Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 13 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34200 berichten

Martin E. van Doornik schreef: maar tegen welk fraai bewerkt marmeren gebouw leunt hij daar
Jammer dat je fiets het uitzicht op de Dom van Florence verstoord Martin 8)

Blanche schreef: Afbeelding
In je filmpje kwam deze weer voorbij, nog steeds weet ik niet waar dit precies is. Nog een poging dan maar:

Langs de 6306 dan? 8)

en waar is dit?

en waar is dit?

Afbeelding

Demy schreef:Mag ik ook mee doen?
Afbeelding
Ik, Als Belg die nog nooit in Nijmegen is geweest wist ik dat zelf. Als je een klein beetje geschiedenis kent, of in een ver verleden nog oorlog spelletjes hebt gespeeld...

ottovds schreef:
Demy schreef:Mag ik ook mee doen?

Ik, Als Belg die nog nooit in Nijmegen is geweest wist ik dat zelf. Als je een klein beetje geschiedenis kent, of in een ver verleden nog oorlog spelletjes hebt gespeeld...
Nu nog een beetje aan je spelling en interpunctie werken en je komt er wel.:wink:

Trouwens is dit niet "de brug te ver". Dit is de Waalbrug en niet de brug over de Rijn die in Arnhem lag. Deze brug is nagenoeg onbeschadigd in handen gevallen van de Geallieerden op 20 sept 1944 als onderdeel van operatie Market-Garden. Overigens hadden de Duitsers de brug pas in 1943 volledig hersteld nadat de Nederlanders deze brug in de mei-dagen van 1940 hadden opgeblazen om zo een snelle opmars v.d. Duitsers te voorkomen.

De brug bij Arnhem "John Frost Bridge" is bij de film "Een brug te ver" niet te zien. Als lokatie is toen gekozen voor de Ijsselbrug bij Deventer. Dit omdat de situatie op en rond de brug dermate was gewijzigd.

pleun schreef:en waar is dit?

Afbeelding

Zierikzee misschien?

Nee, wel in Nederland

pleun schreef:Nee, wel in Nederland
Groate Kerk van Sint Jacobiparochie
Afbeelding
Van één van de Pelgrimstochten is het beginpunt in St.-Jacobiparochie; een tocht van 2700 kilometer die naar het Spaanse Santiago de Compostella leidt.

Michael W schreef:
pleun schreef:Nee, wel in Nederland
Groate Kerk van Sint Jacobiparochie

Van één van de Pelgrimstochten is het beginpunt in St.-Jacobiparochie; een tocht van 2700 kilometer die naar het Spaanse Santiago de Compostella leidt.
Was mij ook al eens opgevallen :D
Afbeelding

Helemaal goed
Dit witte ophaalbruggetje staat niet in Nederland maar bij onze "oosterbuur".
De vraag is natuurlijk waar.

Afbeelding

Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef: maar tegen welk fraai bewerkt marmeren gebouw leunt hij daar
Jammer dat je fiets het uitzicht op de Dom van Florence verstoord Martin 8)
Sì, siete sicuri. Ciò è la Duomo famosa a Firenze, in Bella Italia! (vertaald: Ja, je hebt gelijk. Dit is de beroemde Duomo in Firenze in Mooi Italië!) Hoe moet ik als lid van de Wereldfietser me anders bewijzen dat de foto's echt met fietsen te maken moeten hebben? En wat voor gebouw is dit en waar staat hij? http://www.mijnalbum.nl/Album=MV3HKBRJ

Martin E. van Doornik schreef:En wat voor gebouw is dit en waar staat hij?[/b][/color] http://www.mijnalbum.nl/Album=MV3HKBRJ
Makkie, Toronto :wink:
De Toronto City Hall dus!!

Afbeelding
Michael W schreef:Dit witte ophaalbruggetje staat niet in Nederland maar bij onze "oosterbuur".
De vraag is natuurlijk waar.
In het Ostfriese Fehngebiet, het Duitse deel dat tegen Groningen aan ligt. Ik heb jaren geleden in Ostfriesland mijn molenaarsopleiding gehad en daar ben ik veel dergelijke houten ophaalbruggen tegengekomen. Maar welke plaats precies weet ik niet. Gokje: Papenburg?
Martin E. van Doornik schreef:In het Ostfriese Fehngebiet, het Duitse deel dat tegen Groningen aan ligt. Maar welke plaats precies weet ik niet. Gokje: Papenburg?
Fout.
Deze Klappbrücke staat niet in Papenburg Ostfriesland, maar wel in Niedersachsen. :wink:

Extra tip: In das Land zwischen Elbe und Weser

Oke, nu een paar moeilijke. :wink:


Afbeelding

Afbeelding

2 tegelijk doen we niet, zeker niet als er geen vraag of hint bij zit :wink:

Antwoord op vraag 2 Peter Rodenburg; Japan fujiyama?

Peter Rodenburg schreef:Oke, nu een paar moeilijke. :wink:
Plaatje 1 Teide tenerife, Plaatje 2 Japan, hier ergens? :wink: