Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 160 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33581 berichten
Was dat niet een heel slecht stukje uit de Hanseroute? Ik moet mijn aantekeningen nog eens nalopen waar we over zo'n (klein) stuk(je) kwamen.
arnob schreef:Was dat niet een heel slecht stukje uit de Hanzeroute? Ik moet mijn aantekeningen nog eens nalopen waar we over zo'n (klein) stuk(je) kwamen.
Klopt Arno, in de top 10 van slechte paadjes scoort deze erg hoog :wink:
Ik zie hier iets staan over "een vreselijk bospad bij de Ratzeburger See". Ik heb er geen foto van maar meen me te herinneren dat er redelijk dichtbij en geasfalteerde weg was. Overigens vond ik dit pad toen wel een uitdaging, meer spannend dan vreselijk.
arnob schreef:Ik zie hier iets staan over "een vreselijk bospad bij de Ratzeburger See". Ik heb er geen foto van maar meen me te herinneren dat er redelijk dichtbij en geasfalteerde weg was. Overigens vond ik dit pad toen wel een uitdaging, meer spannend dan vreselijk.
Leuk grindpaadje tussen het riet daar langs dat meer en het kleine stukje door het bos is verharde bosgrond, deze komt echt niet in de top tien!! Gratis maaltijd als je daar 's avonds fietst en het is mooi weer geweest :wink:
Klopt. Het merkwaardige is dat ik jouw foto in mijn geheugen exact hetzelfde kan visualiseren (vandaar ook de herkenning). Ik denk verder :lol:
arnob schreef:Klopt. Het merkwaardige is dat ik jouw foto in mijn geheugen exact hetzelfde kan visualiseren (vandaar ook de herkenning). Ik denk verder :lol:
Hanzefietsers hebben nu serieus last van hoogwater bij Magdeburg, Tangermünde (Fischbeck) en bij Lauenburg.
Maar dit paadje blijft droog :wink:
Toch maar nog een kleine hint;
als je dat pad vervolgt kom je na een paar kilometer bij dit paaltje uit 8)

Afbeelding
Michael W schreef:Toch maar nog een kleine hint;
als je dat pad vervolgt kom je na een paar kilometer bij dit paaltje uit 8)
Paaltje??? Dat is een Tetzelstein :roll:

Afbeelding
Bob&Marguérite schreef:
Michael W schreef:Toch maar nog een kleine hint;
als je dat pad vervolgt kom je na een paar kilometer bij dit paaltje uit 8)
Paaltje??? Dat is een Tetzelstein :roll:
Weet ik, maar dat kon ik niet schrijven natuurlijk 8)
Is het trouwens niet de Tetzelstein of zijn er meer in Duitsland ?

Arno zal wel meer oog gehad hebben voor het restaurantje aldaar (Waldgaststätte Tetzelstein) :wink:

Afbeelding
[quote="Michael W"]
Is het trouwens niet de Tetzelstein............ ?

Nee der Tetzelstein :D
Bob&Marguérite schreef: Nee der Tetzelstein :D
Je hebt ook nog een Tetzelsäule; het is maar dat je het weet !! 8)

Afbeelding
En een Tetzelkasten! :P
Afbeelding
Arno zal wel meer oog gehad hebben voor het restaurantje aldaar (Waldgaststätte Tetzelstein)
Mijn herinnering bedroog me in zoverre dat ik de locatie noordelijker had gedacht en derhalve in het verkeerde jaarboek zocht... :roll:
Inderdaad wel een mooi terras; en een bier dat ik nog niet kende!
Bob&Marguérite schreef:En een Tetzelkasten! :P
Het moet toch niet gekker worden, fiets je gewoon verder volgens de beschreven route, dan kan je hier op het hoogste punt van de Elm overnachten met kampvuur !! :wink:

Afbeelding

En even verderop in het bos staat dit monument :wink:

Afbeelding
arnob schreef:
Arno zal wel meer oog gehad hebben voor het restaurantje aldaar (Waldgaststätte Tetzelstein)
Mijn herinnering bedroog me in zoverre dat ik de locatie noordelijker had gedacht en derhalve in het verkeerde jaarboek zocht... :roll:
Inderdaad wel een mooi terras; en een bier dat ik nog niet kende!
Het is net over de grens in v.m. West-Duitsland, het Elm-Lappwald * :wink:

* Voor wie denkt waar gaat dit over 8)
Michael W schreef: En even verderop in het bos staat dit monument :wink:
Staat jouw naam ook in het Gipfelbuch achter dat kruis?
Bob&Marguérite schreef:
Michael W schreef: En even verderop in het bos staat dit monument :wink:
Staat jouw naam ook in het Gipfelbuch achter dat kruis?
Ik heb koffie gedronken in die schuilhut en ben toen naar beneden gescheurd over prima verharde grindpaden :wink:

Naar die mooie schuilhut toe ging over dit pad; gewoon almaar rechtdoor !! 8)

Afbeelding
Even een gemakkelijke; over welke beek ligt dit bruggetje :wink:

Afbeelding
keesswart schreef:Ook verder van huis wil het maar geen lente worden. Deze foto heb ik gemaakt op 30 april. Terwijl half Nederland voor de buis zat, schuifelden wij met onze fietsen uren lang over een dik pak sneeuw in ... waar??? (Zoek het vooral niet te noordelijk :wink: )
Poeh dat is puur gokken als je het mij vraagt :shock:
steinfietser schreef:
keesswart schreef:Ook verder van huis wil het maar geen lente worden. Deze foto heb ik gemaakt op 30 april. Terwijl half Nederland voor de buis zat, schuifelden wij met onze fietsen uren lang over een dik pak sneeuw in ... waar??? (Zoek het vooral niet te noordelijk :wink: )
Poeh dat is puur gokken als je het mij vraagt :shock:
Uh..............dat hoef niet het antwoord is 25 mei al gegeven! :wink: