Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 565 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33588 berichten
Leon schreef:
zo 19 jan, 2020 22:06
De nieuwe foto komt morgen.
Edit: Morgen is inmiddels vandaag geworden. (Dit is geen hint)
Hilarische plek; met 60 km/u is de auto maar heel eventjes te gast in de fietsstraat. Overpass kent er een paar in Limburg, maar ik kan deze nog niet vinden...
Jan-Joost schreef:
ma 20 jan, 2020 21:31
Leon schreef:
zo 19 jan, 2020 22:06
De nieuwe foto komt morgen.
Edit: Morgen is inmiddels vandaag geworden. (Dit is geen hint)
Hilarische plek; met 60 km/u is de auto maar heel eventjes te gast in de fietsstraat. Overpass kent er een paar in Limburg, maar ik kan deze nog niet vinden...
In ieder geval een "Raad-Plaatje" met ingebouwd Droste-effect.

Het is (voor mij) een raadsel wat de verkeerskundige heeft bewogen.
Misschien weet ie het zelf ook niet .... :oops:
Jan-Joost schreef:Overpass kent er een paar in Limburg, maar ik kan deze nog niet vinden...
Het asfalt is quasi nog warm.
Leon schreef:
di 21 jan, 2020 10:36
Het asfalt is quasi nog warm.
Da's leuk, je gebruikt "quasi" in de Zuid-Nederlandse betekenis*.

Voor de Noord-Nederlander heeft "quasi" gewoonlijk een andere betekenis.

Een Noorderling die het heeft over een "quasi-oplossing" die denkt aan een "nep-oplossing" en hij is nog ver van de definitieve oplossing verwijderd, en de Zuiderling denkt dan dat ie er bijna is, want hij heeft een bijna-oplossing.

Een collega die vanuit Zeeland overleg had met "over de grens" had een heel lijstje met dit soort van woorden ... een overleg kan heel lang duren als je het inhoudelijk eens bent maar woordelijk elkaar lijkt tegen te spreken.

*   Die Noord-Nederlandse betekenis van "quasi" is overigens de uitzondering op de regel.
Bridgestone SM schreef:
di 21 jan, 2020 10:56
Bla di bla
100% offtopic.

Svp geen PB sturen.
Ik meen die boerderijwoningen links te herkennen van langs de A76. Is het in de buurt van Nuth?
Dat ligt er aan wat je in de buurt noemt. Je zit er ca. 10 tot 15 km naast, afhankelijk van waar in Nuth. De eigenaar van het bouwsel hier is overigens gewend aan een fraaiere benaming dan de term boerderijwoningen.
Langs de A76 is een vage herinnering. Ik noemde omgeving Nuth omdat daar recent veel op de schop is gegaan, wat de geschiktheid als raadplaatje omhoog jaagt. Boerderijwoningen vind ik geen diffamatie, maar mag er kasteel- voorzetten. Klopt dat van de A76?
Lijkt op ergens in het Maasdal met in de verte het plateau, komt me bekend voor maar krijg het niet gevonden :(
math schreef:
di 21 jan, 2020 18:26
Klopt dat van de A76?
Nee. Als je van hieruit gaat wandelen is de A76 niet de eerste snelweg die je tegenkomt.
Ik meen links op de foto een bushalte te zien.

Ben even met Overpass Turbo bezig geweest en gekeken naar "bus stop" op landelijke, smalle wegen, waarbij ik wandelend eerder ben op de A2 of A79 dan op de A76, binnen een straal van 15 km van Nuth. O ja, en ook nog gekeken naar hoeven (als synoniem van boerderijwoning) maar krijg het niet gevonden.
De afstand van 15km van Nuth maakt het zoekgebied wel groot waarbij ik België en Duitsland niet heb bezocht.
De A79 kom je ook niet als eerste tegen. De bushalte heet hetzelfde als de weg en het vastgoed aldaar.
Inderdaad. Er waren inmiddels genoeg hints dus. Jij bent.
I.t.t. JanH had ik alleen onder de A79 gezocht en bleef dus dit hoekje nog over.

Ik vond nog een nieuw raadplaatje:
berlin.png
Philips sterrenwacht in Eindhoven?
Op wikipedia heet het een observatorium en het is idd in Eindhoven.
Beurt naar nicolevelo.
renel schreef:
di 21 jan, 2020 21:39
Op wikipedia heet het een observatorium en het is idd in Eindhoven.
Beurt naar nicolevelo.
De url van het observatorium heet nochtans http://www.sterrenwachteindhoven.nl :roll:.
nicolevelo schreef:
di 21 jan, 2020 21:59
renel schreef:
di 21 jan, 2020 21:39
Op wikipedia heet het een observatorium en het is idd in Eindhoven.
Beurt naar nicolevelo.
De url van het observatorium heet nochtans http://www.sterrenwachteindhoven.nl :roll:.
Eindhoven de gexte. :)
Next:
Schermafbeelding 2020-01-21 om 22.13.19.png