Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Greenpeace eist Europees verbod op korte vluchten - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Greenpeace eist Europees verbod op korte vluchten

674 berichten
LHTJoost schreef:
za 28 nov, 2020 09:49
Verrassend wereldbeeld waar werknemers allemaal beroepen hebben die thuis uitgevoerd kunnen worden.
Je hebt gelijk dat er idd nog heel veel beroepen zijn waar niet niet mogelijk is :oops:

Overigens werden toentertijd de files gebruikt om te proberen om fileheffing (een vorm van rekeningrijden) in te voeren. Als door thuiswerken (bij de beroepen waar dat wel mogelijk is) breed wordt ingevoerd zal het aantal files sowieso al sterk afnemen.
Micky schreef:
za 28 nov, 2020 00:17
Ik vind dat ze het rekeningrijden ook mogen invoeren en de wegenbelasting afschaffen. Als je veel gebruik maakt van een auto om je te verplaatsen, mag je ook de rekening betalen.
Dat impliceert wel dat het autobezit goedkoper wordt. Dan komen er dus meer auto's, vooral bij mensen die weinig rijden, en tweede en derde auto's. Je negeert dan het actuele probleem van de ruimte die op straat door stilstaande auto's wordt ingenomen. Ik vind in die zin het huidge systeem helemaal niet verkeerd. Het motiveert in principe om geen auto te hebben en als je er dan een wilt betaal je voor een zware bak meer; voor een onzuinige auto betaal je extra via de benzine. Het probleem is dan nog dat veel mensen gewoon zo veel geld hebben dat ze toch een grote bak kunnen betalen. Die laten zich ook niet weerhouden door rekeningrijden.
bert sitters schreef:
vr 27 nov, 2020 06:04
Ik heb wel een mooie fietsroute voor je via het Fochteloërveen, de Weerribben, de IJssel, de Veluwezoom, de Ooijpolder, de Maasduinen, de Maasstadjes en de prachtig herstelde natuur langs de Grensmaas. Vooral de Belgische oever van de Maas is schitterend. Heb je die al eens op de fiets gegaan? Echt een aanrader! Op deze site kun je een route uitstippelen via de fietsknooppuntpunten. https://www.route.nl/routeplanner
Succes met de voorpret.
Deze routes heb ik al eerder gedaan. Er zijn in het oosten van ons land, op Apeldoorn en Arnhem na, nu geen jeugdherbergen meer. Allemaal door de Stayokay wegbezuinigd.... Van de eens 60 JH's zijn er nu nog maar 23 over.... In Brabant nog maar één en dat is Bergen op Zoom. Limburg alleen in Maastricht. Te groot voor fietsafstanden. Daarom wijk ik uit naar het buitenland. En nog goedkoper ook.
Onderstaande foto is in de Weerribben genomen, 23 mei 2015. Dagtochtje van Wolvega naar Kampen.
DSCF4605.JPG
Er zijn echter een hoop niet officiële hostels bijgekomen die net zo aangenaam zijn.
Martin E. van Doornik schreef:
za 28 nov, 2020 10:53
Onderstaande foto is in de Weerribben genomen, 23 mei 2015. Dagtochtje van Wolvega naar Kampen.
DSCF4605.JPG
Goede foto voor het raadplaatje!
Martin E. van Doornik schreef:
za 28 nov, 2020 10:53
bert sitters schreef:
vr 27 nov, 2020 06:04
Ik heb wel een mooie fietsroute voor je via het Fochteloërveen, de Weerribben, de IJssel, de Veluwezoom, de Ooijpolder, de Maasduinen, de Maasstadjes en de prachtig herstelde natuur langs de Grensmaas. Vooral de Belgische oever van de Maas is schitterend. Heb je die al eens op de fiets gegaan? Echt een aanrader! Op deze site kun je een route uitstippelen via de fietsknooppuntpunten. https://www.route.nl/routeplanner
Succes met de voorpret.
Deze routes heb ik al eerder gedaan. Er zijn in het oosten van ons land, op Apeldoorn en Arnhem na, nu geen jeugdherbergen meer. Allemaal door de Stayokay wegbezuinigd.... Van de eens 60 JH's zijn er nu nog maar 23 over.... In Brabant nog maar één en dat is Bergen op Zoom. Limburg alleen in Maastricht. Te groot voor fietsafstanden. Daarom wijk ik uit naar het buitenland. En nog goedkoper ook.
Onderstaande foto is in de Weerribben genomen, 23 mei 2015. Dagtochtje van Wolvega naar Kampen.

DSCF4605.JPG
De Stayokay van Gorssel is er nog altijd
De voormalige Stayokay's van Meppel en Valkenswaard zijn zelfstandig doorgegaan. In Nederland heb je ook nog Vrienden op de Fiets met 6.000 overnachtingsadressen voor een prikkie.
Je kunt ook via de Vlaamse Jeugdherbergen in Genk of Hasselt naar Maastricht.
Ik zie geen fietsknooppuntenbord op jouw foto, maar een ANWB-wegwijzer voor de auto. De knooppunten voeren over tal van leuke fietspaadjes. Je komt zo echt veel meer moois tegen dan langs de grote weg. Wellicht een idee om Nederland op deze wijze te leren kennen. Je ziet echt andere dingen.
bert sitters schreef:
vr 27 nov, 2020 23:07
Graag on topic blijven.
:D :D :D
Peter Molog schreef:
za 28 nov, 2020 13:27
bert sitters schreef:
vr 27 nov, 2020 23:07
Graag on topic blijven.
:D :D :D
Beste Peter,
Er wordt gesteld dat je moet vliegen of autorijden, omdat fietsen in Nederland zo moeilijk wordt gemaakt.
Vandaag is mijn brief aan Greenpeace de deur uit gegaan. Die is online niet bereikbaar.
bert sitters schreef:
za 28 nov, 2020 12:36
Martin E. van Doornik schreef:
za 28 nov, 2020 10:53
bert sitters schreef:
vr 27 nov, 2020 06:04
Ik heb wel een mooie fietsroute voor je via het Fochteloërveen, de Weerribben, de IJssel, de Veluwezoom, de Ooijpolder, de Maasduinen, de Maasstadjes en de prachtig herstelde natuur langs de Grensmaas. Vooral de Belgische oever van de Maas is schitterend. Heb je die al eens op de fiets gegaan? Echt een aanrader! Op deze site kun je een route uitstippelen via de fietsknooppuntpunten. https://www.route.nl/routeplanner
Succes met de voorpret.
Deze routes heb ik al eerder gedaan. Er zijn in het oosten van ons land, op Apeldoorn en Arnhem na, nu geen jeugdherbergen meer. Allemaal door de Stayokay wegbezuinigd.... Van de eens 60 JH's zijn er nu nog maar 23 over.... In Brabant nog maar één en dat is Bergen op Zoom. Limburg alleen in Maastricht. Te groot voor fietsafstanden. Daarom wijk ik uit naar het buitenland. En nog goedkoper ook.
Onderstaande foto is in de Weerribben genomen, 23 mei 2015. Dagtochtje van Wolvega naar Kampen.

DSCF4605.JPG
De Stayokay van Gorssel is er nog altijd
De voormalige Stayokay's van Meppel en Valkenswaard zijn zelfstandig doorgegaan. In Nederland heb je ook nog Vrienden op de Fiets met 6.000 overnachtingsadressen voor een prikkie.
Je kunt ook via de Vlaamse Jeugdherbergen in Genk of Hasselt naar Maastricht.
Ik zie geen fietsknooppuntenbord op jouw foto, maar een ANWB-wegwijzer voor de auto. De knooppunten voeren over tal van leuke fietspaadjes. Je komt zo echt veel meer moois tegen dan langs de grote weg. Wellicht een idee om Nederland op deze wijze te leren kennen. Je ziet echt andere dingen.
Oh ja, ik vergat Gorssel toch nog, dat fraaie Noorse jachthuis, een geschenk van Noorwegen aan prins Hendrik, de man van koningin Wilhelmina. Daar heb ik nog in 1980 overnacht.
Die wegwijzer: ik moest toch naar Kalenberg fietsen, omdat daar twee kleine molens staan. Met een ervan mocht ik draaien. Het maakt mij niets uit over wat voor weg ik fiets. Ik had geen landkaart of smartphone bij me en ik volgde alleen maar de wegwijzers. Over gewone wegen gaat het immers vlugger dan over smalle paadjes.
Fedor schreef:
za 28 nov, 2020 10:06
LHTJoost schreef:
za 28 nov, 2020 09:49
Verrassend wereldbeeld waar werknemers allemaal beroepen hebben die thuis uitgevoerd kunnen worden.
Je hebt gelijk dat er idd nog heel veel beroepen zijn waar niet niet mogelijk is :oops:

Overigens werden toentertijd de files gebruikt om te proberen om fileheffing (een vorm van rekeningrijden) in te voeren. Als door thuiswerken (bij de beroepen waar dat wel mogelijk is) breed wordt ingevoerd zal het aantal files sowieso al sterk afnemen.
Ik heb 40 jaar op drukkerijen gewerkt, ik kan moeilijk een HDA-drukpers in de woonkamer installeren. Gelukkig ben ik nu met pensioen. Thuis nog genoeg te doen, vandaag dakgoten schoonmaken.
bert sitters schreef:
za 28 nov, 2020 14:33
Peter Molog schreef:
za 28 nov, 2020 13:27
bert sitters schreef:
vr 27 nov, 2020 23:07
Graag on topic blijven.
:D :D :D
Beste Peter,
Er wordt gesteld dat je moet vliegen of autorijden, omdat fietsen in Nederland zo moeilijk wordt gemaakt.
Ik neem aan dat je de toon en inhoud van je brief hebt aangepast na de input in dit draadje :wink:
LHTJoost schreef:
za 28 nov, 2020 16:27
bert sitters schreef:
za 28 nov, 2020 14:33
Peter Molog schreef:
za 28 nov, 2020 13:27

:D :D :D
Beste Peter,
Er wordt gesteld dat je moet vliegen of autorijden, omdat fietsen in Nederland zo moeilijk wordt gemaakt.
Ik neem aan dat je de toon en inhoud van je brief hebt aangepast na de input in dit draadje :wink:
Ik ben bang dat Martin dit niet heeft gedaan
Hij gaat nauwelijks in op de reacties die iedereen heeft gegeven en denkt alleen maar vanuit zijn eigen perspectief, jammer
Iedereen denkt toch vanuit zijn eigen perspectief.
dik5 schreef:
za 28 nov, 2020 18:28
...
Hij gaat nauwelijks in op de reacties die iedereen heeft gegeven en denkt alleen maar vanuit zijn eigen perspectief, jammer
Dat valt mij ook op. Klagen omdat iets hemzelf niet goed uitkomt, zonder te erkennen dat er zoiets is als een collectief probleem. Ik neem zijn bericht dan ook niet meer serieus.
Martin E. van Doornik schreef:
za 28 nov, 2020 15:42
Fedor schreef:
za 28 nov, 2020 10:06
LHTJoost schreef:
za 28 nov, 2020 09:49
Verrassend wereldbeeld waar werknemers allemaal beroepen hebben die thuis uitgevoerd kunnen worden.
Je hebt gelijk dat er idd nog heel veel beroepen zijn waar niet niet mogelijk is :oops:

Overigens werden toentertijd de files gebruikt om te proberen om fileheffing (een vorm van rekeningrijden) in te voeren. Als door thuiswerken (bij de beroepen waar dat wel mogelijk is) breed wordt ingevoerd zal het aantal files sowieso al sterk afnemen.
Ik heb 40 jaar op drukkerijen gewerkt, ik kan moeilijk een HDA-drukpers in de woonkamer installeren. Gelukkig ben ik nu met pensioen. Thuis nog genoeg te doen, vandaag dakgoten schoonmaken.
Ging jij niet met de trein van Baflo naar Groningen?
Martin E. van Doornik schreef:
za 28 nov, 2020 14:59
bert sitters schreef:
za 28 nov, 2020 12:36
Martin E. van Doornik schreef:
za 28 nov, 2020 10:53

Deze routes heb ik al eerder gedaan. Er zijn in het oosten van ons land, op Apeldoorn en Arnhem na, nu geen jeugdherbergen meer. Allemaal door de Stayokay wegbezuinigd.... Van de eens 60 JH's zijn er nu nog maar 23 over.... In Brabant nog maar één en dat is Bergen op Zoom. Limburg alleen in Maastricht. Te groot voor fietsafstanden. Daarom wijk ik uit naar het buitenland. En nog goedkoper ook.
Onderstaande foto is in de Weerribben genomen, 23 mei 2015. Dagtochtje van Wolvega naar Kampen.

DSCF4605.JPG
De Stayokay van Gorssel is er nog altijd
De voormalige Stayokay's van Meppel en Valkenswaard zijn zelfstandig doorgegaan. In Nederland heb je ook nog Vrienden op de Fiets met 6.000 overnachtingsadressen voor een prikkie.
Je kunt ook via de Vlaamse Jeugdherbergen in Genk of Hasselt naar Maastricht.
Ik zie geen fietsknooppuntenbord op jouw foto, maar een ANWB-wegwijzer voor de auto. De knooppunten voeren over tal van leuke fietspaadjes. Je komt zo echt veel meer moois tegen dan langs de grote weg. Wellicht een idee om Nederland op deze wijze te leren kennen. Je ziet echt andere dingen.
Oh ja, ik vergat Gorssel toch nog, dat fraaie Noorse jachthuis, een geschenk van Noorwegen aan prins Hendrik, de man van koningin Wilhelmina. Daar heb ik nog in 1980 overnacht.
Die wegwijzer: ik moest toch naar Kalenberg fietsen, omdat daar twee kleine molens staan. Met een ervan mocht ik draaien. Het maakt mij niets uit over wat voor weg ik fiets. Ik had geen landkaart of smartphone bij me en ik volgde alleen maar de wegwijzers. Over gewone wegen gaat het immers vlugger dan over smalle paadjes.
Kalenberg ligt aan de fietsknooppunten. Je hebt geen kaart of smartphone nodig. Je volgt gewoon de bordjes van de fietsknooppunten. Bij ieder knooppunt staat een overzicht, waarbij je ook nog kunt kiezen voor andere routes. De routes via de knooppunten zijn echt veel leuker dan de grote wegen. Fietsen is niet scheuren op de de autobaan: zo snel mogelijk van A naar B. Fietsen is beleven onderweg. Ben je in Kalenberg in het horeca-etablissement geweest in de voormalig kerk? Echt een aanrader. Ik hoop dat Het Lokaal snel weer open mag.
Martin E. van Doornik schreef:
za 28 nov, 2020 14:52
Vandaag is mijn brief aan Greenpeace de deur uit gegaan. Die is online niet bereikbaar.
Kun jij je brief delen? Ik ben erg benieuwd.
dik5 schreef:
za 28 nov, 2020 18:28
LHTJoost schreef:
za 28 nov, 2020 16:27
bert sitters schreef:
za 28 nov, 2020 14:33

Beste Peter,
Er wordt gesteld dat je moet vliegen of autorijden, omdat fietsen in Nederland zo moeilijk wordt gemaakt.
Ik neem aan dat je de toon en inhoud van je brief hebt aangepast na de input in dit draadje :wink:
Ik ben bang dat Martin dit niet heeft gedaan
Hij gaat nauwelijks in op de reacties die iedereen heeft gegeven en denkt alleen maar vanuit zijn eigen perspectief, jammer
Ik heb wel een nette brief geschreven, met de nadruk opkomen voor fietsers op vakantie.
Heb je in die nette brief gepleit voor een vliegverbinding van Westernieland International Airport naar een landingsstrip in de tuin van Jeugdherberg De Veurs in de Voerstreek?