Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1261 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33581 berichten
Eerste opwelling is Noto, maar daar zien we meer bogen.
Neoklassiek uit de 18e eeuw zou ik zo zeggen en het verval maakt het aantrekkelijk om het in Italië te plaatsen.
Toch Frankrijk?
Ik denk dat je te laat bent
Martin E. van Doornik schreef:
wo 21 sep, 2022 12:27
Ik denk dat je te laat bent
Tsja, poosje zoeken, browser niet ververst en dan krijg je dat.
Martin E. van Doornik schreef:
wo 21 sep, 2022 12:11
Het paleis van Justitie in Brussel, vanaf Wolstraat hoek De Wynantstraat.
Helemaal goed Martin. Ik was onder de indruk van dit enorme gebouw maar ook van de rommeligheid, zie de begroeiing op de trap. Zelfs op het gebouw was hier en daar begroeiing te zien.
Dank je, WillemT. Het is inderdaad een nogal bombastisch gebouw. Wilde de Belgische overheid, net als met het station van Antwerpen, daarmee imponeren tegen de buitenwereld? Al in 1968 heb ik hier rondgelopen. En het paleis vreet nogal wat onderhoud, want het staat al sinds 38 jaar in de steigers....
https://nl.wikipedia.org/wiki/Justitiep ... an_Brussel

Hier is de volgende. Ik stuitte op m'n fiets op een markt. Maar waar?
DSC03023.jpg
Martin,

je stond in Halle: https://goo.gl/maps/t3vHxW3J9FvfYf39A

Toen ik op Google 'jaspaert' intikte werd kippenkraam gelijk aangevuld. Met een link naar FB en dan was het niet meer moeilijk.
Blooper.... :oops: Ik had Jaspaert moeten blurren, want ik dacht dat het een biermerk was....
Maar je hebt het goed! Een beetje naar links draaiend zie je de gotische basiliek van Sint Martinus, bekend van de Witse-series op televisie.
De foto is vandaag precies twee maanden geleden genomen.
De volgende is voor jou.
Van bier heb ik weinig verstand, maar gaat prima samen met een goed stukje kip.

De volgende opgave:
Knipsel.JPG
Duitsland? Aan de rode daken te zien denk ik aan de vroegere DDR.
Waarschijnlijk geen stroming in de rivier, want het bootje vooraan ligt mooi haaks tegen de oever aan.
Martin E. van Doornik schreef:
wo 21 sep, 2022 22:00
Duitsland? Aan de rode daken te zien denk ik aan de vroegere DDR.
Waarschijnlijk geen stroming in de rivier, want het bootje vooraan ligt mooi haaks tegen de oever aan.
Je zit aardig in de buurt.
Stroming is er wel maar op dit deel viel het wel mee. Niet al te ver hier vandaan gezien dat deze rivier bij hoogwater flink omhoog kan komen.
Hier: https://www.google.com/maps/place/P%C5% ... 14.3633527
Gevonden via eerdere posts van CorneK over de Elberadweg en Praag.
Dat leidde tot de zoekopdracht: "Přívoz přes řeku Labe"
JanH schreef:
do 22 sep, 2022 18:03
Hier: https://www.google.com/maps/place/P%C5% ... 14.3633527
Gevonden via eerdere posts van CorneK over de Elberadweg en Praag.
Dat leidde tot de zoekopdracht: "Přívoz přes řeku Labe"
Helemaal goed, jij bent.

In Praag de merkstenen gezien van redelijk recente overstromingen. In het verleden is de binnenstad flink opgehoogd waardoor in sommige panden de eerste verdieping de begane grond is geworden.
Kan gebeuren, ik was in 1981 op fiets in Praag. Het heeft daar zo hard geregend (zeker 200 mm in drie dagen) dat de Vltava (Moldau) zowat tot de onderkant van de bogen van de Karlúv Most (Karelsbrug) steeg en dat bij de naburige huizen het water door de onderste ramen stroomde....
Deze rivier mondt uit in de Labe (Elbe).
Nieuwe opgave:
Knipselt.JPG
Ik ga een paar dagen niet naar raad plaatjes kijken, ben verhinderd.
willem.m schreef:
vr 23 sep, 2022 10:19
Hiero:
Klopt, daaro.
Willem.m mag weer.
Nu Martin even niet meedoet, zijn er eindelijk (!) kansen voor anderen bij het raden van dit plaatje:
Capture.JPG
Ben toch nog even aan de computer. Ik zie een slanke hoge, ronde stenen stellingmolen. Vestingwallen. Klein bruggetje op de voorgrond. Overal gezocht naar Hulst, Schiedam (is er té stads voor), Gorinchem, Buren, Woudrichem, Hellevoetsluis, Veere, Spijkenisse, Woerden, Gouda, Leiden (de Valk), maar niet gevonden. Nu pak ik m'n NL-bordje, dat altijd voor m'n computer staat, weg voor inpakken....
Ik denk dat dit de molen van Tholen is. Je stond op de Ten Ankerweg.