Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen dozen/boxen - Forum Wereldfietser

Fietsen dozen/boxen

Eind mei wil ik per vliegtuig van Amsterdam naar Oslo. Ik wil dan mijn fiets meenemen.

Hier ik heb ik uiteraard een fiets doos (bike carry case) voor nodig. Ik heb hier 0.0 ervaring mee/in. Daarom hoop ik gebruik te kunnen maken van jullie kennis.

Waar kan je zo'n doos voor een schappelijk prijsje op de kop tikken.

Alvast dank voor het antwoord!

Jasper
Meestal gratis bij de fietsenmaker, vooraf even bellen of ze er een willen bewaren. Gevulde koeken meenemen geeft je garantie op een volgende doos :lol:
Berger schreef:Meestal gratis bij de fietsenmaker, vooraf even bellen of ze er een willen bewaren. Gevulde koeken meenemen geeft je garantie op een volgende doos :lol:

Goede tip! :)
Wel even de dozen van elektrische fietsen vermijden die zijn gauw kilo's zwaarder
Op Schiphol kun je ook dozen kopen.
http://www.schiphol.nl/Reizigers/OpSchi ... hiphol.htm
Peter.
Je kan ook besluiten geen doos te gebruiken maar een fietshoes
Het is natuurlijk wel afhankelijk wat de airliner vereist
Het gedoe op de luchthaven is wel een stuk gemakkelijker zonder doos
Shane had op zn website tussen de tips een leuk filmpje staan over fiets in doos:

http://www.shanecycles.com/
dik5 schreef:Je kan ook besluiten geen doos te gebruiken maar een fietshoes
Het is natuurlijk wel afhankelijk wat de airliner vereist
Het gedoe op de luchthaven is wel een stuk gemakkelijker zonder doos
Ook een goede tip! :)

Waar kan je fietshoesen kopen?

Jasper
Bij de fietsvakantiewinkel of bij halffors,waar wij ze vandaan hebben
Je kan ook even googelen
Ik bescherm toch ook altijd de kwetsbare delen met bubblefolie oid.
Dirk
27 juni kom ik met fiets in doos aan op Bali, aangezien ik terugvlieg van Jakarta laat ik de doos achter op vliegveld van Denpasar, is er toevallig iemand die dan een fietsdoos nodig heeft?
Peter.
dik5 schreef:Bij de fietsvakantiewinkel of bij halffors,waar wij ze vandaan hebben
Je kan ook even googelen
Ik bescherm toch ook altijd de kwetsbare delen met bubblefolie oid.
Dirk
De fietshoezen zijn bij de Fietsvakantiewinkel nu niet meer leverbaar! De mijne heb ik daar gekocht in 2006, toen nog gevestigd in Woerden. Op 30 juni a.s. vlieg ik van Ljubljana naar Schiphol, fiets mee. Bij het boeken vroeg de Adria Airways mij om een foto van mijn fiets mét fietshoes en men heeft het goedgekeurd! Het is deze foto hieronder, nog op het vliegveld van Dublin in september 2014 genomen. De pedalen waren nog niet eraf geschroefd en de banden nog niet ontlucht.

Afbeelding