Additionally, paste this code immediately after the opening tag: sealen fiets voor vertrek - Forum Wereldfietser

sealen fiets voor vertrek

Heeft iemand ervaring met en dus info over het sealen van de fiets op luchthavens. Ik bedoel dus door zo n apparaat laten inwikkelen:
-voorwiel er uit en dik karton er over en tegen frame leggen
-trappers er af
-stuur dwars
-zadel laag
en dan sealen
Op die manier past die altijd door de scanners, lijkt me
Mijn ervaring is dat ik steeds vaker mijn fiets weer deels moet uitpakken en tegenwoordig bijna altijd mijn voorwiel apart door de scan moet omdat de hoogte niet boven de 90 en soms niet boven de 80 cm kan uitkomen vanwege te kleinen scanners.
Er staat wel wat op de site maar niet genoeg, althans ik kan dat niet vinden
Robw
Volgens mij zijn die sealdingen ervoor om je koffer te sealen zodat je zelf kan zien of er iemand heeft zitten rommelen met jouw bagage (ik denk dan aan drugs of diefstal uit je koffer). Of het een oplossing is voor je fiets weet ik niet, als men wil dat je de boel openmaakt om te zien wat er achter het karton zit, ben je nog de pineut.
Ik heb dat twee keer laten doen op de luchthaven van Manila Philippijnen, op een markt een paar kartonnen dozen gescored en zo laten sealen, de jongens die dat deden vonden het leuk, was weer eens wat anders dan een koffer :D
De fiets was daarvoor al door de scanner geweest.
Ik was al van plan dat karton weg te laten. Dan kan de zaak door de sanner
alime schreef:Ik was al van plan dat karton weg te laten. Dan kan de zaak door de sanner
Maar dan is de fiets toch nauwelijks beschermd tegen schade. Of zie ik dat niet goed?
Klopt maar vanuit buitenland doe ik altijd iets met noppenfolie. En dan later dat gedoe met wiel er uit en proberen met geüniformeerde mee te lopen. Dat sealen lijkt me wel wat. Ik heb trouwens na tig keren luchtfietsen nooit schade gehad
Alime, waar koop je dan je noppenfolie in het buitenland?
T.a.v. dat sealen, afgelopen jaar in Santigo d Q gingen onze fietsen eerst is een doos en toen hoppa op zn kant en weer over de kop en op zn kant ging de folie erom mbv een machine. Dit laat ik niet weer doen, die fietsen worden dan wel erg veel gehusseld. Ze zijn er goed uitgekomen, gelukkig.
Dat noppenfolie of gewoon wat plastic is altijd eventjes zoeken naar een of ander bazar winkeltje. Vaak gewoon op straat. Oh ...dat wist ik niet. Dacht dat de fiets neutraal bleef. Robw