Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vueling - Forum Wereldfietser

Vueling

Luchtvaartmaatschappij: Vueling
Traject: Amsterdam-Barcelona, retour Barcelona-Amsterdam
Datum: september/oktober 2009
Vervoerstarief fiets: vast bedrag € 45 per enkele reis los van de overige bagage
Toegepaste verpakkingswijze fiets: in bubbeltjesfolie en groene VK-hoes.
Fiets tevoren aangemeld?: Ja
Ervaringen: Fiets stond bij aankomst in Barcelona nog in de kelder.
Bij vertrek vanuit Barcelona stond een lange rij voor de Vueling-Balies.
Mijn fiets was niet op Schiphol. Er stond een dame Aviapartner naast de band. Die heeft onmiddellijk gebeld en geconstateerd dat mijn fiets niet in het vliegtuig zat. Ik had op het kantoortje van Aviapartner snel een PIR. Na wat gebeld werd mijn fiets twee dagen later thuisbezorgd.
Beenruimte in het toestel was wel erg krap. Maar goed dat ik korte pootjes heb!
Bijzonderheid: Zie mijn bericht over de nieuwe Terminal van Barcelona.
Goed nieuws voor Santiago-fietsers: Vueling gaat vanaf 29 maart a.s. rechtstreeks vanaf A Coruna naar Schiphol vliegen. Je kunt vanaf Santiago met MD of R-598 treinen naar A Coruna. In deze treinen kunnen fietsen gratis mee. Reistijd 35 - 45 minuten. Van het station van A Coruna is het ongeveer 8 km naar de luchthaven.
A Coruna heeft een prachtig havenfront met de mooiste gevelwand met serres van heel Galicie.
Verder vliegt Vueling komend seizoen rechtstreeks vanaf Schiphol naar: Barcelona, Ibiza, Malaga, Sevilla.
Op Barcelona biedt Vueling aansluitende vluchten naar andere Spaanse steden.
www.vueling.com
Ook rechtstreeks naar Valencia en Bilbao.
Dank voor de tip Bert, ik was opzoek naar en vlucht naar Santiago om vanaf daar naar Sevilla te fietsen. Het fijnst is toch vanaf Schiphol. Zeker als je met de trein naar het vliegveld wil reizen.
Dag Bert,

Bedankt voor de tip. Even een vraag m.b.t. de verpakkingswijze van de fiets bij Vueling: wat is een VK-hoes?
Alvast bedankt,
Harrie.
harriewbd schreef:Dag Bert,

Bedankt voor de tip. Even een vraag m.b.t. de verpakkingswijze van de fiets bij Vueling: wat is een VK-hoes?
Alvast bedankt,
Harrie.
De groene VK-hoes is een hoes waarin je je fiets kunt verpakken tijdens luchtstransport. In het pakket kun je beschermend materiaal stoppen zoals karton en bubbeltjes plastic. Na aankomst deponeer je het overige materiaal bij het afval en vouw je de hoes op tot een klein pakketjes dat gemakkelijk op je drager meekan tijdens je tocht. In de buurt van de luchthaven van vertrek terug naar huis scharrel je weer wat karton op.
De VK-hoes is o.a. te koop bij Snel Tweewielers in Utrecht, bij de Vakantiefietser in Amsterdam, bij Bike4travel in Capelle aan den IJssel (bij Rotterdam) en bij Asian Way of Life.
Hallfords verkoopt grijze VK-hoezen. Deze zijn echter minder sterk.
Luchtvaartmaatschappij: Vueling
Traject: A Coruña - Amsterdam
Datum: juli 2010
Vervoerstarief fiets: vast bedrag € 45 per enkele reis los van de overige bagage
Toegepaste verpakkingswijze fiets: Stuur gedraaid, trappers er af, in Fietsvakantiewinkel-hoes.
Fiets tevoren aangemeld?: Ja
Ervaringen: Fietsen (Koga Randonneur) werden op vliegveld geaccepteerd door de Vueling-dame, alleen nog even op de "bijzondere bage"-band leggen. Helaas, daar pasten ze niet op. Alsnog fietsen weer uitpakken en voor EN achterwiel demonteren en apart verpakken! Vueling-dame was zo vriendelijk om hiervoor stevige plastic zakken te regelen en te helpen met verpakken :)
Alles kwam zo toch nog redelijk ongeschonden op Schiphol aan, het kostte alleen veel tijd en vuile handen om er weer fietsbare fietsen van te maken!
Vraag:
heeft iemand [recente] ervaring met vervoer van een vouwfiets met Vueling?
Bv tips w.b. opgave bagage en verpakking.
We willem met zijn tweeën in november naar Malaga.
Met groet
Rein