Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen van Malaga naar de luchthaven - Forum Wereldfietser

fietsen van Malaga naar de luchthaven

kan iemand mij informeren of het inmiddels mogelijk is om van Malaga naar de luchthaven te fietsen?
Hoi

Dat kan zeker echter is het heel erg druk,
ik ben afgelopen jaar van de luchthaven naar mijn eerste stop el choro gefietst,
echter is dit niet richting centrum, kijk eens op google earth dat wil soms helpen

http://www.wingeltje.nl/Fietstechniek/s ... panje.html

marcel
Ik ben in 2009 naar de luchthaven Malaga gefietst, echter niet vanuit de stad, deze weg is zeer druk en gevaarlijk [een soort snelweg].
Vanuit het noorden via een klein weggetje kun je zo naar de vertrek hal fietsen, dat was heel relaxed. Ik had het geluk daar ook nog een mooie fietsdoos aan te treffen waar ik mijn fiets in verpakt heb, maar dat was een gelukkie. :D

In het boekje van Paul Benjaminse [fietsen naar Andalusië] staat volgens mij ook en beschrijving van hoe er te komen.


Groet,
Henk

kunst en fietswerk
Je kan gewoon met de trein vanuit Malaga naar de luchthaven. Fiets mee is geen probleem. Pas dus op zoals eerder geschreven is op met het meenemen van een fiets!!! Zie ander topic!!!
hartelijk dank allemaal voor jullie reactie.
Je kunt gewoon vanuit de stad Malaga naar het vliegveld fietsen.
Het meest makkelijk is om de straat langs de haven (Paseo de Antonio Machado) helemaal uit te fietsen deze gaat over in Calle Pacífico (straat langs het strand) op het eind met de bocht mee naar rechts. Onder de snelweg (A7) door fietsen en onder de autoweg (MA21). Bij de daarop volgende rotonde ga je drie kwart rond en ga je de oprit op naar de MA21. Deze volg je ongeveer 1,5 km voor dat je bij de afrit naar het vliegveld komt.
Let wel op, dit is een drukke weg maar is te doen.
succes. Raimundo
Rutger schreef:Je kan gewoon met de trein vanuit Malaga naar de luchthaven. Fiets mee is geen probleem. Pas dus op zoals eerder geschreven is op met het meenemen van een fiets!!! Zie ander topic!!!
Rutger bedoelt de te kleine scanner op de luchthaven van Málaga, waar een fiets er alleen diagonaal door kan. Resutaat is dat diverse fietsen beschadigd zijn. Die schade zie je pas bij aankomst.
Een gewone doos heeft geen enkele zin, want die past er zeker niet door heen en je mag je fiets weer uit de doos halen.
Het enige zou kunnen is je fiets flink demonteren: stuur, wielen, zadel eraf en in een kleine doos doen, die je opscharrelt bij een fietsenwinkel in Málaga.
Of terugvliegen vanaf Sevilla. Transavia vliegt weer op deze luchthaven. De fiets kan gratis mee in de snelle MD (Media Distancia)-treinen van Málaga naar Sevilla.
Wij kijken altijd even op google earth om weggetjes te vinden. Zo is het ons bij Malaga gelukt om van het vliegveld af te komen!
Jolanda
Verwijderd i.v.m. verkeerd antwoord.
bert sitters schreef:
Rutger bedoelt de te kleine scanner op de luchthaven van Málaga, waar een fiets er alleen diagonaal door kan. Resutaat is dat diverse fietsen beschadigd zijn. Die schade zie je pas bij aankomst.
Ik ben verschillende malen terug gevlogen vanaf vliegveld Malaga met de kleine scanner. Nooit schade gehad en ik had toen een grote fiets frame hoogte 67cm, randonneur met racestuur van Vittorio. Je moet je fiets zorgvuldig inpakken, kwetsbare delen beschermen met karton, hoes er omheen en voorzichtig diagonaal door de scanner schuiven.
Ronald van der Perk schreef:
bert sitters schreef:
Rutger bedoelt de te kleine scanner op de luchthaven van Málaga, waar een fiets er alleen diagonaal door kan. Resutaat is dat diverse fietsen beschadigd zijn. Die schade zie je pas bij aankomst.
Ik ben verschillende malen terug gevlogen vanaf vliegveld Malaga met de kleine scanner. Nooit schade gehad en ik had toen een grote fiets frame hoogte 67cm, randonneur met racestuur van Vittorio. Je moet je fiets zorgvuldig inpakken, kwetsbare delen beschermen met karton, hoes er omheen en voorzichtig diagonaal door de scanner schuiven.
Mijn fiets zat in een beschermpyjama bij Hallfords gekocht. Schakel-remgreep (Shimano Ultegra) dus totaal verbogen, merkte ik op station Driebergen-Zeist. Voorzichtig diagonaal door de scanner schuiven? Eh de douanier was dus iets minder voorzichtig. Ik riep stop toen ik het vermoeden had dat er iets mis was, maar fiets werd afgevoerd.
Net wat Raimundo schrijft...kijk op google. Het is best te doen om met de fiets naar het vliegveld te rijden maar probeer de drukke weg te mijden. Dit is geen pretje.

Wat betreft de scanner waar de fiets doorheen moet... Ik had mijn fiets in bubbelplastic verpakt en deze kon niet door de scanner. Ik werd toen mee naar de kelder genomen waar een iets grotere scanner staat. Er waren gelukkig nog 2 fietsers die mee moesten want ik vond het behoorlijk onaangenaam. Die lui spraken geen woord engels.
Ik was er in oktober 2011 en na een paar mislukte pogingen om de fiets door die bewuste scanner te krijgen (die door mij zelf gedaan moesten worden), mocht de fiets mee zonder erdoor heen te zijn geweest. Je moet zelf je fiets weer in elkaar zetten ( voorwiel moest eraf bij mij) Het verhaal van Rutger zouden we kunnen zien als een waarschuwing om de fiets goed te controleren op beschadigingen op het moment dat je fiets door de scanner is geweest en je hem weer in elkaar moet zetten. Toch ben ik banger voor de mannen die mijn fiets in het vliegtuig laden ( en dat op alle vliegvelden) dan voor de scanner als het om beschadigingen gaat. Per slot van rekening vertrekken er heel veel fietsen vanuit Malaga en natuurlijk kan het hierbij een enkele keer misgaan. :x

@Bert: vanuit Malaga vertrekken er om en om twee soorten treinen. Naar Sevilla de Avant en de MD. In de Avant mogen geen fietsen mee (dit vermeld ik alleen zodat een ieder goed oplet in wat voor trein hij stapt). In de MD mogen fietsen mee, mits het niet druk is en het is aan de conducteur om dit te bepalen.
Raimundo schreef:Ik was er in oktober 2011 en na een paar mislukte pogingen om de fiets door die bewuste scanner te krijgen (die door mij zelf gedaan moesten worden), mocht de fiets mee zonder erdoor heen te zijn geweest. Je moet zelf je fiets weer in elkaar zetten ( voorwiel moest eraf bij mij) Het verhaal van Rutger zouden we kunnen zien als een waarschuwing om de fiets goed te controleren op beschadigingen op het moment dat je fiets door de scanner is geweest en je hem weer in elkaar moet zetten. Toch ben ik banger voor de mannen die mijn fiets in het vliegtuig laden ( en dat op alle vliegvelden) dan voor de scanner als het om beschadigingen gaat. Per slot van rekening vertrekken er heel veel fietsen vanuit Malaga en natuurlijk kan het hierbij een enkele keer misgaan. :x

@Bert: vanuit Malaga vertrekken er om en om twee soorten treinen. Naar Sevilla de Avant en de MD. In de Avant mogen geen fietsen mee (dit vermeld ik alleen zodat een ieder goed oplet in wat voor trein hij stapt). In de MD mogen fietsen mee, mits het niet druk is en het is aan de conducteur om dit te bepalen.

Ik noem in mijn bijdrage bewust de MD en niet de Avant. Voor de Avant moet je een speciaal kaartje kopen dat een stuk duurder is. Er zijn fietsplaatsen in de MD. Je moet gewoon zorgen dat je tijdig aanwezig bent. Met de meeste conducteurs in Spanje komt het wel goed.
Raimundo schreef:Je kunt gewoon vanuit de stad Malaga naar het vliegveld fietsen.
Het meest makkelijk is om de straat langs de haven (Paseo de Antonio Machado) helemaal uit te fietsen deze gaat over in Calle Pacífico (straat langs het strand) op het eind met de bocht mee naar rechts. Onder de snelweg (A7) door fietsen en onder de autoweg (MA21). Bij de daarop volgende rotonde ga je drie kwart rond en ga je de oprit op naar de MA21. Deze volg je ongeveer 1,5 km voor dat je bij de afrit naar het vliegveld komt.
Let wel op, dit is een drukke weg maar is te doen.
succes. Raimundo
Ik heb in tegengestelde weg gefietst. Het is een drukke weg, of soms zeer drukke weg en of die te doen is of niet, is een waarneming. Hangt ook er vanaf wanneer je komt. Uit veiligheidsoverwegingen zou ik toch de trein adviseren.
Wij zijn afgelopen oktober met de tandem vanuit Girona naar Malaga vertrokken. We hebben 1 nacht op de camping in Torremolinos gestaan, omdat we niet tevreden waren over de prijs-kwaliteit en we nog twee nachten over hadden zijn we op zoek gegaan naar iets anders. De laatste nacht in http://hostallosgeranios.es/ verbleven, ietsjes verder van het strand bij Torremolinos vandaan maar zeker een aanrader! Ze hebben een plantenrijke binnentuin waar je 's avonds nog lekker een wijntje kan drinken en het strand is ook binnen 10 minuutjes aan te fietsen.
http://www.flickr.com/photos/63873656@N ... 850711034/

Heb het op googlemaps even opgezocht, wat ik mij kan herinneren is dit de route die we hebben gefietst om op het vliegveld te komen: we zijn om de drukke autowegen te omzeilen naar de weg aan het strand gefietst ('paseo maritimo') deze gevolgd totdat we op een gegeven moment alleen nog naar links konden afslaan, via 'calle alfonso ponse de leon' naar decathlon (Decathlon Guadalmar, Málaga) gefietst en vanaf daar de meest directe route naar het vliegveld via de gps bepaald. Vanaf decathlon naar het vliegveld was wel een druk stuk, dit hebben we gelopen omdat we twee grote dozen mee hadden.

Wij hebben overigens bij de Decathlon 2 dozen gehaald om de tandem te beschermen. Ze deden erg moeilijk met het scannen van de fiets, terwijl deze in principe net zo hoog is als een standaard fiets en er ook diagonaal doorheen zou kunnen. Uiteindelijk knepen ze wat in de bandjes en vonden ze het prima, vervolgens de dozen om de fiets geen gedaan. Aangekomen op Schiphol was er geen spoor meer over van de doos....

Gr Anneloes
Weggehaald i.v.m. verkeerde informatie

Code: Selecteer alles

kan iemand mij informeren of het inmiddels mogelijk is om van Malaga naar de luchthaven te fietsen?
De vraag was als ik het goed begrepen heb "is het mogelijk om vanuit Malaga naar de luchthaven te fietsen?".

In Malaga heb je een Decathlon winkel en die ligt ten noorden van de stad. In Guadelmar een buitenwijk van Torremolinos heb je er ook een. Vanuit de Decathlon winkel in Guadelmar hoef je niet over de drukke MA21 om naar de luchthaven te fietsen. Vanuit Malaga stad is er geen andere mogelijkheid. De stad en de luchthaven worden gescheiden door een rivier en daar gaan maar twee wegen overheen vanuit Malaga. De A-7 en de MA21. De A-7 is een snelweg en verboden voor fietsen dus blijft de enige mogelijkheid over en dat is de Ma21 of zoals Rutger schrijft de trein. Deze vetrekt elke 20 minuten vanuit Malaga naar de luchthaven. Je moet alleen rekening houden dat er maar één fiets per trein toegestaan is volgens de site van Renfe.
Afbeelding
hallo allemaal,

hartelijk dank voor de reacties, het gaat ons zeker lukken!

groetjes, :D