Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsdozen in Bangkok: waar verkrijgbaar? - Forum Wereldfietser

Fietsdozen in Bangkok: waar verkrijgbaar?

Binnenkort fietsen we van Vietnam naar Thailand en op de terugweg vanaf Bangkok eist de vliegmaatschappij een "erkende" fietsdoos (Cathay Pacific). Weet iemand of en waar je in Bangkok fietsdozen kunt krijgen/kopen?
ProBike aan het Lumphinipark.
Of Vélo Thailand in een zijstaat van Samsen Road.
Even op de side van Cathey gekeken: een” protetive hard case” volstaat ook.
Ik verwacht ook dat je in Bangkok geen fietsdoos kan krijgen.
Ik ben er vaak geweest,maar gebruik altijd een hoes,dan is het vaak al een probleem om je fiets door de scanner te krijgen.
Ik denk dat je iets zelf moet regelen met oud verpakkingsmateriaal ter plekke en maar hopen dat de bali medewerkers coulant willen zijn als je aantoonbaar je best hebt gedaan en duidelijk maakt dat er geen doos te krijgen is.
Dirk
Beide fietsenzaken die ik aangeef in Bangkok kunnen dozen leveren. Je kunt ze via Google traceren.Deze dozen zijn wat kleiner dan de Schipholdozen.Je zult wat moeten demonteren, maar dat kunnen deze zaken ook voor je doen.
De scanner van de Internationale luchthaven van Bangkok is groot genoeg.
Dank voor de info! Ik ga bij deze fietswinkels informeren. Het liefst zouden we onze Body Bag-fietshoezen gebruiken, want die kunnen we op de fiets richting Bangkok meenemen, maar Cathay Pacific is vooralsnog de enige maatschappij die onze gewenste open jaw-route betaalbaar aanbiedt, en op de website zijn de verpakkingsvoorwaarden strikt geformuleerd, vandaar. Een protective hard case is volgens mij een fietskoffer en dat is geen optie.
Vraag het na bij 'Granny Bed bike'.
Is een hostel boven een fietsenwinkel.
Eigenaar, de fietsenmaker, kent alles op fietsgebied in de stad. Heeft veel connecties.
https://www.facebook.com/grannybikebed/

Hij heeft ons toen geholpen met nieuwe Schwalbe banden, Brooks zadel etc.
Velo Thailand kan dit en biedt dit ook aan op hun site.
http://www.velothailand.com/service/

Wij hebben hier net 3 weken fietsen gehuurd om daar Thailand en Cambodja te fietsen.
RosalieSebastiaan schreef:Velo Thailand kan dit en biedt dit ook aan op hun site.
http://www.velothailand.com/service/

Wij hebben hier net 3 weken fietsen gehuurd om daar Thailand en Cambodja te fietsen.
Nog een goed adres in Bangkok dus. Ik heb het hierboven genoemde Granny Bed Bike gemaild en zij kunnen ook dozen leveren en verpakken. Iedereen bedankt voor de tips, het gaat nu vast lukken!
Wij zijn 2 jaar geleden ook bij Granny Bike geweest, heel aardige mensen. Dit jaar sluiten we onze tocht daar weer af. De eigenaar zorgt voor dozen, verpakkingsmateriaal en een taxi naar het vliegveld. En het ligt ook nog eens in een mooi stukje Bangkok.
Nog even het vervolg van de dozenzoektocht : we kwamen al fietsend niet verder dan Ubon Ratchathani, vanwaar we naar Bangkok terugvlogen. Luchtvaartmaatschappij Thai Smile vloog rechtstreeks naar luchthaven Suvarnabhumi (en niet naar Don Muang, wat een lastige transfer scheelde), maar eiste een fietsdoos en ik heb via Facebook Messenger een paar dagen tevoren aan een (race)fietsenwinkel in Ubon gevraagd of ze fietsdozen hadden. Die antwoordde prompt dat dat geen probleem was; toen we in de winkel kwamen stonden er zeker tien platte fietsdozen tegen de muur. Voor 100 Baht per stuk konden we ze meenemen, inclusief extra verpakkingsmateriaal. De maat van al deze dozen was om en nabij 134 x 27 x 71, dus sturen en zadel los en voorwiel eruit. De Santossen (26" en 28") pasten precies.
Kortom: heb je in Thailand (of elders) een fietsdoos nodig, zoek met Google de mooiste/duurste/beste racefietsenwinkel in een plaats op en neem daarmee contact op.
Ben je in Bangkok meteen doorgevlogen, of heb je de verpakte fietsen in het bagagedepot gestald?
We hebben de fietsdozen ruim een dag bij de left luggage op het vliegveld in Bangkok gestald, kostte een paar honderd baht. De balie van het kantoor werd helemaal versperd door nog veel meer fietsdozen :)
peter de rijk schreef:
di 20 feb, 2018 16:18
We hebben de fietsdozen ruim een dag bij de left luggage op het vliegveld in Bangkok gestald, kostte een paar honderd baht. De balie van het kantoor werd helemaal versperd door nog veel meer fietsdozen :)
Er is een bagagedepot bij aankomst op level 2 en ook een bij vertrek op level 4. Een fiets bewaren kost 150 THB per dag of deel van een dag. Je moet je paspoort laten zien en je gegevens worden gescand. Je krijgt een ontvangstbewijs met een barcode die wordt gescand als je je fiets weer ophaald.