Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ik ben geschrokken - Forum Wereldfietser

ik ben geschrokken

van de brief die vandaag op de mat viel.

Een extra ledenvergadreing omdat het bestuur het niet meer ziet zitten op deze manier.

Nu is het de dag dat onze dochter na 2 en een half jaar misschien mag afzwemmen voor haar a diploma. Dus voor mij waarschijnlijk onmogelijk om naar het verhaal te luisteren. Bij deze wens ik het oude bestuur veel kracht en liefde, net als het interimbestuur. Met dank voor al het werk, want dat is veel!!

En mocht er behoefte aan zijn wil ik me aanmelden voor een nieuw te vormen bestuur. Als ik het mag zeggen is organiseren mijn sterkste kant dus daar iets mee lijkt me ok.Ik ben vanaf augustus weer in Nederland..........en dan ook een wereldfietser :D :D :D

Ik blijf met een naar gevoel zitten, een bestuur stapt niet zomaar op.....

liefs Marion
Om heel eerlijk te zijn schrok ik niet zo heel erg van die brief. Sinds een jaar zijn wij lid van De Wereldfietser. Vrij laat eigenlijk voor twee ervaren wereldfetsers die wel al jaren gebruik maakten van dit forum. Als reden moet ik helaas de sfeer opgeven die ik regelmatig op dit forum proef. Als aspirant lid had ik geen enkele andere referentie dus was die "sfeer" jarenlang bepalend voor een afwijzende houding ten opzichte van het lidmaatschap bij De Wereldfietser.
Afgelopen jaar is dat beeld bij mij helaas weinig gewijzigd. Met verbazing lees ik topics over vermeende reclame onder berichten of reacties van mensen die volgens anderen weer ongepast zouden zijn.

Zo'n negatieve mening geven is erg gemakklijk zullen velen zeggen, tenslotte zijn wij vooralsnog 2 zeer passieve leden en is het er bv nog nooit van gekomen een meeting te bezoeken. Voor functies binnen De Wereldfietser zijn wij vanuit Groningen en zonder eigen vervoer ook niet zo èèn, twee, drie beschikbaar en een bijeenkomst in Utrecht schiet er op deze manier ook al snel bij in.

Toch had ik de behoefte dit bericht te plaatsen, omdat ik vrijwel zeker weet dat De Wereldfietser een vereniging is met enthousiaste leden. Maar op de èèn of andere manier is dat bij mij nooit goed overgekomen.....

Als ex leden dragen wij de vereniging inderdaad ook een warm hart toe en bovenstaand antwoord van verrefietsers had het onze kunnen zijn.
Hier laten we het bij anders hebben we weer een discussie over................
Vandaag vond ik in mijn brievenbus ook de brief van de Wereldfietser gericht aan lid nummer 1994.00090. Ja ik ben al sinds de oprichting in 1994 lid. Ben vaak op bijeenkomsten geweest, ben actief geweest als redactielid. Ken de vereniging goed en ook vier van de zeven bestuursleden persoonlijk, allemaal bestuursleden die volgens mij een goed hart hebben en zich zeer betrokken voelden voor de vereniging, dus hun opstappen is niet te verklaren. Ik ben dan ook zeer benieuwd wat er mis is gegaan om dit besluit te nemen.

Negatieve meningen op het forum heb je altijd, maar voor mij overheerst het positieve dat ik aan de vereniging nu al sinds de vorige eeuw beleeft. De kampeerweekenden, de trektochten waren altijd een feest. De bijeenkomsten hebben me geinspireerd om zelf op reis te gaan met de fiets. En het tijdschrift is altijd een sieraad op mijn salontafel. Laten we alsjeblieft niet vergeten hoeveel plezier we hebben als wereldfietsers onderling. :D


Met groeten,

Rutger
Sta ook raar te kijken, ook al om er totaal geen toelichting bij gegeven wordt. Dat de penningmeester en secretaris zouden aftreden was bekend, maar nu gaat het wel een stuk vlotter!


Wat me wel opvalt:
sinds 2004 worden de bestuursnotulen niet meer op de website gezet
Het kunnen raadplegen van de statuten lijkt me in dit soort tijden ook handig. Kunnen die ook op de site? Hoeft de secretaris niet alle bezorgde leden een kopietje op te sturen.

/Marten (356, jonkie uit 1995 ;))

Schrikken, ja dat mag je wel zeggen. En het is blijkbaar zo erg dat de overige zittende leden niet op een nieuw bestuur kunnen wachten, zodat we zelfs een interimbestuur nodig hebben.
Dit is niet leuk.
Willem

Net als Rurtger ben ik sinds de oprichting lid van deze vereniging. In de afgelopen jaren heb ik me op veel gebieden ingezet voor deze fantastische club mensen. Toen ik in het bestuur zat en ook bezig was met een flinke verbouwing hoefde ik maar een kik te geven en er stormden een groep welwillende wereldfietsers binnen om mee te helpen schuren, verfen, verbouwen. Vorig jaar zijn Lisette en ik getrouwd in de Ardennen en ook daar waren een flink aantal leden bij aanwezig. Zet een groepje wereldfietsers bij elkaar en dan wordt het automatisch gezellig. Echt een groep mensen met bijna een Rotterdams karakter van niet lullen maar poetsen.

Dat wil niet zeggen dat alle wereldfietsers het met elkaar eens zijn. Ook in het verleden hebben we met elkaar flink wat gediscusseerd, soms op het scherps van de snede. Maar altijd zijn we daar goed uit gekomen en hebben we de vereniging een bloeiende groei gegeven. Waar we ook vandaan kwamen, we wilden altijd het goede hebben voor de Wereldfietser.

Het huidige bestuur ken ik persoonlijk goed. Stuk voor stuk mensen die met volle inzet bezig zijn geweest om een groep zeer diverse mensen samen te binden. Uit ervaring weet ik dat het een hele mooie, en ook zware taak is. Vaak gaat dat goed, soms ook niet. Dat is nu gebeurd en dat is jammer. Zowel voor de leden maar zeker ook voor de bestuursleden zelf. Het verdient ons respect dat het bestuur dag in dag uit bezig zijn geweest hun taak uit te voeren die velen van ons niet op ons bordje willen hebben. En het verdient zeker ons respect dat het bestuur weet wanneer de rek eruit is. Dat getuigt van volwassenheid.

Maar nu is het aan ons, de leden, om op te staan en samen bekijken hoe we de vereniging verder kunnen helpen. Als je zaken niet goed vindt gaan: doe er dan wat aan. Als je vindt dat zaken anders aangepakt moeten worden: sta op en help mee.
De wereld draait niet op mensen die ons vertellen wat niet goed is. De wereld draait op mensen die vertellen hoe het wel zou kunnen, die mee willen helpen, die de handen uit de mouwen willen steken en willen bouwen.
Kom daarom naar de Algemene Ledenvergadering en denk constructief mee.
Nu is het de tijd aangebroken woorden om te zetten in daden.

Marco

Foto: ellen van der zwan, marco en lisette trouwen in de Ardennen met als gasten sommige leden van de wereldfietser. ook dat kan bij de wereldfietser

Afbeelding

Aansluitend bij Marten: ziet De Wereldfietser mogelijkheden om een verslag/notulen van de extra algemene ledenvergadering te plaatsen op de website?

verrefietsers schreef:Aansluitend bij Marten: ziet De Wereldfietser mogelijkheden om een verslag/notulen van de extra algemene ledenvergadering te plaatsen op de website?
Als er mensen zijn die in het bestuur gaan zitten kan dat ongetwijfeld. Anders niet.

Marco Meijerink schreef:Het verdient ons respect dat het bestuur dag in dag uit bezig zijn geweest hun taak uit te voeren die velen van ons niet op ons bordje willen hebben. En het verdient zeker ons respect dat het bestuur weet wanneer de rek eruit is. Dat getuigt van volwassenheid.
Marco Meijerink schreef: Als je zaken niet goed vindt gaan: doe er dan wat aan. Als je vindt dat zaken anders aangepakt moeten worden: sta op en help mee. De wereld draait niet op mensen die ons vertellen wat niet goed is. De wereld draait op mensen die vertellen hoe het wel zou kunnen, die mee willen helpen, die de handen uit de mouwen willen steken en willen bouwen. Nu is het de tijd aangebroken woorden om te zetten in daden.

Volstrekt mee eens!!

Marjan, Rena, Perry, Freek, Marco, Sander en Quirien,
bedankt voor alles wat jullie gedaan hebben!!

Ikzelf ambieer geen rol in het bestuur. Ik lever mijn aandeel aan de vereniging op een andere manier waarbij ik me prettig voel. Ik lever vaak informatie voor de website en ik organiseer fietstochten voor leden. Ik hoop dat anderen die nog geen bijdrage leveren wel een aandeel willen nemen in het bestuur. Het zou zonde zijn als deze mooie club ophoudt met bestaan.


Blanche

Hoi,

Ik hoorde vandaag via mijn ouders van de extra ledenvergadering. Een lastige zaak. Toevallig ben ik dan in Nederland dus ik ga er zeker heen want een vereniging als de onze is hoogst noodzakelijk. Ik zou me best meer voor de verenging willen inzetten en aan de activiteiten willen deelnemen of organiseren maar de afstand naar nederland (9 uur treinen) is gewoon te groot :?
Ik hoop in ieder geval dat medewereldfietsers de zware maar ook mooie taak op zich willen nemen de vereniging een beetje wind in de rug te geven.

Fiets de wereld,
Whisky

Marco Meijerink schreef:
verrefietsers schreef:Aansluitend bij Marten: ziet De Wereldfietser mogelijkheden om een verslag/notulen van de extra algemene ledenvergadering te plaatsen op de website?
Als er mensen zijn die in het bestuur gaan zitten kan dat ongetwijfeld. Anders niet.
Het zittend bestuur schrijft een BLV uit. Of die wel of niet genotuleerd wordt lijkt me geen zaak van het op die vergadering nog te kiezen bestuur!

Of er na die vergadering nog veel te notuleren valt is uiteraard een andere zaak :shock:

Als niet-lid heb ik veel belangstelling voor deze vereniging. Tot op de dag van vandaag overweeg ik om lid te worden.

Ik ben een beginnend wereldfietser en erg geïnteresseerd in de reizen en ervaringen van andere mensen. Ik zou het erg leuk vinden om in de toekomst meer mensen van deze vereniging te ontmoeten. Een andere goede reden voor mij om lid te worden is de cursus bij Marten en niet te vergeten het blad dat bij de vereniging hoort. In deze groep mensen zit super veel expertise: er zijn mensen die de hele aardbol over zijn geweest, er zijn gepassioneerde fietsenmakers met veel kennis op het gebied van techniek, het stikt van de fotografen, etc. etc.

Ik kan op dit moment alleen maar zeggen: sorry, maar ik krijg, mede (vooral) door de forumdiscussies en het aftreden van het bestuur, een raar beeld van deze club. Voor mij voelt het alsof ik in een familieruzie verzeild zou raken waarvan ik de achtergronden totaal niet ken. Ongetwijfeld komt dit omdat ik de precieze achtergronden niet ken. Dat kan ook niet zolang ik geen mensen persoonlijk ken en gesproken heb. Ik wacht dus nog even.

Wel kan ik een boodschap meegeven: vergeet niet dat het in de kern gaat om een passie die we met elkaar delen: een rondje fietsen. Niets meer en niets minder. Ik wens de leden veel sterkte en wijsheid toe om de problemen op te lossen.

Wat is er toch allemaal aan de hand?

Ik was ook erg verbaasd vandaag de brief op de deurmat te vinden. Ik ben duidelijk uit het circuit, want ik heb geen idee wat er nu eigenlijk precies aan de hand is en de brief helpt daar niet bijzonder bij. Met twee kleine kinderen blijft er ook niet al te veel tijd over om het forum af te speuren op achtergrondinfo.

Het is toch wel erg jammer dat de negatieve sfeer blijkbaar voor sommigen begint te overheersen in de vereniging. Ik ben van 1998 tot 2004 intensief actief geweest als bestuurslid. Ik heb de vereniging altijd als een club vol enorm interessante, unieke maar ook buitengewoon eigenzinnige mensen ervaren. Ik heb de vereniging wel eens omschreven als een vereniging van mensen die geen lid van een vereniging willen zijn. Aanvaringen heb ik legio meegemaakt, maar ik heb dit altijd als blijkbaar onvermijdelijk in een bestuursrol ervaren en gelukkig beperkt tot de inner circle van betrokkenen. Blijkbaar is er nu echt een bom gebarsten.

Ik zou dolgraag bij deze historische vergadering zijn maar ik heb vandaag net een TGV ticket naar Parijs gekocht voor een driedaagse zakenreis met als vertrektijdstip de aanvangstijd van de vergadering. Ik zal er niet bij zijn. Ik hoop van harte dat er met verstand gehandeld zal worden. Het zou toch doodzonde zijn als al het goede wat de afgelopen 15 jaar bereikt is ten onder gaat.

Dennis
verrefietsers schreef:Om heel eerlijk te zijn schrok ik niet zo heel erg van die brief. Sinds een jaar zijn wij lid van De Wereldfietser. Vrij laat eigenlijk voor twee ervaren wereldfetsers die wel al jaren gebruik maakten van dit forum. Als reden moet ik helaas de sfeer opgeven die ik regelmatig op dit forum proef. Als aspirant lid had ik geen enkele andere referentie dus was die "sfeer" jarenlang bepalend voor een afwijzende houding ten opzichte van het lidmaatschap bij De Wereldfietser.
Afgelopen jaar is dat beeld bij mij helaas weinig gewijzigd. Met verbazing lees ik topics over vermeende reclame onder berichten of reacties van mensen die volgens anderen weer ongepast zouden zijn.

Zo'n negatieve mening geven is erg gemakklijk zullen velen zeggen, tenslotte zijn wij vooralsnog 2 zeer passieve leden en is het er bv nog nooit van gekomen een meeting te bezoeken. Voor functies binnen De Wereldfietser zijn wij vanuit Groningen en zonder eigen vervoer ook niet zo èèn, twee, drie beschikbaar en een bijeenkomst in Utrecht schiet er op deze manier ook al snel bij in.

Toch had ik de behoefte dit bericht te plaatsen, omdat ik vrijwel zeker weet dat De Wereldfietser een vereniging is met enthousiaste leden. Maar op de èèn of andere manier is dat bij mij nooit goed overgekomen.....
Als mogelijk nieuw lid na hier een paar maandjes te hebbben gelezen, valt me het volgende op:

Naast heel veel leuke aardige en behulpzame fietsers en prachtige verhalen, zitten hier een aantal mensen met een wel heel duidelijke eigen agenda. Deze mensen gebruiken (misbruiken) de vereniging voor commerciele doeleinden en eigen gewin door het aanprijzen van producten en diensten al dan niet in een onderlijn met een link, waar gewoon bedrijven in staan, topics en zelfs via PB berichten waarin wordt verwezen om een bepaald product maar daar te halen omdat die de beste zou zijn. Zo wordt er met reizen, fietsonderdelen en reisboekjes geleurd op het forum en lijkt dit te worden toegestaan. Persoonlijk erger ik mij daar behoorlijk aan en is dit voor mij een reden om (nog) niet lid te worden. Volgens mij zou een goed bestuur dit nooit moeten toestaan binnen een vereniging die het belang van haar leden objectief wil waarborgen.

Hetzelfde gevoel heb ik soms ook Demy. Maar aan de andere kant hebben we hier niet te maken met grote frisdrank- of electronicamerken, maar met 'aanbieders' die van hun hobby en passie hun werk hebben gemaakt. Ik kan me niet voorstellen dat iemand die reisgidsen daar nou vreselijk rijk van wordt. Het is ook iets om trots op te zijn dat je iets met fietsen doet, toch? Gevaar is hoogstens dat het een glijdende schaal wordt, en dat het lastig is om een grens te stellen van wat wel en niet aanvaardbaar is.

Maarre, we weten helemaal niet of dit iets te maken heeft met het opstappen van het bestuur!

Hallo,

Net nu ik dacht dat de rust was weergekeerd. Als niet-lid weet ik niet wie er weg is, of waarom.

Ook ik ben de forumleden dankbaar voor hun informatie. Aan activiteiten heb ik nog niet deelgenomen, dat komt heus nog wel eens. En dan kan ik ook niet meer onder lidmaatschap uit, niet dat ik daar iets tegen heb. Maar nu wacht ik maar even af.

Ik beschouw mezelf verder als onervaren vakantiefietser. Het forum is zeer goed als bron van informatie over alle aspecten van vakantiefietsen en wereldfietsen.

Ik hoop dat 'de wereldfietser' deze situatie zal overleven.

Verder heb ik me wel eens geërgerd aan sommige discussies, ik kan me voorstellen dat mensen (en dus ook bestuurders), die ook liever niet dan wel zien gebeuren.

Verder zou een overweging kunnen zijn om je forum enkel voor leden toegankelijk meken, zelf vind ik dat niet ideaal, maar dat maakt een forum beheren misschien makkelijker. De kans is groot dat er heel andere redenen spelen waardoor het bestuur of een deel ervan opstapt.

Willem

willem.megens schreef:Hetzelfde gevoel heb ik soms ook Demy. Maar aan de andere kant hebben we hier niet te maken met grote frisdrank- of electronicamerken, maar met 'aanbieders' die van hun hobby en passie hun werk hebben gemaakt. Ik kan me niet voorstellen dat iemand die reisgidsen daar nou vreselijk rijk van wordt. Het is ook iets om trots op te zijn dat je iets met fietsen doet, toch? Gevaar is hoogstens dat het een glijdende schaal wordt, en dat het lastig is om een grens te stellen van wat wel en niet aanvaardbaar is.

Maarre, we weten helemaal niet of dit iets te maken heeft met het opstappen van het bestuur!
Even formeel: dit is al eerder uitgebreid bediscussieerd op het forum, maar belangrijker, ook op de jaarvergadering waar de leden er een beslissing over hebben genomen. Tis flauw, maar als je lid wordt mag je meepraten

Het zou wel heel erg zijn als het gedrens van een handvol reclamemakers dat ons laatst al een stel prima moderators heeft gekost ons nu ook een heel bestuur kost. Ik hoop geloof ik maar dat het niet zo erg is.
Willem

willem.megens schreef:Hetzelfde gevoel heb ik soms ook Demy. Maar aan de andere kant hebben we hier niet te maken met grote frisdrank- of electronicamerken, maar met 'aanbieders' die van hun hobby en passie hun werk hebben gemaakt. Ik kan me niet voorstellen dat iemand die reisgidsen daar nou vreselijk rijk van wordt. Het is ook iets om trots op te zijn dat je iets met fietsen doet, toch? Gevaar is hoogstens dat het een glijdende schaal wordt, en dat het lastig is om een grens te stellen van wat wel en niet aanvaardbaar is.

Maarre, we weten helemaal niet of dit iets te maken heeft met het opstappen van het bestuur!
Als niet lid maar forummer geeft het mij een gevoel dat iets niet vrijblijvend is om bij een groep te horen. Zo wordt hier op dit forum hun waarheid verkocht of zou het de enige waarheid zijn. Terwijl ik dit aan de kaak stel ondervind ik hevige weerstand van dit soort leden en word ik zelfs via de PB onderdruk gezet dit vooral niet weer te doen. Ook heb ik van andere leden gelijksoortige ervaringen gekregen nadat ze vraagtekens betreffende dit onderwerp hadden geplaatst. Dit is waarom mij deze vorm van exploitatie van een vereniging nog al vreemd overkomt. Ik zou zeggen weg met dit soort praktijken!

Of het de reden is, weet ik niet. Zou het zo maar eens kunnen zijn wat mij betreft.