervelende passagiers. Zo te horen heeft ze in ieder geval goed duidelijk gemaakt wat wel en niet mogelijk is met deze maatschappij.
Het is vooral bij dit soort stuntmaatschappijen raadzaam om voor het boeken goed op de kleine lettertjes te letten.
De grondstewardess valt niets te verwijten. Ze hanteerde de regels en haalde een leidinggevende erbij.
Ik ben zelf bepaald geen fan van een fietsdoos, maar als de maatschappij een doos eist, dan gaat mijn fiets in een doos.
Als je op Schiphol zou hebben gestaan en je was op tijd, dan had je even naar de bagagekelder kunnen gaan om een doos te kopen.
Zorg met een fiets altijd dat je er vroeg bij bent!

Er zijn maatschappijen waar je als beroepsfotograaf een verzoek kunt indienen om een drone mee te nemen voor een reportage. Ik schat zo in dat dit bij Wizzair geen zin heeft. Ook het indienen van een klacht lijkt mij verspilde moeite.