Additionally, paste this code immediately after the opening tag: vliegen naar Christchurch - Forum Wereldfietser

vliegen naar Christchurch

we vliegen met onze fietsen volgend jaar maart naar Christchurch, NieuwZeeland.
de vliegmaatschappij Emirates geeft op de website aan dat de fiets in een doos mee kan als onderdeel van de bagage ( 2 stuks bagage, maximaal 30 kg). we horen om ons heen dat het mogelijk is de fietsen als extra bagage mee te nemen, voor een redelijk bedrag. dat is op de website niet te zien,en de telefonist van de maatschappij helpt ons niet verder. Wie heeft recente ervaring met Emirates en het meenemen van de fietsen?
Mijn recente ervaring is dat je makkelijk uitkomt met 30 kg aangezien je ook nog handbagage mee mag nemen,. Zeker als je samen reist.

Het gewicht van handbagage hebben ze bij mij ook nooit gecontroleerd. Dus zolang je geen enorme tas hebt kan je samen best wat kilo smokkelen indien nodig, officieel was 7kg max. dacht ik.
Tja en daarom hoor je ook om je heen dat het verstandiger is om voor het boeken niet alleen de ticketprijs maar ook de voorwaarden voor sportbagage te checken. Goedkope tickets kunnen namelijk door meename van een fiets fors duurder uitvallen.

Dat gezegd hebbende, jullie hebben al geboekt maar 30 kilo moet goed te doen zijn, zeker als je met zijn tweeën reist. Toen wij ooit onder die voorwaarde van Thailand naar Oman vlogen met Oman Air, hebben we het volgende gedaan. Voor de duidelijkheid vanwege een wereldreis hadden we behoorlijk wat mee, een uitrusting voor vier seizoenen, waterpomp, computer, zonnepaneel etc. We verpakten de fiets in een hoes die we gemaakt hadden van dat ondoorzichtig plastic, geweven materiaal waarvan men ook graanzakken men maakt. In Bangkok verkochten ze dat op de meter. Als jullie met een doos moeten, dan wordt het al snel zwaarder. Verder hebben we alle toiletartikelen weggedaan, die konden we weer nieuw kopen. Je kan dit eigenlijk doen met alle goedkope dingetjes die ter plekke te krijgen zijn en bij elkaar veel wegen. En heel veel in de handbagage gedaan. Fijne reis!
Helemaal eens met Frans en / of Dieuwertje :wink:

Overigens is maar ervaring ook wel dat ze bij Emirates niet zo moeilijk doen over een paar kg extra. Maar ik geef geen garanties :D

Dus al je kleding aantrekken, geen toiletartikelen mee en zoveel mogelijk zware spullen in je handbagage(Let op dat je aan de regels voldoet mbt scherpe voorwerpen etc.)
Hoi,

Ik vlieg over een maand met Singapore Airlines en kom in mijn eentje ruim boven het aantal kilo's. Ik zit nu op bijna 44 kilo. Ik kan ong. 3,5 kg aantrekken. Naast één stuks handbagage mag ik ook nog een handtas (dus mijn stuurtas) meenemen. Dat is dus 7 kg en aantal kilo's dat in mijn stuurtas past.

Al met al wordt het toch wel heel erg passen en meten, dus ik overweeg om een pakketje vooruit te sturen. Dat kost 32 euro voor 5 kg, dus prima te doen. Alleen nog verzinnen waar ik het heen ga sturen (postkantoor, B&B-adres) en of het pakketje er dan ook echt is als ik arriveer. :lol:

Groet, Petra.
Iedereen bedankt voor de reacties!
we gaan het advies van een pakketje sturen overnemen, hebben een airbnb gevonden waar de dozen mogen blijven, en waar we een pakket naar toe kunnen sturen, en verder zal het stimuleren om vooral minder mee te nemen. bedankt!
groeten Henk
vosromme schreef:
ma 15 okt, 2018 21:26
Iedereen bedankt voor de reacties!
we gaan het advies van een pakketje sturen overnemen, hebben een airbnb gevonden waar de dozen mogen blijven, en waar we een pakket naar toe kunnen sturen, en verder zal het stimuleren om vooral minder mee te nemen. bedankt!
groeten Henk
Alvast een fijne reis toegewenst. Laat bij terugkomst even weten hoe eea verlopen is. Zeker ook de logistieke kant heeft altijd mijn belangstelling .