Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vluchten online boeken of niet - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Vluchten online boeken of niet

ton_s schreef:
di 19 mar, 2019 22:06
2 weken terug gewoon direct de klm gebeld.
Opgegeven welke reis ik wil en 2 fietsen mee. Direct geregeld, direct bevestiging dat de fietsen ook meekunnen.
En je betaalt gewoon dezelfde prijs die je ziet op klm.com. (Buiten de toeslag voor de fietsen natuurlijk)
Volgens de KLM zelf is telefonisch boeken duurder dan online: € 25 per passagier, terwijl online € 10 per boeking kost.
Shrek schreef:
di 19 mar, 2019 19:07
En vaak moet je dan bij het overstappen ook zelf je fiets verslepen en inchecken bij de volgende maatschappij. Liefst zo min mogelijk overstappen en zo min mogelijk verschillende maatschappijen.
Hoeft niet per sé. Er wordt ook voor gezorgd dat je bagage (en fiets) van het ene toestel naar het andere wordt overgeladen. Op een dag vloog ik van Miami naar Providence met een overstap op JFK. Aangezien het vliegtuig (een 747) van Miami naar JFK vertraging had en ik de aansluiting naar Rhode Island misschien zou missen, heb ik de crew gevraagd, wat te doen? Men heeft ervoor gezorgd dat mijn toestel op JFK mooi naast het vliegtuig (een 727) naar mijn volgende bestemming geparkeerd kon worden. Zo het ene gate uithollen en het ernaast gelegen gate weer inhollen. Zo ook mijn bagage en fiets van luik naar luik naast elkaar. Wat een service, die Amerikanen!
peter de rijk schreef:
di 19 mar, 2019 23:03
ton_s schreef:
di 19 mar, 2019 22:06
2 weken terug gewoon direct de klm gebeld.
Opgegeven welke reis ik wil en 2 fietsen mee. Direct geregeld, direct bevestiging dat de fietsen ook meekunnen.
En je betaalt gewoon dezelfde prijs die je ziet op klm.com. (Buiten de toeslag voor de fietsen natuurlijk)
Volgens de KLM zelf is telefonisch boeken duurder dan online: € 25 per passagier, terwijl online € 10 per boeking kost.
Ik heb het nog even nagekeken; ik heb toch echt gewoon €10 betaald :)
Fietsen kun je inderdaad op het vliegtuig meenemen. Ook wij boeken altijd rechtstreeks online. Zo kun je makkelijker vluchten vinden die perfect bij je reisschema passen en vluchten vergelijken. Het enige waar je heel goed moet op letten is dat je inderdaad je fietsen erbij boekt. Zo niet, dan sta je daar mooi op de luchthaven. Bij sommige luchtvaartmaatschappijen betaal je trouwens een heel interessante prijs voor sportmateriaal. Eventjes vergelijken dus!
Als je wel liever via een reisbureau boekt kan je tegen het reisbureau zeggen dat je een vlucht van €100-150 goedkoper hebt gevonden? Je zou dan misschien kunnen kijken of ze het ook tegen die prijs aan willen bieden. Zo niet dan boek je alsnog zelf of betaal je wel het extra geld voor het reisbureau als je perse via een reisbureau wil.

Ik heb geen ervaringen met reisbureaus dus heb ook geen idee of ze met zoiets mee zullen gaan.

Hallo,
Ik heb al twee keer mijn vlucht naar Australie heen en weer geboekt via AWOL. Heel eenvoudig, zij zoeken handige vluchten voor me uit, zij regelen dat de fiets meekan. Dat laatste heeft me de eerste keer een flinke bijbetaling gescheeld, omdat de bagagelimiet omlaag was gegaan, maar ik via AWOL nog van de hogere limiet gebruik kon maken. Ze sturen je alle documenten op tijd toe en ik heb er geen omkijken naar. Net als Marco betaal ik graag voor een beetje gemak en fiets ik nog een lekker rondje.
Groet, Petra.
Kijk goed rond en vergelijk. Goedkoop kan uitpakken in duurkoop als je alsnog voor je fiets moet betalen. Dat kan bij sommige airlines oplopen tot honderden euro's.

Bij World Ticket Center kun je online boeken, maar je kunt ook hun call center bellen voor meer info over de fiets bij een bepaalde maatschappij.
velo42 schreef:
vr 05 apr, 2019 16:47
Fietsen kun je inderdaad op het vliegtuig meenemen. Ook wij boeken altijd rechtstreeks online. Zo kun je makkelijker vluchten vinden die perfect bij je reisschema passen en vluchten vergelijken. Het enige waar je heel goed moet op letten is dat je inderdaad je fietsen erbij boekt. Zo niet, dan sta je daar mooi op de luchthaven. Bij sommige luchtvaartmaatschappijen betaal je trouwens een heel interessante prijs voor sportmateriaal. Eventjes vergelijken dus!
Weet iemand of er een overzicht is van welke maatschappij wat vraagt voor het meenemen van fietsen?
Wij willen vliegen Amstardam - Chiang Mai en Den Pasar - Amsterdam.
Berichten op het forum zijn al wat verouderd dus ben op zoek naar nieuwere ervaringen.

(oh ja ook nog op zoek naar info over tussenvluchten Bangkok-Cebu of Manilla en Cebu-Den Pasar)
Ik denk dat je betere respons krijgt als je een apart topic start met een informatieve titel.
Tom vds schreef:
di 19 mar, 2019 19:52
Het gebruik van verschillende computers om te boeken kan ook zeer lonend zijn: gebruik eens een computer van een vriend, familie of desnoods de bibliotheek. De sites van luchtvaartmaatschappijen en bookingsites “onthouden” je vorige boekingen en zoek-resultaten, en zullen je daarna niet meer de scherpste aanbieding doen.
8<
Kijk dus op internet, maar sla het reisburo ook niet over als je op zoek bent naar de beste deal.

Groet,
Tom.
Dat is ooit onderzocht door de consumentenbond, en blijkt niet waar te zijn.