Additionally, paste this code immediately after the opening tag: KLM heeft regels voor fietsen aangepast - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

KLM heeft regels voor fietsen aangepast

ellenvandrunen schreef:Helaas... :( Bij mij liep het minder goed af.

Naar China moeten we 200EUR pppf betalen enkele reis!!!!! Dat is wel een erg grote extra kostenpost. Jammer, maar het is niet anders, ik had bij het boeken beter naar de voorwaarden moeten kijken. Was zo gewend dat ik 75EUR moest betalen.. de prijsstijging is wel enorm te noemen.
Misschien is Business class vliegen dan nog gunstiger haha!

Ik vroeg ook nog of de fietsen als extra bagage mee mogen, maar dat kan niet zei ze. Fietsen vallen onder 'bijzondere bagage' en daarmee is de kous af.

12kg handbagage mag wel, maar dan nog mogen we de fietsen niet als 1stuk inchecken.

Ik ga sparen...
Hallo Ellen,

Wellicht heb je iets aan onderstaande informatie.
Ben benieuwd. Laat maar even iets weten.

Groet,

Ralph

Afwijkende bagage als luchtvracht
Wilt u fiets, instrument of ander afwijkende bagage goedkoop vervoeren? Laat deze dan verzenden als luchtvracht. Dit is in veel gevallen aanzienlijk goedkoper dan het mee te nemen in het vliegtuig waarmee u zelf vliegt. Neem voor meer informatie contact op met uw luchtvaartmaatschappij of reisagent

Wilt u meer informatie over Onbegeleide bagage/Luchtvracht of koeriersdiensten? Neem dan contact op met Worldwide Baggage Services, Telefoon: + 31(0)20 446 62 34, Fax: +31(0)20 653 09 86

Pakketten
In samenwerking met DHL biedt Worldwide Baggage Services koeriersdiensten aan voor enveloppen en pakketten tot 50 kilo. Ook vindt u op Schiphol: European Community Express (EXC) en Worldwide Parcel Express (WPX). Ook zij verzorgen uw afwijkende pakketten. U vindt hen in Vertrekhal 3, tegenover rij 23.
Heeft iemand de tarieven en voorwaarden al opgevraagd?
RalphS schreef:
ellenvandrunen schreef:Helaas... :( Bij mij liep het minder goed af.

Naar China moeten we 200EUR pppf betalen enkele reis!!!!! Dat is wel een erg grote extra kostenpost. Jammer, maar het is niet anders, ik had bij het boeken beter naar de voorwaarden moeten kijken. Was zo gewend dat ik 75EUR moest betalen.. de prijsstijging is wel enorm te noemen.
Misschien is Business class vliegen dan nog gunstiger haha!

Ik vroeg ook nog of de fietsen als extra bagage mee mogen, maar dat kan niet zei ze. Fietsen vallen onder 'bijzondere bagage' en daarmee is de kous af.

12kg handbagage mag wel, maar dan nog mogen we de fietsen niet als 1stuk inchecken.

Ik ga sparen...
Hallo Ellen,

Wellicht heb je iets aan onderstaande informatie.
Ben benieuwd. Laat maar even iets weten.

Groet,

Ralph

Afwijkende bagage als luchtvracht
Wilt u fiets, instrument of ander afwijkende bagage goedkoop vervoeren? Laat deze dan verzenden als luchtvracht. Dit is in veel gevallen aanzienlijk goedkoper dan het mee te nemen in het vliegtuig waarmee u zelf vliegt. Neem voor meer informatie contact op met uw luchtvaartmaatschappij of reisagent

Wilt u meer informatie over Onbegeleide bagage/Luchtvracht of koeriersdiensten? Neem dan contact op met Worldwide Baggage Services, Telefoon: + 31(0)20 446 62 34, Fax: +31(0)20 653 09 86

Pakketten
In samenwerking met DHL biedt Worldwide Baggage Services koeriersdiensten aan voor enveloppen en pakketten tot 50 kilo. Ook vindt u op Schiphol: European Community Express (EXC) en Worldwide Parcel Express (WPX). Ook zij verzorgen uw afwijkende pakketten. U vindt hen in Vertrekhal 3, tegenover rij 23.
Hoi Ralph en Bert,

Dankjewel, ik ga ze maandag eens bellen. Ben benieuwd! Heb jij ervaring met 'onbegeleide bagage' vervoer? Of iemand anders misschien?

Moet natuurlijk wel uitkomen met onze vlucht, maar je weet het niet! Ik ga informeren.

Dank voor de tip, ik zal de reactie hier delen, hebben anderen er ook wat aan.

Groet,
Ellen
Vraag ook eens hoeveel tijd het allemaal kost. Je moet je fiets buiten de EU zelf ook inklaren omdat je hem niet als bagage meeneemt (op de heen- en terugweg) en dat kan een tijdrovende business zijn, ook al omdat je fiets niet tegelijk met jou arriveert.
peter de rijk schreef:Vraag ook eens hoeveel tijd het allemaal kost. Je moet je fiets buiten de EU zelf ook inklaren omdat je hem niet als bagage meeneemt (op de heen- en terugweg) en dat kan een tijdrovende business zijn, ook al omdat je fiets niet tegelijk met jou arriveert.

Ja en bij het woord inklaren - zeg ik gelijk niet doen Ellen! Onlangs hebben mensen uit de video groep in Zuid Amerika daar de allergrootste problemen mee gehad, het duurde echt een eeuwigheid. Bovendien weet je al hoe het zit met de eventuele invoerrechten?! Gewoon voortaan beter kijken hoeveel een fiets kost en de maatschappij daarop uitzoeken. Wij checken ook altijd eerst de prijs voor de fiets ook al zijn we nog zo vaak met dezelfde maatschappij gevlogen. Regels veranderen namelijk. Jammer voor deze keer, volgende keer beter. We zien jullie vanavond!
peter de rijk schreef:Vraag ook eens hoeveel tijd het allemaal kost. Je moet je fiets buiten de EU zelf ook inklaren omdat je hem niet als bagage meeneemt (op de heen- en terugweg) en dat kan een tijdrovende business zijn, ook al omdat je fiets niet tegelijk met jou arriveert.
Allemaal aanleiding om dat eens grondig uit te zoeken. Ik vind de opmerking op die site van die luchtvrachtclub: "Neem voor meer informatie contact op met uw luchtvaartmaatschappij of reisagent, " weinig heilspellend. Het zijn juist de diverse luchtvaartmaatschappijen die slecht zijn in het geven van juiste informatie.

Een van de doelstellingen van onze vereniging de Wereldfietser is "belangenbehartiging". Het zou ons bestuur sieren om intiatieven te nemen.
Wie van jullie kent de firma "TravelLight" Zij vervoeren bagage en ook fietsen door heel europa van deur tot deur.
Het lijkt heel aantrekkelijk: paar dagen van te voren thuis ophalen en afleveren op een door jou gewenst adres.
Wellicht een alternatief binnen europa.
Binnenkort laat ik een offerte maken voor 2 fietsen naar Kroatie vv.
Hou jullie op de hoogte.
Dirk
ellenvandrunen schreef:Hoi Ralph en Bert,

Dankjewel, ik ga ze maandag eens bellen. Ben benieuwd! Heb jij ervaring met 'onbegeleide bagage' vervoer? Of iemand anders misschien?

Moet natuurlijk wel uitkomen met onze vlucht, maar je weet het niet! Ik ga informeren.

Dank voor de tip, ik zal de reactie hier delen, hebben anderen er ook wat aan.

Groet,
Ellen
Hallo Ellen,

Voor info zie de volgende link;
http://www.baggage.nl

De fiets kan naar alle waarschijnlijkheid met jouw vlucht mee.

Voor een offerte zie de volgende link;
http://www.baggage.nl/nl/pages/calc/air1.php?

Een fiets valt onder het volumegewicht.

Groet,

Ralph
Ik zeg nog eens douane, inklaringkosten niet doen - een hoop gezeur, tijd en waarschijnlijk nog duurder.

Vliegen naar bijvoorbeeld Chengdu met Klm is al bijna 200 euro daarboven komen bewarings- en inklaringskosten. En hoe lang je op alles moet wachten is maar de vraag... :wink:

http://www.baggage.nl/nl/pages/faq/loka ... vracht.php
Blanche schreef:Ik zeg nog eens douane, inklaringkosten niet doen - een hoop gezeur, tijd en waarschijnlijk nog duurder.

Vliegen naar bijvoorbeeld Chengdu met Klm is al bijna 200 euro daarboven komen bewarings- en inklaringskosten. En hoe lang je op alles moet wachten is maar de vraag... :wink:

http://www.baggage.nl/nl/pages/faq/loka ... vracht.php

Ik zie ook nog een paar mogelijke kosten met een open einde:
*terminalkosten: voor Schiphol worden c.a. bedragen gegeven, maar hoe liggen de tarieven op andere luchthavens?
* kosten voor opslag;
*kosten voor hulp van een lokale agent. Op Schiphol kun je dat voorlopig nog zelf doen, maar hoe hoe zit dat op een andere luchthaven?
*Moet je ook nog schuiven voor corrupte douanamensen in sommige landen?

Laat dat bedrijf maar eens met een paar volledige offertes komen voor diverse bestemmingen: inclusief alle mogelijke additionele kosten.
All, ik heb niet gebeld.. de bezwaren die genoemd worden en de onduidelijkheid, dat risico willen we niet lopen. We laten het voorlopig hierbij. ;)
Erg vervelend die nieuwe tarieven. Als ik naar Saigon vlieg met Vietnam Airlines en KLM doet alleen het eerste stukje Amsterdam-Frankfurt, ben ik toch 200 euro (zone 4) kwijt aan KLM, terwijl Vietnam Airlines het gratis doet. Au.

http://www.facebook.com/KLM/posts/10150877358585773
Ik heb gelukkig net weer positieve ervaring met klm. Ticket was ruim voor 16 apri gekocht en mevrouw achter de balie was zelf goed op de hoogte van die datumgrens. "gewoon" voor 75 euro mijn fiets mee naar Vancouver en gelukkig ook heel overgekomen.

Jaap
JeffW schreef:Erg vervelend die nieuwe tarieven. Als ik naar Saigon vlieg met Vietnam Airlines en KLM doet alleen het eerste stukje Amsterdam-Frankfurt, ben ik toch 200 euro (zone 4) kwijt aan KLM, terwijl Vietnam Airlines het gratis doet. Au.

http://www.facebook.com/KLM/posts/10150877358585773
Koop een ticket Frankfurt-Saigon en vraag iemand je met de auto voor € 200 naar Frankfurt heen en terug te brengen. Heb je nog altijd € 200 uitgespaard als de prijs vanaf Frankfurt niet hoger is dan vanaf Schiphol...
Echt een idioot tarief, die € 200 voor een enkeltje KLM intercontinentaal.
Dat je bij KLM van verschillende medewerkers verschillende antwoorden over de vervoersvoorwaarden voor de fiets krijgt wist ik al. Gisteren was de onduidelijkheid in ons voordeel. In Kiev betaalden we gisteren geen 150 euro voor een enkeltje voor twee fietsen zoals in Amsterdam, maar 55 euro. Ineens viel de fiets niet onder de sportbagage maar onder de gewone bagage, we hoefden dus maar een bagagestuk bij te kopen. Dank je KLM! :wink:

By the way, in het KLM magazine las ik dat sinds augustus de fietsen gewoon via het bagagegedeelte op de website te boeken zijn.
Over apart versturen kan ik een eigen ervaring geven. Vroeger mocht je intercontinentaal twee koffers meenemen, maar tegenwoordig is dat in economy meestal maar eentje. Dat is te weinig als ik weer eens een tijdje in het buitenland werk. Dus de laatste keer een tweede koffer apart verstuurd naar Tel Aviv. Dat was duur, en veel gedoe: apart brengen naar Schiphol, apart een paar dagen later halen vanuit Jerusalem, en ook nog veel bijkomende kosten (en massa's loketten en formulieren).
Wim
Blanche schreef:Dat je bij KLM van verschillende medewerkers verschillende antwoorden over de vervoersvoorwaarden voor de fiets krijgt wist ik al. Gisteren was de onduidelijkheid in ons voordeel. In Kiev betaalden we gisteren geen 75 euro voor een enkele fietsreis zoals in Amsterdam, maar 27,50. Ineens viel de fiets niet onder de sportbagage maar onder de gewone bagage, we hoefden dus maar een bagagestuk bij te kopen. Dank je KLM! :wink:

By the way, in het KLM magazine las ik dat sinds augustus de fietsen gewoon via het bagagegedeelte op de website te boeken zijn.
Op buitenlandse luchthavens wordt de bagage niet door de KLM afgehandeld, maar door een ingehuurd bedrijf, dat meerdere luchtvaartmaatschappijen doet. Vaak is het personeel niet op de hoogte van de afwijkende details van de KLM-regels ten opzichte van andere airlines. Je hebt ook gedeelde vluchtnummers en je hebt kans dat de regels van de maatschappij die het vluchtnummer deelt gunstiger zijn voor fietsers en volgens die regels wordt ingecheckt.
Verderr is het belangrijk wie je treft aan de balie. Veel afhandelaars hebben geen zin om allerlei toegevoegde regels met allerlei rompslomp van een toe te passen. Je hebt ook weer kans dat de dames extra moeiilijk gaan doen, omdat ze de regels niet juist niet kennen. Bernadette Speet had in de Oekraine grootste moeie om haar fiets aan boord van een KLM-vlucht te krijgen terwijl ze het zwart op wit had staan.
Op de luchthaven van Billund (Denemarken) betaalde ik onlangs helemaal niets voor mijn fiets in een KLM-vlucht. Er waren wel mensen die hun fiets daar keurig verpakt in een KLM-doos (waarvoor ze na de heenreis opslag hadden geregeld) dachten aan te leveren. De fiets moest uit de doos, want met doos paste de fiets niet in de scanner.
Goed nieuws!
De tarieven voor fietsvervoer bij KLM zijn verlaagd! Nu variërend van 55 euro voor enkele reis in Zone 1 en 2, tot 100 euro in zones 3 en 4.

zie hier: http://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare ... oncept.htm
dik5 schreef:Wie van jullie kent de firma "TravelLight" Zij vervoeren bagage en ook fietsen door heel europa van deur tot deur.
Het lijkt heel aantrekkelijk: paar dagen van te voren thuis ophalen en afleveren op een door jou gewenst adres.
Wellicht een alternatief binnen europa.
Binnenkort laat ik een offerte maken voor 2 fietsen naar Kroatie vv.
Hou jullie op de hoogte.
Dirk
En?
Matthie9000 schreef:
AB schreef:S&S? betekent dat een stalen frame?
Nee.
wauw, chill dat je het even duidelijkheid verschaft ipv dit botte antwoord