Additionally, paste this code immediately after the opening tag: scannen in Malaga - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

scannen in Malaga

Stap 1:
Wat zeggen de voorwaarden van het bedrijf waarmee je vliegt over de wijze van verpakken van je fiets?
willem.m schreef:
do 09 mar, 2023 21:28
Stap 1:
Wat zeggen de voorwaarden van het bedrijf waarmee je vliegt over de wijze van verpakken van je fiets?
Ryanair Fietsen MOETEN verpakt zijn in een beschermende doos of beschermende fietshoes om vervoerd te kunnen worden.
Ik zou denk ik een stuk zeil, bubbelplastic en tape bij een bouwmarkt kopen (kost je misschien 8-10 euro), en zorgen dat de fietshoes helemaal dicht kan (dus niet met één kant open). Een doos beschermt m.i. niet beter dan een hoes met bubbelplastic, en is lastiger los te vervoeren.

Mocht je liever niet op de luchthaven zelf de fiets inpakken, en dat al in je hotel willen doen, dan past een ingepakte fiets vaak ook wel in een ruime taxi, als je die wilt betalen.

Disclaimer: Ik ken de lokale situatie in Malaga niet.
Ik heb daar bij een lokale fietsenwinkel een gebruikte doos kunnen kopen voor 5 euro, deze heb ik opgevouwen en meegenomen naar het vliegveld. Daar heb ik de boel ingepakt met een rol tape.
Er zitten een paar fietsenwinkels vlak bij het station, bij de haven. Ik ben ze gewoon allemaal afgelopen en het was raak bij de derde winkel. Wellicht is het handig om van te voren even te bellen of ze een doos voor je kunnen bewaren, want ik was duidelijk niet de enige die een fietsdoos zocht. Bij Baja bikes spraken ze zelfs Nederlands.
RealRedHair schreef:
do 09 mar, 2023 21:43
willem.m schreef:
do 09 mar, 2023 21:28
Stap 1:
Wat zeggen de voorwaarden van het bedrijf waarmee je vliegt over de wijze van verpakken van je fiets?
Ryanair Fietsen MOETEN verpakt zijn in een beschermende doos of beschermende fietshoes om vervoerd te kunnen worden.
Vlieg niet met Ryanair. Dit is een van de meest fietsonvriendelijkste airlines die er voor mij bestaat. De Ierse stuntvlieger heeft de regels wel versoepeld. Eerder moest een fiets perse in een doos. Ik vraag me af hoe het incheckpersoneel omgaat met deze versoepeling.
Voor een vlucht met Transavia ga je in Málaga gewoon naar de Decathlon voor een hoes. Je doet om jouw fiets wat karton of bubbeltjesplastic en dan de hoes in.
Half Mei ga ik terugvliegen vanaf Malaga. Ik heb weinig ervaring met vervoer fietsen in vliegtuig. Daarom mijn vraag hoe pak ik dit het handigst aan. Dicht bij vliegveld zit een Decathlon dus ik dacht ik kijk of ze daar een fietsdoos over hebben. En anders bij de IKEA wat dozen.

Maar pak ik dan mijn fiets in het hotel in en ga dan met trein of bus naar vliegveld; lijkt me lastig. Maar als je gaat fietsen naar het vliegtuig met een flinke doos of karton en alle bagage lijkt me dat ook niet heel makkelijk.

Dan misschien inderdaad beter bubbeltjes folie of grote plastic zak kopen en het daarmee inpakken. Maar ik wilde minimaal een grote achtertas bij de bagage inpakken. Kan een kleine rugzak en formaat rolkoffer meenemen als bagage in het vliegtuig.
Je kan ter plekke vast bij een fietsenmaker of decathlon een doos regelen, maar is lastiger met vervoer naar het vliegveld. Wij gebruikten een fiets pyjama met daaronder schuimbuizen en bubbeltjesplasic, en pakten de fiets pas op t vliegveld in. Fietspyjama kun je opvouwen en ergens tussen stoppen als je gaat fietsen. Schuim en bubbelplastic kochten we bij de Bauhaus, de lokale Praxis zeg maar. Wel even checken of de luchtvaartmaatschappij dat toelaat (wij vlogen Transavia) Roef

Zie ook: https://www.dropbox.com/sh/jrm1bcay0s0a ... Lnxoa?dl=0
Koop bubbeltjesplastic en plakband en pak het spul netjes in.
Je fietstassen samen binden, want dan tellen ze als 1 stuks bagage.
20170706_074906_DSC_7582_F5121.JPG
20170706_085806_DSC_7583_F5121.JPG
Ik zie dat de tent op de bagagedrager mocht meevliegen.
Je fiets door de speciale scan heen is een kwestie van passen en meten.
Poppink schreef:
do 30 mar, 2023 22:49
Koop bubbeltjesplastic en plakband en pak het spul netjes in.
Je fietstassen samen binden, want dan tellen ze als 1 stuks bagage.
20170706_074906_DSC_7582_F5121.JPG20170706_085806_DSC_7583_F5121.JPG
Ik zie dat de tent op de bagagedrager mocht meevliegen.
Je fiets door de speciale scan heen is een kwestie van passen en meten.
Met welke maatschappij was dat?
Dat was met easyJet vanuit Fiumicino 2017.
Nou net terug uit Malaga. Ik heb bubbeltjesplastic gebruikt en dat gaat prima. Te koop in grote bouwmarkt in de buurt van vliegveld (17 euro voor ik meen 25 meter) plus tape. Maar inderdaad scanner is te klein en voorwiel moet er uit. Ze laten je zeker niet door als fiets niet door de scanner is. Ook weer de bekende discussie over wel/geen lucht in de banden. Gevlogen met Ryanair; verder geen problemen.
Ik neem als ik vlieg altijd een lichtgewicht "flight bag" mee; daar stop ik beide achtertassen in inclusief mijn tent, zodat het geldt als 1 stuk ruimbagage.
Soepele vliegmaatschappijen; uit eerdere discussies begreep ik dat Transavia tegenwoordig een volledig gesloten hoes of doos eist. Blijkbaar geldt dat niet voor EJ en RA.