Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1290 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33581 berichten
👍
Jij mag weer.
Nieuwe opgave:
molen.jpg
Vehlinger Mühle in Vehlingen, Ortsteil von Isselburg
https://www.google.nl/maps/place/Vehlin ... 4d6.417797
Ik heb veel Duitse molenboeken....

Maar naar begrippen van Nederlandse molenaars schandalig: de staart is eraf, door de aanbouwsels en de bliksemafleider kan de molen niet draaien. Aan de as te zien wellicht van ijzergieterij De Prins van Oranje of Enthoven & Co in Den Haag. De roeden zijn van Groot Wesseldijk uit Lochem.
Ik dacht dat Martin nog aan het klussen was...

De beurt gaat weer naar het Hoge Noorden!
Klussen zo laat in de avond? :roll: Nu het wintertijd is, stop ik al rond half vijf omdat het buiten ging schemeren. De eerste dakpannen zitten er al op!

Ditmaal uit de oude doos. Op welke station was ik met m'n fiets aan het overstappen?

Untitled-4.jpg
Stimmt, der Hauptbahnhof von HH. Datum 20 juni 1981. Kijk eens naar de analoge reclame-lichtbakken en de vertrekborden bij de treinen. Nog niks digitaal. Het nu verdwenen fotomerk van Agfa. De treinen zijn zelf ook erg veranderd.
Ik was onderweg van Groningen naar Flensburg voor een 9-daagse fietstocht door Denemarken.
De volgende is voor jou.
Het volgende station is...
station.jpg
Frankfurt HBF? Ik herkende van die grijs-rode consumptieautomaten zoals hieronder (eigen foto):
DSCF7108.jpg
Klopt helemaal Martin, beurt weer naar jou
De tovenaar schreef:
di 01 nov, 2022 11:49
Klopt helemaal Martin, beurt weer naar jou
Heb je daarom "Nürnberg" niet geblurd om ons lekker op het verkeerde spoor te brengen? :wink:
Effe geduld, ben nu bezig met dakpannen leggen.
Martin E. van Doornik schreef:
di 01 nov, 2022 12:01
De tovenaar schreef:
di 01 nov, 2022 11:49
Klopt helemaal Martin, beurt weer naar jou
Heb je daarom "Nürnberg" niet geblurd om ons lekker op het verkeerde spoor te brengen? :wink:
Effe geduld, ben nu bezig met dakpannen leggen.
Tja, wel even de juiste prioriteiten stellen 😉

Jan
Hier wieder ein Bahnhofbild, aber wo? In der nähe der Niederlande.
Bahnhof.jpg
Nee, Leer wordt niet als Hbf aangeduid. Dat geldt alleen als er in één plaats meerdere stations voorkomen, vandaar "Haupt". Op de borden staat Leer (Ostfriesland). En daar ontbreekt een grote overkapping.
Afbeelding 195.jpg
Je moet flink wat zuidelijker zoeken....
Is het dan Aachen?
Het ligt zuidelijker, is een Hbf en heeft een overkapping. En de plaats op het bord vóór de tekst "Hbf" lijkt niet al te groot, Aachen zou kunnen passen.
Maar ja, het is Duitsland, dus met Streetview worden we niet veel wijzer.
Nog wat noordelijker. Wel "langs" onze Limburg....
Sehr gut!! Krefeld Hauptbahnhof. Ik kwam in 2016 terug van Oostenrijk, maar er gingen vanuit Düsseldorf helemaal geen treinen naar Nederland, waarin m'n fiets mee kon. Dan maar via Krefeld naar Kleve, zodat ik van daaruit naar Nijmegen kon fietsen en daar de trein naar huis kon pakken.
De volgende is voor jou.