Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaringen met Air Maroc - Forum Wereldfietser

Ervaringen met Air Maroc

Tja, wat kan ik zeggen. Veel tot tien tellen.
We vlogen van Brussel naar Douala via Casablanca.
Hadden we wellicht niet moeten doen. Afgelopen weekend kwamen we terug. Zonder fietsen en zonder bagage. In Brussel hebben/hadden ze geen idee waar onze spulletjes blijven. Reden is simpel. De collega's in Casablanca vertikken het om het bagage systeem te vullen met gegevens dus iedereen is in onwetendheid.
Net zo goed als ze het vertikken om de spullen door te sturen.
Nu 4 dagen later zijn de fietsen er gelukkig wel maar de bagage is foetsie. Niemand weet wat en niemand is te bereiken.
De bagage afhandelaar Swissport in Brussel heeft een mailadres en een telefoonnummer. Dat biedt hoop zou je zeggen. Na een uur in de wacht....verschillende keren....werd ons wel duidelijk dat er niemand aan de andere kant zit. Mail uitlezen doet men ook niet aan. Na 6 mailtjes, en een high prio geven helpt echt niet, de moed maar opgegeven en vanavond naar Brussel gereden.
Geresulteerd in het binnen harken van de fietsen.
Bagage? Geen idee. Kan morgen zijn maar kan op nooit aankomen.
Nou hebben we 300 euro's extra betaald voor het vervoer van de bagage. Is het teveel gevraagd dat daar ook enige service tegenover staat? Ben bang van wel.
Poeh, voorlopig even geen air maroc.
Oh ja, heenreis was iets soortgelijks. Ze zijnin keer geval wel consequent 8)
Ook ooit mee gevlogen. Fiets niet helemaal zoals het hoort aangekomen. Gelukkig konden de tassen er nog wel aan gehangen worden.

Na terugkomst gemaild naar het beschikbare mailadres in Marrakech, in het Engels. Nooit enige reactie op gehad. Zelf maar voor de kosten van een nieuwe achterdrager opgedraaid, omdat ik het niet de moeite vond.

Wel inderdaad nooit meer Air Maroc.
10 jaar geleden met Air Maroc gevlogen van Accra naar Amsterdam. Vlucht en bagageafhandeling was prima.

Voor mijn vertrek in Accra heb ik gevraagd of ik een week eerder terug kon vliegen. Ze moesten daarvoor contact op nemen met het hoofdkantoor. Dat was erg moeilijk want ze hadden geen toestemming om internationaal te bellen. Ze zouden een fax sturen. Ze vertelden er niet bij dat de fax kapot was. Toen ik een paar dagen later boos werd, werd me vertelt dat de volgende dag de baas er zou zijn en die zou dan iemand vragen om de fax te repareren. Ook de volgende dag werd de fax natuurlijk niet gerepareerd. Ik heb toen gevraagd of ik zelf de fax kon versturen omdat ze zelf hiertoe niet in staat waren. Gelukkig waren er nog veel bedrijven in de buurt met ook een kapotte fax en een duur hotel met een wel werkende fax.

Alles is goed gekomen, maar ik vroeg me wel af waarom ze wel in staat waren een vliegtuig naar een ander werelddeel te vliegen maar niet in staat waren te bellen van Ghana naar Marokko.

Groet Wilbert
Diverse keren met Royal Air Maroc gevlogen zonder klachten.

Een keer wel erg lang zitten wachten op een overstap zonder info over de vertraging te krijgen maar dat lag meer aan het vliegveld. En een keer hadden we vooraf stoelen gereserveerd maar kregen die niet bij het uitgeven van de boardingspassen. Ik heb gevraagd naar de functie van een reserveringssysteem als daar niet naar wordt gehandeld. Tot onze verbazing en lol werd tijdens het boarden minister van den Broek en zijn vrouw uit de business class geplukt en in de economy blaas gezet. En mochten wij op deze stoelen gaan zitten. Minister van den Broekwas not amused :lol: