Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe oud? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Hoe oud?

op mijn 18de van groningen naar luxemburg en weer terug.
sindsdien alleen nog maar op fietsvakantie.
ongeveer 20 landen, 3 fietsen, 2 werelddelen en 1 vriendin verder ben ik nu 28. :)

Mijn eerste trip was in Thailand, toen ik 31 was.
Nu ben ik 36.

Wat is een fietsvakantie. 4 dagen fietsen in klas 6 in 1962 van Emmen naar Vaassen of m'n eerste fietsvakantie met m'n vrouw in juni 2008, 750km door Nederland en inmiddels 46 jaar(samen 58 klopt dat) later.

Bij mijn eerste fietsvakantie was ik 49 en ik ben nu 57. De eerste 2 keer ging ik met onze zoon, daarna een aantal keren alleen en de laatste jaren met mijn vrouw en soms ook met mijn zoon.

Harry

Mijn eerste fietsvakantie was Bangkok-Singapore toen ik 59 was en ben sindsdien niet meer gestopt, zomer en winter. Ben nu 67 en van plan nog héél lang door te gaan, houd je jong en fit! :D
Peter

Afgelopen week, met zijn tweeen in Duitsland gefietst, uiteraard met tent en mijn bekende benzine brander.
Opa leen is 67 en Stan 9.
Opa mijn wiel loopt aan, nee jongen dit noemen ze nu een helling :lol:
Volgende week naar Drente Jorik is 7 en trapt met gemak 5o km
Vlg mij is de het fietsen van alle leefttijden

Ik stam uit begin 1960. Maar fiets pas sinds drie jaar echt lekkere afstanden (40 - 70 km per dag, naar mijn werk).

Misschien dat over een jaar of vijf een reisje dwars door Europa mogelijk wordt. Eerst de kinderen de deur uit, en zo.

De eerste, ik was een jaar of 9 vanuit Apeldoorn naar Bad Bentheim, vervolgens toen ik 12 was naar Pieterburen met het hele gezin.
Mn eerste 'echte' tocht alleen op mn 23ste van Apeldoorn naar Marokko.

En ondertussen ben ik ook alweer 28. (en van nederland naar thailand gefietst :-D )
Het eind is nog lang niet in zicht...

Eerste fietsvakantie in 2004-2005 (half jaartje), op m'n 23e. Nog een maandje en dan ben ik 27 lentes jong...
Een beschouwende instelling krijg je er inderdaad al gauw van. Hopelijk mag het meisje over een hele tijd het land in, en wil ook zij aan de fietsvakanties! :D

keesswart schreef:Mijn eerste solo fietstocht van enig formaat was in 1971, op mijn 13e: in 2 dagen heen en terug naar mijn grootouders, bij elkaar 150 km. Vier jaar later reed ik 12 dagen door Nederland en België en op mijn 18e legde ik in 2 weken 1000 km af in Engeland op een fiets van 300 gulden met 3 versnellingen.
Je zag toen juist weinig ouderen (die hadden de caravan ontdekt) en veel jongeren met bepakte fietsen. Het was een prima manier om wat van de wereld te zien als je weinig geld had: de fiets waarmee je elke dag naar school reed, was goed genoeg en in de robuuste canvas krantentassen paste alles wat je nodig had. Als fietser was je baas over eigen route en vervoermiddel, waardoor jouw reis aparter en eigenwijzer kon zijn dan die van een lifter of interrailer.
En die mensen bestaan nog steeds hoor. Ik ben ook 5 jaar geleden zo begonnen, ik was toen 16 jaar. weekje duitsland; stadsfiets met 3 versnellingen, krantentassen.
Tja, en nu alweer 4 fietsvakanties verder.

Een idee voor een "smoelenboek" in dit forum? Sommige prikbordpagina's hebben die ook!

Of een pol aanmaken 'Hoe oud ben je?'