Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bagageregels: één stuk? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Bagageregels: één stuk?

Flix schreef:
zo 19 jul, 2020 23:49
De turkentas van IKEA.
Kunnen we daar een andere naam voor bedenken?
Hop. Cancellen wat 'fout' is.
Polling schreef:
ma 20 jul, 2020 20:05
Flix schreef:
zo 19 jul, 2020 23:49
De turkentas van IKEA.
Kunnen we daar een andere naam voor bedenken?
Suggesties uit een vertalersforum:
Chinese tas
Roemeense tas
Romatas
Vietnamese tas

Ik vermoed dat je ze allemaal afkeurt.
"Rechthoekige geruite nylon shopper met rits" dan?
Het blijft moeilijk. Excuses, laten we teruggaan naar het topic.
Bij ons lukte het ook om alles in één zo'n spotgoedkope Ikea-tas per persoon te proppen, alleen eiste China Southern nog wel om die te sealen.

Louise
SjirkM schreef:
zo 15 sep, 2013 14:15
Voor wat het waard is, mijn methode:
1 spanband erom heen en dan ruim omwikkelen met vershoudfolie, eventueel nog wat tape erom heen. tape en vershoudfolie is ook in elke bazaar te vinden. Voordeel is dat je bagage meteen gesealed is. Vershoudfolie gebruik ik ook mijn fiets in te pakken.
Dat werkte vorig jaar bij mij ook prima. Bagagerol, twee tassen en wat klein spul werden netjes één pakket. Heel essentiële dingen (o.a. gereedschap om m'n fiets weer in rijdende vorm te krijgen!) gaan als handbagage mee in een rugzakje. Een paar spanbanden heb ik altijd bij me om een extra fles water op een drager te sjorren, een tas met afgebroken haak vast te zetten en nog wat meer. En huishoudfolie is inderdaad vrijwel overal goed verkrijgbaar.
Sjirk schreef dit ook:
SjirkM schreef:
vr 23 mar, 2012 09:56
Je kunt op de markt zo'n grote boodschappentas kopen. Dat is zo een die de marktkooplui zelf ook gebruiken met een rits van boven. Die zijn een stuk goedkoper. Daar passen makkelijk al je tassen in. Twee spanbanden erom voor de zekerheid en klaar. Je kunt ze ook ergens ter plekke kopen.
...
Sowieso zijn alle tips al meerdere keren langs gekomen, in dit draadje en in andere topics.
Ruud-H schreef:
di 21 jul, 2020 14:33
Heel essentiële dingen (o.a. gereedschap om m'n fiets weer in rijdende vorm te krijgen!) gaan als handbagage mee
Ooo, living on the edge!
https://www.schiphol.nl/en/page/list-of ... ted-items/

Groetjes,

Carl
Carl schreef:
di 21 jul, 2020 17:25
Ruud-H schreef:
di 21 jul, 2020 14:33
Heel essentiële dingen (o.a. gereedschap om m'n fiets weer in rijdende vorm te krijgen!) gaan als handbagage mee
Ooo, living on the edge!
https://www.schiphol.nl/en/page/list-of ... ted-items/

Groetjes,

Carl
Ja duh. Gereedschap moet uiteraard in de ruimbagage. Doe je dat niet, dan is de kans groot dat je het bij de security in de kliko moet gooien. En terecht.
willem.m schreef:
di 21 jul, 2020 18:32
Ja duh. Gereedschap moet uiteraard in de ruimbagage. Doe je dat niet, dan is de kans groot dat je het bij de security in de kliko moet gooien. En terecht.
Voor twee inbussleutels (één voor het stuur en één voor de pedalen) loop ik dat risico wel. Formeel mogen die namelijk mee.
Natuurlijk heb ik geen multitool met een mes er aan in mijn handbagage.

Scheiden van fiets en gereedschap vind ik geen goed idee. Als je tassen tijdens de vliegreis zoek raken kun je je fiets niet meer rijdend krijgen. Dat is dubbel lastig.
Dan zou ik het gewoon aan de fiets bevestigen/bij de fiets stoppen.
Ruud-H schreef:
wo 22 jul, 2020 11:29
Voor twee inbussleutels (één voor het stuur en één voor de pedalen) loop ik dat risico wel.
Ik dacht toen ik mijn reactie schreef nog: tenzij het om een inbussleutel 2 of zo gaat... Maar vond het niet nodig dat op te schrijven, omdat ik me niet goed kon voorstellen dat je daar een fiets rijklaar mee krijgt. :) Met een inbussleutel 5 kom je naar schatting al gauw aan die zes centimeter lengte.
Scheiden van fiets en gereedschap vind ik geen goed idee. Als je tassen tijdens de vliegreis zoek raken kun je je fiets niet meer rijdend krijgen. Dat is dubbel lastig.
Reden voor mij om bv. de sleutel voor mijn pedalen met pedalen en al aan de achterdrager van mijn fiets te tapen. Is de sleutel dan weg, dan zijn de pedalen dat ook (sterker nog - waarschijnlijk de hele fiets) en moet ik toch eerst een fietsenzaak opzoeken voor ik iets kan uitrichten.

Groetjes,

Carl