Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietst er iemand nog verder naar zijn/haar werk? - Forum Wereldfietser

fietst er iemand nog verder naar zijn/haar werk?

Ik las net dit berichtje: klikkerdeklik!

Nwah, ik vond 20 km enkele reis wel voldoende :d wat een watje ben ik eigenlijk! :shock:

En ik me een hele meid voelen met 2 x 17 km woon -werkverkeer :lol:

Blanche

Hij fietst aardig door: om 4 uur staat hij op (kwart over weg?), om kwart voor 7 is hij op zijn werk en heeft er 72 km opzitten.
Ik moet nog maar even dootrainen geloof ik...

Sandra
(goed voor 2 x 25 km per dag)

Blanche schreef:En ik me een hele meid voelen met 2 x 17 km woon -werkverkeer :lol:

Blanche
2 x 10km is voor mij voldoende beweging per dag, maar wel 365 - de weekenden en vrije dagen per jaar. En dat al 30 jaar of nog meer lang. :)
Fiets al vele jaren een kleine 50 km per dag woon/werk . niet in de winter ,en sinds dit jaar nog maar 3x p/w.
Oja ik ben 60j
nee

Alle werkdagen (alle seizoenen) en veelal ook de weekends (:oops: workoholic in action) fiets ik naar het werk. De kortste route is 2 x 10Km. Die neem ik bijna nooit, zelfs niet (meer) wanneer het regent. Een alternatief is 2 x 11 km waarvan 30% autoluw of -vrij. Wanneer het weer een beetje leuk is kies ik voor de mooie 2 x 14km langsheen de Schelde (90% autoluw of -vrij). Genieten is dat!
Jeroen Kuijt schreef:
........... De fietsroute links om het meer gaat via Akersloot en is ruim 26 km.

De Akersloot route heeft mijn voorkeur.
Een auto luwe route voert mij via de polders van Assendelft naar Heemskerk.
Door Uitgeest heen naar Akersloot.
Daarna door de Boekelmeerpolder langs het AZ station de stad in.

........................

Heerlijk :D :D :D

Ik voel mij dan een bevoorrecht mens.

En terecht, een prachtig gebied om te fietsen!

Ik betrap me erop dat ik de 4 km naar mijn werk steeds vaker ga wandelen, de route loopt langs 2 havens, over de Erasmusbrug en lange de Nieuwe Maas, een heerlijk begin van de dag. Als ik op de fiets ga, dan ga ik een half uurtje eerder weg en pak ik nog snel even 2 beklimmingen van de Van Brienenoordbrug mee, totaal 15 km en net niet bezweet 8)

Bijna 25 jaar elke dag 2x 9 km/dag gefietst, nu vanwege de verhuizing v/h werk is het 2x20 km/dag geworden. Dat laatste doe ik 3x per week, een enkele keer 4x per week. Omdat ik daarnaast ook nog intensief aan wedstrijd atletiek doe, zit er niet meer in.

Niet zo extreem als die Vlaming, maar in Denemarken (ik meen tussen Mittelfahrt en Odense) werd ik ingehaald door een dame :!: die elke dag 50km heen en dan ook weer terug mag fietsen. Ze zat op een zeer sportieve fiets (volgens mij een racefiets). Maar zíj was degene die 's avonds bij het eten weer wat bijzonders te vertellen had: een zotte Nederlander met alle kampeerbagage! (En het is schijnt vroeg in het jaar naar Deense begrippen: eind april/begin mei wildkamperen.)

Iedere dag 2x 20 km woon/werk. Weer of geen weer. Zon/regen/sneeuw. Dwars door de stad Utrecht en ik ben altijd weer blij als ik de stadsdampen achter me kan laten. Een krap uurtje onderweg vind ik nog net prettig.

http://www.westernfront.nl/lrf

Misschien legt hij deze afstand wel af in zo'n karretje maar noch steeds chapeau!

Nou, dat is super! Bij harde tegenwind zeker te laat op werk?
Ik sta iedere morgen om 5.30 uur op en fiets 7 km + trein + 5 km naar werk en weer terug. Deels door het weidse Groninger landschap en deels in stad Groningen. Soms maak ik omwegen van een paar km's als ik ergens langs een winkel of zo moet. Thuis om 17.20 uur, waar de warme maaltijd mij al dampend tegemoet komt, door mijn lief mokkel gekookt. Het gehele jaar door weer of geen weer. Dat is gemiddeld iets meer dan 25 km per dag.
Maar 72 km afstand, daar doe ik wel ruim 4 uur over, zo jong ben ik nou niet bepaald meer....

2,5 km fietsen in 10 min. of 2,5 km lopen in een half uur.
Ja, dat zijn nog eens afstanden.
Iemand nog dichterbij ?

Ja, ikke, zo'n 600 meter 8) momenteel ben ik wandelend eerder op het werk dan fietsend (komt vooral door het gedoe met schuurdeuren, fietssloten etc.). Binnenkort wordt de reisafstand helaas zo'n 1 km. Een schandalige toename in reistijd waar bovendien geen enkele compensatie tegenover staat, maar dan zijn ze nog niet van me af...! ;)

Maarten

2,5 km fietsen in 10 min. of 2,5 km lopen in een half uur.
Ja, dat zijn nog eens afstanden.
Iemand nog dichterbij ?
Even off topic maar nu loop ik in 6 minuten naar m'n werk en dat wordt binnenkort ca. 2 minuten. Waarschijnlijk nog minder want het is ca. 200 meter lopen. Maar liever fiets ik een uur...
fietsjunks schreef:Ik las net dit berichtje: klikkerdeklik!

Nwah, ik vond 20 km enkele reis wel voldoende :d wat een watje ben ik eigenlijk! :shock:
Je bedoelt klikkerdeklik


Gr Hans

Uhh, wat is het verschil? :?

Zelfde inhoud toch...

fietsjunks schreef:Uhh, wat is het verschil? :?

Zelfde inhoud toch...
Ze bedoelen beiden het zelfde bericht. Alleen is de laatste wat uitgebreider?

Geen meter! Loop 3 minuten naar trein, dan metro dan weer 3 minuten lopen.

Fiets soms weken niet...