WillemT schreef: ↑di 14 apr, 2020 14:26
willem.m schreef:
Zie je trouwens hoe ik 13 jaar geleden al 1,5 meter afstand hield tot die 4 Zweden

linksonder op het plaatje?
Haha, in die poel heb ik inderdaad ook gezeten. Toen sneeuwde het. Heerlijk warm maar met een ijskoude kop (want op je hoofd bleef de sneeuw wel liggen

).
En wat ik ook wel bijzonder vond was dat de hut en het toiletgebouwtje voorzien waren van centrale verwarming. Ja, makkelijk inderdaad met zoveel geothermische energie voor het oprapen.
Die hut was inderdaad een uitkomst! Wij gingen er knifflen en arschlochen met twee Duitse studentes. Die we een week later weer tegenkwamen op de top van de hoge heuvel bij Landmannalaugar (die met dat magnifieke uitzicht). Wat een toeval!
Uit ons verslag van die dag:
"’s Middags nemen we een bad in de hot tub. Aan weerszijden van het bad hangen twee buizen, één met superkoud en de ander met superheet water, die je naar eigen voorkeur boven of naast het bad kunt positioneren. Omkleden doe je hier gewoon buiten. Rudi steekt een voet in het water maar dat is al te heet! Heel voorzichtig went hij aan de temperatuur van het water en dan gaat hij helemaal erin. Daarna probeer ik het ook maar. We waden wat rond, en komen erachter dat we op de heetste plek het bad in zijn gegaan. Al snel vinden we het heerlijk: buiten het bad heersen gure weersomstandigheden, maar in het water is het behaaglijk. Enkele Britten op leeftijd doen hun zwemkleding aan en komen er ook in. Zelfs een beeldschone Zweedse maakt haar opwachting. Het wordt nog gezellig. Op een gegeven moment kunnen onze lichamen hun warmte niet meer kwijt, en krijgen we koppijn. We gaan er dus weer uit.
Na een tijdje in de tent raken we helemaal verkleumd. We lopen naar de verwarmde hut om 'onbeperkt' koffie te drinken. We kletsen wat met de Duitse studentes Eva en Susanne, die zojuist met de bus zijn aangekomen. Na een kop koffie en drie refills nodigen ze ons uit in hun slaapvertrek om met ons te gaan kniffeln. Pardon? Ach ja, waarom ook niet, zo’n kans krijgen we niet vaak. Tot onze verbazing blijkt het 'kniffeln' de Duitse naam voor Yahtzee te zijn. Dat spelen we totdat de campingbaas zegt dat de dames naar de andere hut moeten. Er komt namelijk een lading Spanjaarden onaangekondigd aan, en hij wil ze in deze kamer huisvesten. Gelukkig is de andere hut veel gezelliger. We koken samen en maken het kniffeln af. Na een paar potjes arschlochen is het tijd voor een tweede bad."
On-topic:
Ik weet niet waar het plaatje naar verwijst en zou ook niet weten waar te gaan zoeken. Er zijn vast anderen die het wel weten.