Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GIF IN DE COCKPIT - ZEMBLA - 21 FEBRUARI 2010 21:45. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

GIF IN DE COCKPIT - ZEMBLA - 21 FEBRUARI 2010 21:45.

Blanche schreef:
Leo van Lierop schreef:
Blanche schreef:Laat toch ieder lekker zijn eigen ding doen zonder al die vingertjes! :idea:
Dus als iemand bij jouw voordeur zijn vuilnisemmer omdraait dan zeg jij daar niets van . . . :roll:
Vind je nu niet dat je heel erg aan het overdrijven bent, Leo? :roll:
Ja, Leo overdrijft zeker, en als hij dit serieus meent is hij/het nog gevaarlijk ook :shock:
Waarschijnlijk is Leo iemand die totaal niet meedoet aan deze consumptiemaatschappij. Helemaal zelfvoorzienend in een hutje op de hei, geen gas en elektriciteit verbruikt, leeft van afgevallen noten en vruchten, nooit nieuwe kleren of een fiets koopt en dus de omgeving helemaal niet vervuild. Bravo Leo! Maar zelfs dan staat het netter om niet met het vingertje te wijzen. :wink:
Dit is een forum waar mensen met dezelfde passie elkaar vinden. En niet het forum waar de een nog roomser dan de paus moet zijn wat betreft het milieu of wat dan ook. En al zeker niet een forum waar we anderen gaan veroordelen op zijn/haar gedrag. Daar heb je vast wel andere fora voor.
Blanche, jammer dat je het niet wilt toegeven. Maar ik weet zeker dat als iemand jouw stoep vervuilt dat je er wat van zegt!

Ook jammer om te zien dat je zo slecht met kritiek om kan gaan.
Ik kan prima met kritiek omgaan, Leo. Maak je daar maar geen zorgen om. :wink:
Veel plezier nog op de moraalridder kruistocht! Ik zal je er niet langer van afhouden.
Bovendien kan het draadje van John dan ook weer over het oorspronkelijke onderwerp verder gaan.


Blanche*

*(wordt soms wel eens een beetje moe van het kleine groepje Wereldfietsers dat andere Wereldfietsers veroordelen op het hebben van een auto en of het nemen van een vliegvakantie. Live and let live. Doe je milieu activiteiten waar je voor staat maar veroordeel een ander niet als hij/zij toevallig iets anders doet!)
Blanche, ik ben het 100% met je eens. Natuurlijk zijn idealen mooi en mag je mensen ook prima proberen te overtuigen. Het zou echter erg fijn zijn als dat niet zo belerend gaat. Geef gewoon aan waarom je zelf voor een bepaalde levenstijl kiest en probeer het niet op te leggen bij andere mensen.

Sommige mensen kiezen ervoor om zeer bewust te leven aangaande het millieu, sommige mensen proberen op te komen voor de medemens dmv vrijwilligers werk en sommige mensen maakt het geen bal uit. Gelukkig is dat gewoon een eigen keus!

Ik zelf heb wel moeite met het vliegen, heb soms het gevoel dat het allemaal een beetje onzin is om ver te vliegen terwijl er dichtbij ook genoeg te beleven valt. Maar ik vlieg toch en ik geniet er met volle teugen van. Ik denk niet dat ik dat zal veranderen.
Blanche, wees alsjeblieft een beetje eerlijk in deze discussie.

Je zegt dat je prima kan om kan gaan met kritiek, maar gelijkertijd wil je geen antwoord geven op mijn vraag, en zeg je dat je er moe van wordt. Hij's fijn.

Mijn verhaal over die slangen was gewoon humor. Als er niet om kan lachen reageer dan gewoon niet of zo. Houd het gezellig. :wink:
JanWillem schreef:Sommige mensen kiezen ervoor om zeer bewust te leven aangaande het millieu, sommige mensen proberen op te komen voor de medemens dmv vrijwilligers werk en sommige mensen maakt het geen bal uit. Gelukkig is dat gewoon een eigen keus!
Dat laatste klinkt volgens mij logischer dan het is.
Het was op bepaalde momenten in de geschiedenis immers ook eigen keuze om:
* van een motorvoertuig gebruik te maken met onbeperkte snelheid en met onbeperkte mate van alcohol, en zonder katalysator op de uitlaat
* naar goeddunken alles wat je kwijt wilde te lozen op oppervlaktewater, bodem of anders wel je afval op de stoken op eigen erf
* medemensen van bepaalde komaf nuttig in te zetten voor benodigde arbeid
etc. etc.
Toch is er met betrekking tot voornoemde onderwerpen op enig moment een - zoals dat tegewoordig heet - brede maatschappelijke discussie op gang gekomen en heeft men besloten een rem te zetten op de vrijheid van het individu in de democratische samenleving. Kortom: je mocht er geen teringzooi meer van maken.
Dus ik vind het niet raar als mensen er wat van zeggen als andere mensen gedrag vertonen dat binnen afzienbare tijd forse gevolgen kan hebben.
Leon
Leon, dat is eigenlijk een heel goed punt.

Rest mij eigenlijk om te zeggen dat dus alleen de belerende toon weg zal moeten en er meer bereikt zal worden!
Leo van Lierop schreef: Eigenlijk zouden er slangen gemonteerd moeten worden op de motoren en rechtstreeks in de cabine worden gevoerd. :twisted:
Leo van Lierop schreef:Mijn verhaal over die slangen was gewoon humor. Als er niet om kan lachen reageer dan gewoon niet of zo. Houd het gezellig. :wink:
Nee sorry ik kan er nog steeds niet om lachen en gezellig vind ik het ook niet :!:
En nou allemaal, hup, lekker gaan fietsen!

ps het ging hier toch om een reportage van Zembla?
Niet gezien trouwens.
Ik wilde mij net laten omscholen als piloot, :lol: ik zie er nu maar van af. Blijf toch maar lekker fietsen.

Als jullie met zijn allen mee gaan op het rondje Den Haag, 3 maart a.s gaan we lekker fietsen door het bos en de duinen, dan moet je eens kijken, ruiken en voelen hoe gezond fietsen is.

Blanche, laat je niet gek maken.

Maken
mario schreef:Als jullie met zijn allen mee gaan op het rondje Den Haag, 3 maart a.s gaan we lekker fietsen door het bos en de duinen, dan moet je eens kijken, ruiken en voelen hoe gezond fietsen is.
Hoi Mario, even off topic (sorry): je bedoelt met 3 maart vast 3 april. Ik zie nu trouwens dat 3 april midden in het paasweekend valt. Vaak ondernemen mensen dan van alles en nog wat (zoals paasweekend bij de Wereldfietser), dus ik hoop dat er dan genoeg animo is voor Rondje Den Haag.
Leo van Lierop schreef:Het is niet eens zo slecht dat het gif in de cockpit komt, zo sparen jullie weer de natuur waar het anders in terecht zou komen. Eigenlijk zouden er slangen gemonteerd moeten worden op de motoren en rechtstreeks in de cabine worden gevoerd. :twisted:

Kon het even niet laten. :wink:

De beste manier om de natuur zo min mogelijk schade te berokkenen is het nemen van je eigen leven.
Wel checken of het crematorium van je keuze een katalysator heeft. :D :D :D

Jammer dat een kein deel binnen de WF fietst vanwege communistische, extreemlinkse, groene geitewollensokken, milieu hoog in het vaandel hebbende redenen.
Fietsen kan ook als je het gewoon leuk vindt.

John.
Leven gaat ten koste van welzijn van de natuur. Anders moet je niet leven. Het verhaal van de slangen kan ik ook niet zo waarderen als humor. Ik zie het als een soort "humor", waar een extreem linkse idioot een politicus neerschoot. Maar goed vrijheid van meningsuiting is oke. Ik vind dat de oorspronkelijke boodschap van deze topic was bedoeld als waarschuwing en als bewust maken op iets wat ook wereldfietsers kan treffen. Dat er dan meteen zo'n rot opmerking op komt vind ik ook niet terecht.
Groeten,
Gudy
johntelleman schreef:
Leo van Lierop schreef:Het is niet eens zo slecht dat het gif in de cockpit komt, zo sparen jullie weer de natuur waar het anders in terecht zou komen. Eigenlijk zouden er slangen gemonteerd moeten worden op de motoren en rechtstreeks in de cabine worden gevoerd. :twisted:

Kon het even niet laten. :wink:

De beste manier om de natuur zo min mogelijk schade te berokkenen is het nemen van je eigen leven.
Wel checken of het crematorium van je keuze een katalysator heeft. :D :D :D

Jammer dat een kein deel binnen de WF fietst vanwege communistische, extreemlinkse, groene geitewollensokken, milieu hoog in het vaandel hebbende redenen.
Fietsen kan ook als je het gewoon leuk vindt.

John.
Leuk:), Misschien als de geitewollensokken wereldfietsers die wel vliegen eerst hun sokken wassen dat de vliegtuig niet gaat stinken :D :lol:
johntelleman schreef:De beste manier om de natuur zo min mogelijk schade te berokkenen is het nemen van je eigen leven.
Wel checken of het crematorium van je keuze een katalysator heeft. :D :D :D
Ik heb al een eigen broer gehad die zijn eigen leven heeft genomen. Maar zo te horen vind je dat een goede zaak. Sorry, dat ik er niet om kan lachen.
Leo das inderdaad niet leuk van je broer. Maar heb je er ook weleens bij stilgestaan hoeveel mensen hun familie zijn kwijtgeraakt in de tweede wereldoorlog door gas te pompen in gesloten ruimtes? Of die mensen hebben gelachen om jouw grap met het gas in de cockpit?

Maar misschien is het nu weer tijd om te gaan fietsen. Ja he leuk!
Dat is immers het onderwerp van dit forum. Leo, je bent welkom op een milieuvriendelijk tochtje in Bodegraven :wink:

Blanche
Hey, even niet de feiten verdraaien! Ik heb nergens een link gelegd naar de 2e wereldoorlog of erger nog, iemand de dood toegewenst. Dat lage nivo laat ik aan jullie over.
Ik lees bijna alles wat er op het forum geschreven wordt, maar met dit topic stop ik echt. Het wordt hier bepaald niet vriendelijker, sommige opmerkingen worden me te persoonlijk en pijnlijk.
gudy schreef:Het verhaal van de slangen kan ik ook niet zo waarderen als humor. Ik zie het als een soort "humor", waar een extreem linkse idioot een politicus neerschoot. Maar goed vrijheid van meningsuiting is oke.
Besef je wel hoe grof die vergelijking/beschuldiging is? Dat enkele mensen extreem gevoelig reageren op Leo's opmerking zegt minstens zoveel over die mensen als over Leo.