door
karinh » za 07 jan, 2023 17:04
Rongyos schreef: ↑ma 14 sep, 2015 23:03
Afgelopen zaterdag werd op Malaga airport ons bij het afgegeven van de fietstassen gevraagd met de tandem eerst naar incheck balie 265 te gaan, waar een grotere scanner staat, en als de fiets daar niet zou passen ons bij de balie van Swissport te melden. De tandem paste net niet in de scanner bij 265 (de diagonaal van de scanner was net geen 110cm, wat onze fiets nodig heeft - we hadden na alle gedoe over scannen in Malaga hier gelezen te hebben een rolmaatje meegenomen).
Vervolgens ons dus gemeld bij Swissport, waarna we door een mevrouw mee naar beneden genomen werden (arrivals niveau, via de lift bij balie 301) waar een tweetal scanners stond die maar nauwelijks groter waren. Hier werd de tandem schuin doorheen gehaald, hij leek nog even klem te komen zitten, maar dit ging (net) goed. Zie voor foto’s van deze scanner hier:
https://www.dropbox.com/sh/hp98nx54n90r ... D47Ba?dl=0
Ik heb er helaas niet aan gedacht deze scanners met mijn rolmaatje op te meten, de fiets was er bovendien ook doorheen gehaald voor we goed en wel door hadden wat het plan van de Spanjaarden was. We vlogen overigens met Transavia.
Roef
Gisteren ben ik vanaf Malaga teruggevlogen. De situatie zoals hierboven beschreven is nog exact hetzelfde.
Onze fietsen (santos 3+ met lowrider en voorstandaard) pasten er niet doorheen. Beide voorwielen eruit moeten halen en de lowrider eraf. Gelukkig hadden we nog wat gereedschap in een frametasje zitten, want de grote bagage was al afgegeven.
Personeel is onvriendelijk. Ze zeiden dat wij een uitzondering waren; 'alle andere fietsers hebben hun fiets al gedemonteerd, twee wielen eraf etc'. Personeel is ook niet flexibel, we vroegen of ze met de hand konden scannen (kan heel vaak ook), maar nee, nee, de fiets moest door de scanner. Ze maken het je ook nog extra lastig omdat je niet zomaar van de voorkant naar de achterkant van de scanner kan lopen om je fiets daar weer te pakken, want dan moet je ook zelf gescand worden (in een ruimte van 8m2). Heel onklantvriendelijk. En je gereedschap mag je niet zelf meenemen van de voorkant naar de achterkant van de scanner, dus uiteindelijk ligt je handbagage, je gereedschap en je fiets verdeeld over de hele ruimte.