Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets mee vanaf Athene!? - Forum Wereldfietser

Fiets mee vanaf Athene!?

Heeft er iemand ervaring met het vliegen vanaf Athene? In mei vlieg ik terug met Transavia naar Eindhoven. De fiets gaat in een hoes. Kan iemand mij vertellen of er daar een (grote) scanner aanwezig is en/of andere zaken waar ik rekening mee dien te houden!?
Vr. gr.
Peter
Vanaf Athene weet ik niet, wel ervaring met de vlucht erheen.
Je kan met de fiets in de metro/light rail van de luchthaven naar de binnenstad, het meenemen van een fiets is gratis. Ook verlieten we de stad met dezelfde light rail naar Kiato op de Peloponnesos, scheelde weer een helse rit door de stad. Zie verder mijn website voor het verslag.
In 2015 ben ik vanaf Athene teruggevlogen. Ik heb toen gewoon mijn fiets aan de inpakmachine laten in folie wikkelen ; enkel beide wielen eruit en pedalen binnenste-buiten. De wielen worden langs je frame mee omwikkeld. Je houdt dan een handig pakje over dat je afgeeft aan de oversize-luggage en klaar. Geen gedoe met dozen of discussie over hoezen die al dan niet aan de regels voldoen. Scheelt wel een pak in afmetingen, en gaat zo te zien vlot door elke scanner.