Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Retour van Tenerife naar Eindhoven met Ryanair: fietshoes??! - Forum Wereldfietser

Retour van Tenerife naar Eindhoven met Ryanair: fietshoes??!

Hoi,

Zojuist heb ik mijn fiets ingecheckt bij Ryanair in Eindhoven. Ik ga een week fietsen op Tenerife.

ze deden erg moeilijk over de verpakking. Ik heb foam en een VK fietshoes gebruikt. Volgens de regels zijn een doos of tas toegestaan. De discussie aannde balie ging over de vraag of het een gesloten tas moet zijn. Ik liet een plastic tasje zien: ook open. Bovendien: nergens een doos te regelen op Eindhoven airport...

Uiteindelijk mag de fiets mee. Maar ik maak me al wel zorgen over de terugreis. Heeft iemand nog tips? Kan ik volgende keer ook wegkomen met de hoes, of moet ik zeker weten een doos gaan zoeken (lijktbme lastig om 500uur sochtends)
Wij zijn een paar jaar geleden met Ryanair terug gevlogen vanaf Zadar (Kroatie).
Wij hadden de fietsen ook in een hoes, het gaf toen geen gedoe bij de incheckbalie.
Vaak is het ook afhankelijk van de afhandelaar ter plaatse.
Neem een kopietje mee van hun eigen voorwaarden

Dirk
Mijn ervaring is dat er in Nederland vaker moeilijker gedaan wordt dan in het buitenland met het meenemen van een fiets. Daar zal men minder snel mensen krijgen dan hier op een vliegveld. Gewoon vriendelijk zijn dan komt het vast wel goed.
Ok, dank voor jullie reacties! Volgende week ga ik gewoon nogmaals de hoes gebruiken.

De fiets is trouwens goed behandeld en zonder kleerscheuren overgekomen.

Nu eerst een rondje over het eiland fietsen (heb er zin in!).
Nog even terugkoppelen:
Onder mijn hotel (in San Isidro) bij de luchthaven bevond zich een bouwmarkt 8) Ik heb voor 5 euro een canvasdoek en touw gekocht en deze er extra omheen gedaan. Geen probleem meer bij het inchecken.