Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets transport naar Ierland - Forum Wereldfietser

Fiets transport naar Ierland

Ik plan fiets vakantie in Ierland. Voor verzending fiets met Air Lingus moet fiets verpakt bvb in karton doos.
Wat bij terugvlucht. Kan ik verpakking van heenvlucht ergens stockeren tijdens verblijf in Ierland of kan ik ergens verpakking aanschaffen voor de retour vlucht.
Herbie schreef:
za 25 nov, 2017 21:22
Ik plan fiets vakantie in Ierland. Voor verzending fiets met Air Lingus moet fiets verpakt bvb in karton doos.
Wat bij terugvlucht. Kan ik verpakking van heenvlucht ergens stockeren tijdens verblijf in Ierland of kan ik ergens verpakking aanschaffen voor de retour vlucht.
Kijk maar naar mijn topic van 2 september 2014:

Luchtvaartmaatschappij: Aer Lingus
Traject: Amsterdam-Dublin, de vlucht duurde 5 kwartier per Airbus 320.
Datum: heen 28 augustus, terug 1 september 2014
Vervoerstarief passagier: € 138,– retour voor de passagier (eind mei 2014 geboekt, naarmate de vertrekdatum dichterbij komt, gaat het tarief omhoog). In november 2018 bedroeg het passagier tarief € 72,–!
Vervoerstarief voor de fiets: heenreis gratis, terugreis € 40.– (voor de heenreis had niemand mij gevraagd om de 40 euro te betalen).
Toegepaste verpakkingswijze fiets: stuur kwartslag gedraaid, lucht uit de banden, pedalen eraf. Dan fiets met de fietshoes van de Fietsvakantiewinkel (al in 2006 gekocht) en al in de KLM fietsdoos gedaan (prijs € 20,–). Die is verkrijgbaar bij Oversized Baggage achter balie 10 in Vertrekhal 2. Mijn bekende rode en groene JA en NEE.-labels met Pritt op de doos geplakt (ook een extra set labels mee voor de terugreis). Om de Aer Lingus gunstig te stellen heb ik de JA en NEE naast het Engels ook in het Oud-Keltisch bij gemaakt. Daar de doos slechts 102 cm hoog is en mijn zadel 110 cm hoog is, moest ik de bovenkleppen met tape dichtplakken.
Behalve mijn Agu-stuurtas, die ik mee aan boord nam, ging de rest van de bagage allemaal in de zwarte flight bag van de Fietsvakantiewinkel: http://webshop.fietsvakantiewinkel.nl/flightbag.html. Die woog op de loopband totaal 8,6 kg.
Opmerkingen: Bij het boeken per internet ondervond ik wel een probleem: verplicht je mobiele nummer invullen en ik heb er geen, wel een Zweeds mobieltje, maar die begint met het nummer 073-. Aer Lingus stelde een fictief nummer voor: 06-11111111. Hierna geen probleem meer. Vraag per e-mail aan Aer Lingus aerlingus.ams@aviareps.com om een annuleringsverzekering, want die is in het online boekingsformulier niet te vinden. Enkele dagen later ontving ik een acceptgirokaart van Allianz per post. Die kost € 16,77. Je weet tenslotte maar nooit….
Op Schiphol raad ik jullie aan om wegens drukte drie uur voor vertrek aanwezig te zijn! Had ik met 2½ uur mijn toestel bijna gemist! Ik werd zowat klam van de haast.
Na aankomst in Dublin was alleen een bovenhoekje van de fietsdoos los geraakt. Verder geen enkel schade aan de fiets.
Op de terugweg de fietshoes van de Fietsvakantiewinkel weer hergebruikt, geen fietsdoos. De Ierse afdeling Oversized Baggage deed er heel vriendelijk over. In Dublin staan er eveneens incheckapparaten (groen) om via je paspoort de boarding pass te ontvangen. Na aankomst op Schiphol kwam de gewone bagage op claim no. 11, maar de fiets werd naast de claim no. 13 neergelegd, bijna uit mijn zicht. Alleen de koplamp hing een beetje scheef en op de geschilderde Zweedse vlag op de liggende framebuis een klein krasje. Verder niets aan de hand! Al met al zeer tevreden. Kijk hieronder voor de foto's (denk om de bijschriften) en een filmpje:

www.mijnalbum.nl/Album=H7DO6VXA

www.youtube.com/watch?v=B6dfjeGDoQg&feature=youtu.be
Toen wij met Air Lingus naar Cork vlogen, mochten de fietsen in een VK fietshoes mee. We stuurden de verpakking (hoes, foambuizen, tape, schaar e.d.) voor iets van 10 euro als pakketje vooruit naar de camping in Dublin, waar we zouden eindigen. En daar haalden we het op. #lifeissimple
Herbie schreef:
za 25 nov, 2017 21:22
Kan ik verpakking van heenvlucht ergens stockeren tijdens verblijf in Ierland of kan ik ergens verpakking aanschaffen voor de retour vlucht.
Nieuwe fietsen worden vaak een doos geleverd. Als je de lokale fietsenwinkel vraagt is daar vaak wel een doos te vinden. Als je het langer van tevoren vraagt is de kans groter dat 'ie niet in een container verdwenen is.