Additionally, paste this code immediately after the opening tag: e-mail adres - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

e-mail adres

En als fervente internetter en forums-gebruiker krijg ik helemaal niets?! :(

Dat ik geen actieve spyware heb, kan wel kloppen: ik gebruik met name Mac OS X en Ubuntu Studio.

Zelfs in mijn Hotmail overigens geen mails van deze lui/robots... :roll:

Beste mensen (en tovenaar in het bijzonder)

Mag ik aannemen dat ik de D. moet zijn waar in dit bericht over gepost wordt?

Als dat zo is, waarom dan geen PB-tje?
Zo'n veronderstelling kun je toch beter even checken, Minko?
Wel zo aardig.
Dan had ik je o.a. kunnen melden dat ik inmiddels al weer bijna vier maanden weg ben bij Vittorio en dat ook ik de mails van Bike Arena krijg.


Overigens, net als Marco M. til ik daar niet zo zwaar aan, aan die 'spam'.
Eén klikje op 'delete' kost veel minder energie en ergernis dan alweer zo'n discusie op het forum.
Je kunt het adres ook in je spamlijst zetten. Dat helpt nog beter.

Dick

Die wel wat beters te doen heeft

Haike schreef:
Demy schreef:Je PC is besmet met spyware. Spyware houdt o.a. je surfgedrag bij om je daarna te bestoken met gerelateerde spam.

Je hebt ooit ergens op een site je e-mail adres achter gelaten en deze worden verkocht of opgepikt door een robot.
Spyware wat draait op mijn Mac? Geloof ik geen barst van, en dat mijn e-mail adres te vinden is op het net had je in deze draad kunnen lezen.
Aan geloof heb je weinig in zo'n geval :wink:

Symantec heeft ook voor de Mac wel anti-spyware software. Een spamfiltertje kan ook helpen.

Als je e-mail adres gewoon op internet is te vinden dan zal ook jij als mac-gebruiker niet gevrijwaard zijn van Spam.

Ik heb ook een mailtje van BikeArena gehad. Het heeft wel effect, want ze krijgen lekker veel aandacht zo :)
(en voor de mensen die hem niet gehad hebben wil ik hem even doorsturen hoor).

Dick en Els schreef: Mag ik aannemen dat ik de D. moet zijn waar in dit bericht over gepost wordt?

Als dat zo is, waarom dan geen PB-tje?
Zo'n veronderstelling kun je toch beter even checken, Minko?
Wel zo aardig.
Dan had ik je o.a. kunnen melden dat ik inmiddels al weer bijna vier maanden weg ben bij Vittorio en dat ook ik de mails van Bike Arena krijg.
Dick,
Dat bewuste mailtje van Vittirio speelde overigens in de tijd dat jij daar de PR deed. Dat neemt niet weg dat ik hier een beetje tever doorgeschoten was in mijn veronderstellingen waarvoor mijn excuses :oops:

Mensen,

Iedereen die hier meldt spam van BikeArena te hebben gehad heeft zijn emailadres openbaar in zijn forumprofiel staan. Iedereen die meldt géén spam te hebben gehad heeft zijn emailadres niet gepubliceerd.

Trek je eigen conclusie. (En vraag je je af waarom je je emailadres op het forum publiceert terwijl PB'tjes ook werken.)

Spammen is verboden, maar daar helpt verder geen OPTA aan. Allemaal boos kijken naar BikeArena. Of op gepaste wijze contact opnemen.

eindgebruiker schreef: Iedereen die hier meldt spam van BikeArena te hebben gehad heeft zijn emailadres openbaar in zijn forumprofiel staan. Iedereen die meldt géén spam te hebben gehad heeft zijn emailadres niet gepubliceerd.

Check het forum eens op http://www.phpbbcustomization.com/tools.php

Memberlist issue: There email addresses found on the member list page at http://www.wereldfietser.nl/phpbb/ are visible to all web robots.

Ik denk een terecht punt om aandacht aan te schenken.

Hallo Tovenaar,

Was dat een officiële site, of heb jij het harvesten nu voor hen gedaan? ;-)

Even voor de niet-techneuten: er zijn robotjes op internet die de gebruikerslijst bekijken en automatisch alle gepubliceerde emailadressen daar verzamelen. Ga zelf maar eens kijken wat voor spamsnoeptrommel dat is.

eindgebruiker schreef:Hallo Tovenaar,

Was dat een officiële site, of heb jij het harvesten nu voor hen gedaan? ;-)
:oops: de ontvangers van bike arena mail kunnen dus nu nog heel wat meer spam verwachten dankzij mij :lol:
Feit blijft dat de memberlist open is voor spambots, hier nog een check
http://www.phpbb-security.com geen idee of deze officieel is of niet

eindgebruiker schreef:Mensen,

Iedereen die hier meldt spam van BikeArena te hebben gehad heeft zijn emailadres openbaar in zijn forumprofiel staan. Iedereen die meldt géén spam te hebben gehad heeft zijn emailadres niet gepubliceerd.

Trek je eigen conclusie. (En vraag je je af waarom je je emailadres op het forum publiceert terwijl PB'tjes ook werken.)
Niet om daar mee aan te geven dat jan en alleman mij dan maar spam mag gaan sturen. :wink:

Dat is net zo iets als zeggen dat je plots iemand legaal kan doodrijden op het zebrapad omdat het voetgangerslicht voor hem of haar daar op dat moment op rood staat.

Daar komt bij dat de eerste spam van Bike Arena begin februari voor het eerste keer bij me binnen kwam. Daarvoor niet, ook niet via nl.fiets. Dus iemand is er willens en wetens mee aan de gang gegaan, en heeft geen boodschap aan ethiek.

De tovenaar schreef:
eindgebruiker schreef:Hallo Tovenaar,

Was dat een officiële site, of heb jij het harvesten nu voor hen gedaan? ;-)
:oops: de ontvangers van bike arena mail kunnen dus nu nog heel wat meer spam verwachten dankzij mij :lol:
Feit blijft dat de memberlist open is voor spambots, hier nog een check
http://www.phpbb-security.com geen idee of deze officieel is of niet
Tja je bent natuurlijk niet voor niks een tovenaar.... :D

eindgebruiker schreef:Mensen,
En vraag je je af waarom je je emailadres op het forum publiceert terwijl PB'tjes ook werken.
Volgens mij kun je ergens instellen dat je e-mail voor anderen niet zichtbaar is. Dan kunnen anderen je wel PB'en, en tevens blijf je gewoon updates over topics ontvangen.
Toch krijg je dan geen spam, al heb je het e-mailadres ewl ingevuld. Dat weet ik, omdat in de spam-mailbox van mijn opgegeven Gmail-account geen mail van Bike Arena staat.

Robertjan schreef: Volgens mij kun je ergens instellen dat je e-mail voor anderen niet zichtbaar is. Dan kunnen anderen je wel PB'en, en tevens blijf je gewoon updates over topics ontvangen.
Gewoon in je profiel instellen !!

Leuke discussie.
Wat betreft het vinden van een e-mailadres op deze website. Je kunt in je profiel aangeven of je e-mailadres zichtbaar is of niet. Indien je dit niet wilt, wat ik sterk aanraad, dan moet je dit zelf zo instellen. Overigens worden e-mailadressen standaard niet getoond. Mensen die dit wel tonen hebben dit zelf bij het registreren of later in het profiel aangepast.

Wat betreft de mailings van BikeArena of Vittorio. Neem contact op met de afzender. Het zijn bekende bedrijven, ze zijn ongetwijfeld goed bereikbaar en staan vast open voor een afmelding van de nieuwsbrief.

Haike schreef:
Demy schreef:Je PC is besmet met spyware. Spyware houdt o.a. je surfgedrag bij om je daarna te bestoken met gerelateerde spam.

Je hebt ooit ergens op een site je e-mail adres achter gelaten en deze worden verkocht of opgepikt door een robot.
Spyware wat draait op mijn Mac? Geloof ik geen barst van, en dat mijn e-mail adres te vinden is op het net had je in deze draad kunnen lezen.
En nog een opmerking over de Mac (of Linux ofzo). De kans op besmetting op zo'n systeem is inderdaad veel kleiner dan bij Windows gebruikers. Maar als de ontvanger van je mailtje wel besmet is, dan maakt dat niets uit. Het afzenderadres van de Wereldfietser nieuwsbrief staat nergens benoemd op de site. Het is alleen bekend bij de ontvangers. Of eigenlijk was, want het is een zeer goed gevulde spambox geworden in no-time.

Jarno schreef:Wat betreft de mailings van BikeArena of Vittorio. Neem contact op met de afzender. Het zijn bekende bedrijven, ze zijn ongetwijfeld goed bereikbaar en staan vast open voor een afmelding van de nieuwsbrief.
Precies, toen ik ongevraagd post ontving van Vittorrio heb ik me ook gewoon afgemeld en nooit meer wat van ze ontvangen. Maar op <300 spams per dag kijk ik eerlijk gezegd zelden goed naar de afzenders.

Jarno schreef:
Haike schreef:
Demy schreef:Je PC is besmet met spyware. Spyware houdt o.a. je surfgedrag bij om je daarna te bestoken met gerelateerde spam.

Je hebt ooit ergens op een site je e-mail adres achter gelaten en deze worden verkocht of opgepikt door een robot.
Spyware wat draait op mijn Mac? Geloof ik geen barst van, en dat mijn e-mail adres te vinden is op het net had je in deze draad kunnen lezen.
En nog een opmerking over de Mac (of Linux ofzo). De kans op besmetting op zo'n systeem is inderdaad veel kleiner dan bij Windows gebruikers. Maar als de ontvanger van je mailtje wel besmet is, dan maakt dat niets uit. Het afzenderadres van de Wereldfietser nieuwsbrief staat nergens benoemd op de site. Het is alleen bekend bij de ontvangers. Of eigenlijk was, want het is een zeer goed gevulde spambox geworden in no-time.
Maar als ik het nu goed begrijp ga je er dan vanuit dat ik Bike Arena een mailtje heb gestuurd, en dat heb ik niet :wink: en ik ben ook niet bij hun op de website geweest :lol: Of mis ik iets? ik ben namelijk niet zo'n bedreven computer gebruiker... :roll:

Haike schreef:Maar als ik het nu goed begrijp ga je er dan vanuit dat ik Bike Arena een mailtje heb gestuurd, en dat heb ik niet :wink: en ik ben ook niet bij hun op de website geweest :lol: Of mis ik iets? ik ben namelijk niet zo'n bedreven computer gebruiker... :roll:
Nee hoor Haike, ik neem niet aan dat jij iets hebt gestuurd aan hen of de site hebt bezocht. Maar stel (hypothetisch) dat jij mij een e-mail hebt gestuurd en ik ben besmet door spyware, dan kan het dat iemand jouw adres via mijn computer hebben bemachtigd.

Hiermee wil ik niet zeggen dat de bedrijven waar we het nu over hebben zich schuldig maken aan dit soort praktijken! Hoe het komt dat je e-mail van hen ontvangt zal een raadsel blijven tot ze hier duidelijkheid over geven. Maar dat is dus iets wat je bij de betreffende bedrijven moet aankaarten.

Mijn email adres staat niet op de lijst (juist om dit soort redenen). Ik had wel een mailing van Vittorio (met storingen), maar niet van Bike Arena. Ik heb bij geen van beide ooit iets gekocht.
Willem

Michael W schreef: Precies, toen ik ongevraagd post ontving van Vittorrio heb ik me ook gewoon afgemeld en nooit meer wat van ze ontvangen. Maar op <300 spams per dag kijk ik eerlijk gezegd zelden goed naar de afzenders.
Dat ligt ook aan je wanadoo adres Michael. Volgens mij is er ooit een lek geweest en sindsdien heb ik bijna al mijn email adressen daar (een stuk of vier vijf) moeten wegdoen ivm spam. Misschien doen ze het ook bewust want tegen betaling kan je natuurlijk een spamfilter laten installeren.
Haike schreef: Maar als ik het nu goed begrijp ga je er dan vanuit dat ik Bike Arena een mailtje heb gestuurd, en dat heb ik niet :wink: en ik ben ook niet bij hun op de website geweest :lol: Of mis ik iets? ik ben namelijk niet zo'n bedreven computer gebruiker... :roll:
Iemand van Bike Arena heeft vast een tooltje gebruikt waarmee die op diverse fietsfora emailadressen uit de database kan plukken. Uiteraard alleen van degene die hun emailadres hier openbaar hebben (ik niet, heb dus ook geen spam van BA)