Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vliegschaamte? - Pagina 22 - Forum Wereldfietser

Vliegschaamte?

712 berichten
joukon schreef:
ma 10 jan, 2022 10:12
#Flix :D activist = geuzennaam.
Zeker, joukon. En daar heb ik ook respect voor, want ook al bekijk ik zaken anders, is er een gezamenlijk doel: een betere wereld.👊🏻

Overigens gaat het nu richting een ander probleem (zorg voor medewerkers), en niet meer echt on-topic.
joukon schreef:
ma 10 jan, 2022 10:12
maar laat na de werknemers voldoende te beschermen. En vooral kinderen van omwonenden van SPL ondervinden de gevolgen als ze deze zeer kleine deeltjes inademen.
Ik zag laatst in die documentaire dat ze in Denemarken de vliegtuigen eerst naar de startbaan duwen, om ze vervolgens daar pas te laten starten.
Ik krijg trouwens de laatste tijd wel vaker het idee dat die Denen het over het algemeen wat realistischer zien qua problemen en oplossingen; een paar dagen geleden nog een stukje in een actualiteitenprogramma over de manier waarop men in Denemarken momenteel met het immigratievraagstuk omgaat. Het bleek zich al rond te spreken in de desbetreffende kringen, er komen bijna geen nieuwe kandidaten meer aan de deur.
Speeder300 schreef:
ma 10 jan, 2022 13:24
joukon schreef:
ma 10 jan, 2022 10:12
maar laat na de werknemers voldoende te beschermen. En vooral kinderen van omwonenden van SPL ondervinden de gevolgen als ze deze zeer kleine deeltjes inademen.
Ik zag laatst in die documentaire dat ze in Denemarken de vliegtuigen eerst naar de startbaan duwen, om ze vervolgens daar pas te laten starten.
Ik krijg trouwens de laatste tijd wel vaker het idee dat die Denen het over het algemeen wat realistischer zien qua problemen en oplossingen; een paar dagen geleden nog een stukje in een actualiteitenprogramma over de manier waarop men in Denemarken momenteel met het immigratievraagstuk omgaat. Het bleek zich al rond te spreken in de desbetreffende kringen, er komen bijna geen nieuwe kandidaten meer aan de deur.

Vind jij het realistisch dat dat delen in Syrie onder Assad als veilig worden aangemerkt?
het is niet voor niets dat Wilders Denemarken als voorbeeld neemt.

Het is off-topic maar immigranten uit Syrie zijn geen gelukzoekers :cry:
Het is off-topic maar immigranten uit Syrie zijn geen gelukzoekers
Ik wilde niet reageren omdat het id off-topic is, maar ik ben het helemaal met je eens. Het zou erg fijn zijn als de EU snel een eenduidig (en humaan) asielbeleid zou hebben. Nu "winnen" die landen die ze het hardst terugduwen. Overigens is er in de EU ruimte zat en kunnen we de handjes prima gebruiken.
Speeder300 schreef:
ma 10 jan, 2022 13:24

Ik zag laatst in die documentaire dat ze in Denemarken de vliegtuigen eerst naar de startbaan duwen, om ze vervolgens daar pas te laten starten.
Het is een begin...nou even doorpakken en de vliegtuigen ook naar de landingsbaan duwen. Dan zijn we er. :twisted:
de vliegtuigen ook naar de landingsbaan duwen
Als het vliegtuig op Schiphol van de terminal naar de Polderbaan rijdt, denk ik weleens dat we dit keer naar de eindbestemming rijden :D .
Bert van Sprang schreef:
ma 10 jan, 2022 15:55
de vliegtuigen ook naar de landingsbaan duwen
Als het vliegtuig op Schiphol van de terminal naar de Polderbaan rijdt, denk ik weleens dat we dit keer naar de eindbestemming rijden :D .
Ja, dat klopt, het bijzondere is dat je iets dergelijks in Cairo ook kunt treffen. Als je dan van Schiphol naar Cairo vliegt en je treft het verkeerd dat is de rij-tijd bijna net zo lang als de vlieg-tijd :lol: .
Bert van Sprang schreef:
ma 10 jan, 2022 15:16
Overigens is er in de EU ruimte zat en kunnen we de handjes prima gebruiken.
Persoonlijk beschouw ik de periode van het kolonialisme als een tijdperk van ongekende Westerse arrogantie, en de huidige tijd als een era van Westerse naïviteit.
Aha...draadje gaat ontsporen :roll:
Wie zijn wij dat we anderen niet gunnen wat wij hebben en ik schaam mij er voor dat ik in mijn leven veel meer heb gevlogen als de gemiddelde mens op deze aardbol :D .
Bert van Sprang schreef:
ma 10 jan, 2022 22:54
Wie zijn wij dat we anderen niet gunnen wat wij hebben en ik schaam mij er voor dat ik in mijn leven veel meer heb gevlogen als de gemiddelde mens op deze aardbol :D .
Waarom zou je je nu schamen voor iets wat je in het verleden gedaan hebt en wat toen zo’n punt niet was? Het is belangrijker dat je nu laat zien dat je het begrepen hebt en er ook naar handelt.
Moet ik me ook gaan schamen omdat ik een baan heb gehad dat ik per jaar tussen de 50.000 en 60.000 heb gereden. Onze vakantie meestal Bourg d Ousan zat hier ook in.
WimB schreef:
di 11 jan, 2022 12:28
Moet ik me ook gaan schamen omdat ik een baan heb gehad dat ik per jaar tussen de 50.000 en 60.000 heb gereden. Onze vakantie meestal Bourg d Ousan zat hier ook in.
60.000 km a 60 kilometer per uur gemiddeld (als het meezit) is 1000 uur in de auto = 125 werkdagen op de weg.
Stel je werkt 48 weken in een jaar = 240 dagen.
Dan ben je niet echt te benijden geweest met die baan, want ik vermoed dat je veel gereisd hebt buiten je eigenlijke werktijd.

Des te meer geniet je nu vermoedelijk van vrijheid en fietsen.
Behalve op dinsdag en donderdag dan stond ik hoe dan ook om 19:00 bij de groep te gaan fietsen of was het koersen.
Inderdaat geen baan van acht tot vijf maar een prima job. Gelukkig geen vrouw die over de buurman begon dat hij altijd zo mooi op tijd thuis kwam.
Screenshot_602.png
Luchtbespiegeling
Deel 3 in dit draadje ben ik nog niet zoveel over geluidshinder tegen gekomen. Ervaren de meeste fietsers geen hinder van geluid? Campings langs vliegvelden? Ik sliep al wel op campings langs autosnelwegen. Meestal 's avonds vermoeid aankomen. In de ochtend altijd vroeg gewekt door verkeer.

Schiphol.
Gemeente Teylingen wil graag een officieel meetpunt voor luchtkwaliteit en liefst ook geluidsmeting. Hoewel, geluidsoverlast wordt berekend naar theoretisch rekenmodel. Feitelijke metingen doen er niet toe!
Daarnaast geldt dat bij Schiphol alleen is vastgesteld hoeveel herrie het vliegverkeer totaal mag maken. Plekken waar veel herrie is wordt weggestreept tegen plekken waar (vrijwel) geen vliegtuigen over komen. Is dat reden dat Schiphol graag zijn gebied uit breidt zodat het nog meer herrie kan wegstrepen tegen stille gebieden? En uitbreiding kan 'verdienen'.

De gemeente staat met lege handen. Enigste wat de gemeente lijkt te kunnen doen is een officieel meetpunt te krijgen om de schadelijke gevolgen van (ultra) fijnstof voor de luchtwegen, de bloedvaten en het hart geregistreerd te krijgen. In de hele regio is er een meetpunt in het duingebied bij De Zilk, verder op de Schipholweg in Haarlem en bij de Polderbaan in Haarlemmermeer.

Over geluid. Een aantal burgerinitiatieven heeft de samenwerking gezocht met RIVM Samen Meten zodat hun sensoren meegenomen wordt in kalibratie van officiële referentie meetstations. Dat gebeurt in De Bilt.
Bron: https://nieuwsbrieven.rivm.nl/l/101500/ ... jzs66vb7s4
Het algemene beeld dat ik altijd van Schiphol heb gehad (een tikkeltje gechargeerd):
Schiphol voldoet altijd aan zéér strenge wetten en eisen. Tenminste, gedurende de periode van rust tussen twee uitbreidingen. Want, telkens nadat er weer eens een stuk aan is toegevoegd, qua oppervlakte, vliegbewegingen, of uitstoot, roept men graag dat er nu voldaan wordt aan allerlei strenge reglementen, maar is de tijd aangebroken voor de volgende groeispurt dan worden de rekenmeesters weer naar voren geschoven, worden de grenzen en eisen even van elastiek, en daar gaan we weer.

Van een fraaie schoonheid vond ik ook de redenatie achter de opening van vliegveld Lelystad (tenminste, als ik het goed heb begrepen): dat nieuwe vliegveld betekende geen verhoging van uitstoot of overlast, want men nam slechts een aantal al reeds bestaande vluchten over van Schiphol. En als Schiphol het op die manier ontstane gat vervolgens weer opvult is óók dat geen uitbreiding, want die vluchten hadden ze daarvóór immers ook al.

Ik had steeds maar het gevoel dat er aan die redenatie iets niet klopte, maar ik kon m’n vinger er maar niet achter krijgen :wink: .
Speeder300 schreef:
di 18 jan, 2022 15:49
Van een fraaie schoonheid vond ik ook de redenatie achter de opening van vliegveld Lelystad (tenminste, als ik het goed heb begrepen): dat nieuwe vliegveld betekende geen verhoging van uitstoot of overlast, want men nam slechts een aantal al reeds bestaande vluchten over van Schiphol. En als Schiphol het op die manier ontstane gat vervolgens weer opvult is óók dat geen uitbreiding, want die vluchten hadden ze daarvóór immers ook al.
Prachtig, prachtig, prachtig.
Nou moet ik zeggen dat instanties als de Israëlische regering, de vorige Amerikaanse regering en de Russische regering (willekeurig geplukte voorbeelden, er zijn er talloze) ook regelmatig uitblinken/blonken/blinken in het opzetten van mooie redenaties als het in hun kraam te pas komt/kwam/komt.
Zelf Herman Finkers weet zin en onzin op een handige manier bij elkaar te boetseren tot een op het eerste gezicht logisch klinkend verhaal.
joukon schreef:
di 18 jan, 2022 15:22
Deel 3 in dit draadje ben ik nog niet zoveel over geluidshinder tegen gekomen. Ervaren de meeste fietsers geen hinder van geluid? Campings langs vliegvelden? Ik sliep al wel op campings langs autosnelwegen. Meestal 's avonds vermoeid aankomen. In de ochtend altijd vroeg gewekt door verkeer.
Tijdens de laatste WF Hemelvaarttocht kampeerden we op een camping tussen Akersloot en Alkmaar. Hemelsbreed zo'n 30 km van Schiphol, maar toch nog een walhalla voor vliegtuigspotters omdat deze camping blijkbaar precies in het verlengde van de Polderbaan lag. Om de 5 à 10 minuten werd het ukeleleconcert overbulderd door een laagvlieger. 's Nachts hield het gelukkig op, maar uitslapen was hier duidelijk niet de bedoeling. 's Ochtends vroeg begon het weer.

Vermoedelijk lag deze camping precies in een zone waar veel gevlogen wordt, want de overlast was aanzienlijk groter dan thuis in Leiden, waar de nabijheid van de Kaagbaan (hemelsbreed 20 km) vaak goed te merken is.
kan weg