scannen in Malaga

Stap 1:
Wat zeggen de voorwaarden van het bedrijf waarmee je vliegt over de wijze van verpakken van je fiets?
willem.m schreef:
do 09 mar, 2023 21:28
Stap 1:
Wat zeggen de voorwaarden van het bedrijf waarmee je vliegt over de wijze van verpakken van je fiets?
Ryanair Fietsen MOETEN verpakt zijn in een beschermende doos of beschermende fietshoes om vervoerd te kunnen worden.
Ik zou denk ik een stuk zeil, bubbelplastic en tape bij een bouwmarkt kopen (kost je misschien 8-10 euro), en zorgen dat de fietshoes helemaal dicht kan (dus niet met één kant open). Een doos beschermt m.i. niet beter dan een hoes met bubbelplastic, en is lastiger los te vervoeren.

Mocht je liever niet op de luchthaven zelf de fiets inpakken, en dat al in je hotel willen doen, dan past een ingepakte fiets vaak ook wel in een ruime taxi, als je die wilt betalen.

Disclaimer: Ik ken de lokale situatie in Malaga niet.
Ik heb daar bij een lokale fietsenwinkel een gebruikte doos kunnen kopen voor 5 euro, deze heb ik opgevouwen en meegenomen naar het vliegveld. Daar heb ik de boel ingepakt met een rol tape.
Er zitten een paar fietsenwinkels vlak bij het station, bij de haven. Ik ben ze gewoon allemaal afgelopen en het was raak bij de derde winkel. Wellicht is het handig om van te voren even te bellen of ze een doos voor je kunnen bewaren, want ik was duidelijk niet de enige die een fietsdoos zocht. Bij Baja bikes spraken ze zelfs Nederlands.
RealRedHair schreef:
do 09 mar, 2023 21:43
willem.m schreef:
do 09 mar, 2023 21:28
Stap 1:
Ryanair Fietsen MOETEN verpakt zijn in een beschermende doos of beschermende fietshoes om vervoerd te kunnen worden.
Vlieg niet met Ryanair. Dit is een van de meest fietsonvriendelijkste airlines die er voor mij bestaat. De Ierse stuntvlieger heeft de regels wel versoepeld. Eerder moest een fiets perse in een doos. Ik vraag me af hoe het incheckpersoneel omgaat met deze versoepeling.
Voor een vlucht met Transavia ga je in Málaga gewoon naar de Decathlon voor een hoes. Je doet om jouw fiets wat karton of bubbeltjesplastic en dan de hoes in.