Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ellende: Mijn fiets staat nog op schiphol en ik ben in Oslo - Forum Wereldfietser

Ellende: Mijn fiets staat nog op schiphol en ik ben in Oslo

Ellende. Ik ben afgelopen vrijdagavond in Oslo geland. Mijn bagage met al mn fietstassen (in een flight bag) ook. Maar mijn fiets niet.

Gister iemand wonderlijk (je komt nergens door) aan de lijn gekregen die zei dat mn fiets vandaag met een vlucht nageleverd zou worden. Het systeem gaf het aan. Ik weer terug naar de luchthaven maar weer niet mijn fiets. Wel een Santos fiets van een andere mevrouw op die vlucht.

Vanavond komt er nog een vliegtuig. Misschien zit hij daarin. Dan word ik gebeld.

Zo niet dan geef ik het op. Ik heb al uren zitten bellen en formulieren zitten invullen.

Een geschikte fiets kan ik hier niet vinden om te huren. Misschien kopen wel, morgen maar eens naar een paar winkels, weet iemand een goede? En kan ik dit vergoed krijgen denken jullie? Mijn anwb reisverzekering (met extra dekking voor de fiets) was niet erg behulpzaam en zei dat het bij de airline / bagage afhandelaar ligt. Waarvoor ben ik dan verzekerd?

Ik kan ook nog fietspullen terugsturen per post en gaan backpacken. Had met mijn vriendin afgesproken in Bodo om na mijn fietsreis te gaan hiken. Maar ik raad nu iedereen ten zeerste af te vliegen van/naar schiphol. Neem je verlies en ga niet. Het is chaos, zoveel koffers en fietsen die kwijtraken of vertraagd ergens terechtkomen.

Mee denken is welkom…
lekker naar Bodo (met de trein?) en je vriendin en daar verder. 'better safe (and comfortable) than sorry' zeg maar
wat als je fiets dan een dag later komt... pik je die dan op de terugweg op?
In de afgelopen aflevering ging het over een verdwenen elektrische rolstoel die nooit meer bij de eigenaresse terugkwam: https://www.maxvandaag.nl/programmas/tv ... _05294147/

Misschien kun je er wat wijs uit worden over wat je rechten zijn en vergoed zou kunnen krijgen. Al ben je daar nu niet direct mee geholpen en is dat meer voor als je weer thuis bent.
Da's naar!

Hopelijk komt 'ie nog... en anders zou ik eens naar huur of een gebruikte kijken

Op de Noorse marktplaats kwam ik deze fiets in de verhuur tegen bijvoorbeeld:

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html ... =230087754

Maar er staat ook wel wat te koop. Kijk bijvoorbeeld eens naar een Surly. Zo zie ik er een Pugsley net onder Oslo staan:

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html ... =232827355

En misschien zijn er wel meer verkoopsites? Als je iets koopt, neem dan wel een merk wat in Nederland ook bekend is, dan kun je 'm ook wel weer kwijt als je 'm mee naar huis neemt. Of misschien had je al een wens voor bijvoorbeeld een gravelbike of een mountainbike ernaast?

Mocht je facebook hebben, dan kun je ook eens kijken of Facebook Marketplace wat voor je heeft.
EDIT: hier stond een reactie op een later door een moderator verwijderde forumpost. Met het ontbreken daarvan is deze reactie nu niet meer relevant.
Zeker met KLM gevlogen.... Heb ik ook 2 keer ellende mee gehad..... Maargoed, mocht je fiets over een paar dagen terecht zijn, dan horen ze hem naar je toe te brengen. Waar je ook bent. Geef bij de maatschappij je adres van je vriendin af en eis dat ze de fiets daar afleveren.
Mn vriendin en ik vliegen met SAS. Piloten daarvan zijn nu ook nog aan het staken. Dus er zijn enorme problemen, helaas.

Je hoort wel wat dingen van te voren maar hoopt toch op het beste en bij zelf annuleren ben je je geld kwijt. Had ik nu bezien liever gedaan.
Daar wist ik pas van na het boeken van de vluchten, had ik sowieso veel liever gedaan.

Ik trek me het niet aan maar de rest van je reacties die alleen maar oordelen ipv meehelpen of constructief zijn kun je beter voor je houden.
Timothy schreef:
zo 17 jul, 2022 19:14
Daar wist ik pas van na het boeken van de vluchten, had ik sowieso veel liever gedaan.

Ik trek me het niet aan maar de rest van je reacties die alleen maar oordelen ipv meehelpen of constructief zijn kun je beter voor je houden.
Heel off-topic, maar plaats je nu een PM die je van iemand hebt gekregen? Ik zag bij Jurr ook zoiets. :?:
Nee, hij reageerde op twee posts die daarna door de Mod zijn verwijderd.
En, is die fiets nog aangekomen?
Wel iig algemene excuses van de CEO (Marjan Rintel) dat het een zooitje is bij de bagageverwerking:

https://view.klm-mail.com/?qs=6f101175f ... 114002c99b

"Wanneer u recent een vliegreis heeft gemaakt, of van plan bent dat binnenkort te gaan doen, dan heeft u gemerkt dat luchtvaartmaatschappijen en luchthavens in heel Europa onvoldoende zijn voorbereid op de snel toenemende passagiersaantallen. Ook KLM-passagiers hebben de gevolgen hiervan ondervonden en ik wil dan ook graag mijn welgemeende excuses aanbieden aan een ieder die te maken heeft gehad met een verstoring van zijn of haar KLM-vlucht of problemen heeft ondervonden met bagage."
Excuses voor de late update, maar het is nogal hectisch geweest. In het kort: 2,5 dag later is mijn fiets alsnog aangekomen. Ik kon het haast niet geloven maar ben nu dolgelukkig toch door Noorwegen aan het fietsen.
Top! Ik wens je een fijne voortzetting van je fietsreis in het mooie Noorwegen.
Bedankt, het is waanzinnig mooi!
Timothy schreef:
wo 20 jul, 2022 15:24
Bedankt, het is waanzinnig mooi!
Daar hoor ik graag meer over. Met foto’s 😊
Oeps!

Vlieg 15 aug.naar Rome, met fiets en separate flightbac met tent en de hele mik-mak. Voor fietstocht naar Brindisi, Igoemenista (Gr.) en dan richting Istanbul. Heb reeds ‘n ticket bij EasyJet. Wat is wijsheid…? (Verlies nemen en kiezen voor rondje Noordzee…?)

Gijs van Hulst
Gelukkig is op mijn terugweg wel alles in 1x goed gegaan. Inmiddels is er ook extra personeel op Schiphol.

Bij terugkomst zag ik echter wel weer een rij staan bij de bagage afhandelaar, waar je missende bagage moet melden... Er zijn dus nog steeds problemen, je moet een beetje geluk hebben denk ik.