Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets ingepakt vervoeren naar Eindhoven Airport - Forum Wereldfietser

Fiets ingepakt vervoeren naar Eindhoven Airport

Ik wil komende zomer vliegen naar Kopenhagen vanaf Eindhoven airport (helaas in de nachttrein naar Kopenhagen opgeheven).

Ik zou graag mijn fiets thuis willen inpakken en dan naar de luchthaven vervoeren (slechts 6.5km). Helaas rijdt er om 5:30 nog geen bus.

Ik las bij een ander topic dat iemand een (transport)busje had weten te regelen via een taxibedrijf (regio Schiphol). Kan iemand mij aanraden hoe ik het vervoer naar de luchthaven kan regelen (2 personen, 2 fietsen en overige baggage), binnen Eindhoven.

gr,
Willemijn
Bel eens naar een paar taxibedrijven in Eindhoven. Veel taxibedrijven hebben ook busjes. Op http://www.eindhovenairport.nl/nl/berei ... t-de-taxi/ vind je een aantal telefoonnummers.

Je kunt ook naar de luchthaven fietsen en daar je fiets verpakken, of vlieg je met Ryanair die een doos verplicht stelt? Een doos is lastig meenemen op de fiets. De VK-hoes en wat bubbeltjes plastic neem je gemakkelijk mee.
Bert: nogmaals, Ryanair stelt een doos of afgesloten tas verplicht. Tenminste dat was het beleid, ook in Eindhoven, in december 2014. Maar goed, de vraag gaat over een doos.
bert sitters schreef:Bel eens naar een paar taxibedrijven in Eindhoven. Veel taxibedrijven hebben ook busjes.
Tip: zeg er dan niet alleen bij dat er twee fietsen in doos mee moeten, maar geef ook de maten van die dozen op *). Ik stond vorig jaar voor een Schipholtaxibus waar mijn doos net niet in bleek te passen... Met een beetje indrukken van de doos doordat de chauffeur de deur er goed hard tegenaan dichtsloeg :evil: en één van de drie passagiers in een hoekje geperst met zijn knieën klem tegen de doos pasten we er toch net in. We hadden een taxi besteld voor drie personen en een (niet met maten gespecificeerde) fietsdoos.

*) En hoop dat het taxibedrijf daadwerkelijk nagaat of dat past in de beoogde bus.

Succes gewenst,

Carl
willem.m schreef:Bert: nogmaals, Ryanair stelt een doos of afgesloten tas verplicht. Tenminste dat was het beleid, ook in Eindhoven, in december 2014. Maar goed, de vraag gaat over een doos.
Ryanair stelt een "beschermende tas" en dat kan leiden tot een onduidelijke interpretatie. De ene keer zegt Ryanair inderdaad als de tas maar gesloten is, maar ik heb ook van mensen gehoord dat Ryanair echt een harde tas bedoelde zoals die ook op site en in winkels worden aangeboden. Die tassen neem je niet zomaar mee op je fiets en je moet je fiets flink demonteren.
Carl schreef:
bert sitters schreef:Bel eens naar een paar taxibedrijven in Eindhoven. Veel taxibedrijven hebben ook busjes.
Tip: zeg er dan niet alleen bij dat er twee fietsen in doos mee moeten, maar geef ook de maten van die dozen op *). Ik stond vorig jaar voor een Schipholtaxibus waar mijn doos net niet in bleek te passen... Met een beetje indrukken van de doos doordat de chauffeur de deur er goed hard tegenaan dichtsloeg :evil: en één van de drie passagiers in een hoekje geperst met zijn knieën klem tegen de doos pasten we er toch net in. We hadden een taxi besteld voor drie personen en een (niet met maten gespecificeerde) fietsdoos.

*) En hoop dat het taxibedrijf daadwerkelijk nagaat of dat past in de beoogde bus.

Succes gewenst,

Carl
Je kunt duidelijk genoeg zijn. Ik heb hier in Amsterdam een vast taxibedrijf Zij weten wat het vervoer van mijn fiets inhoud.
Willemijn Elkhuizen schreef:Ik wil komende zomer vliegen naar Kopenhagen vanaf Eindhoven airport (helaas in de nachttrein naar Kopenhagen opgeheven).

Ik zou graag mijn fiets thuis willen inpakken en dan naar de luchthaven vervoeren (slechts 6.5km). Helaas rijdt er om 5:30 nog geen bus.

Ik las bij een ander topic dat iemand een (transport)busje had weten te regelen via een taxibedrijf (regio Schiphol). Kan iemand mij aanraden hoe ik het vervoer naar de luchthaven kan regelen (2 personen, 2 fietsen en overige baggage), binnen Eindhoven.

gr,
Willemijn
Wij hebben dat opgelost door ons weg te laten brengen door onze zoon met een (pak een bak)aanhanger. Kun je ook voor een halve dagdeel huren.
Interlux luchthavenvervoer is de grootste airportservice in de regio Eindhoven. Taxibedrijven zijn echter niet dol op vervoer van grote bagagestukken. (En daar ook niet echt op ingericht.)
bert sitters schreef:
willem.m schreef:Bert: nogmaals, Ryanair stelt een doos of afgesloten tas verplicht. Tenminste dat was het beleid, ook in Eindhoven, in december 2014. Maar goed, de vraag gaat over een doos.
Ryanair stelt een "beschermende tas" en dat kan leiden tot een onduidelijke interpretatie. De ene keer zegt Ryanair inderdaad als de tas maar gesloten is, maar ik heb ook van mensen gehoord dat Ryanair echt een harde tas bedoelde zoals die ook op site en in winkels worden aangeboden. Die tassen neem je niet zomaar mee op je fiets en je moet je fiets flink demonteren.
Nou dan heb ik dus nog geluk gehad. Mijn opmerking was gebaseerd op twee persoonlijke waarnemingen en misschien niet representatief :wink:

Overigens was er geen enkele doos te bekennen op Eindhoven Airport, dus als je er daar acuut een nodig hebt ben je de Sjaak.
Voor wat het waard is, die dozen passen in een Ford S-Max en ook Volvo XC70 en vast nog wel wat andere brede stationwagens, dus als je bekenden met zo'n bak hebt ben je gered.
Willemijn Elkhuizen schreef: Ik zou graag mijn fiets thuis willen inpakken en dan naar de luchthaven vervoeren (slechts 6.5km). Helaas rijdt er om 5:30 nog geen bus.
Uit ervaring met die grote doos, doen we het nu anders. We laten ons naar de luchthaven brengen met de doos opgevouwen. Eens daar doos uitklappen, met plakband weer de bodem vast. Fiets er in en bovenzijde dichtplakken. Vergt niet veel tijd. Maakt het transport eenvoudiger.
oswald schreef:
Willemijn Elkhuizen schreef: Ik zou graag mijn fiets thuis willen inpakken en dan naar de luchthaven vervoeren (slechts 6.5km). Helaas rijdt er om 5:30 nog geen bus.
Uit ervaring met die grote doos, doen we het nu anders. We laten ons naar de luchthaven brengen met de doos opgevouwen. Eens daar doos uitklappen, met plakband weer de bodem vast. Fiets er in en bovenzijde dichtplakken. Vergt niet veel tijd. Maakt het transport eenvoudiger.
Als je niet met Ryanair vliegt, maar bijvoorbeeld met Transavia, heb je die ondingen van dozen helemaal niet nodig. Die dozen bieden vaak alleen maar schijnbescherming en lokken ruw omgaan met jouw fiets nu juist uit. Die grote dozen worden ook nog eens op veel luchthavens van de terugreis niet geaccepteerd, omdat ze niet door de scanner passen.