Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 745 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33892 berichten
De weg (wel een beetje een kuitenbijter) ligt er op streetview een beetje uit vanwege asfalteringswerkzaamheden. Vroeger zat daar de Nederlandse Heidemaatschappij in. Heb daar zelfs nog stage gelopen in een grijs verleden, De A50 bestond toen net.
Ik onthou me even van verdere hints anders wordt het te makkelijk.
Na de aangevers van Martin en Peter was het eenvoudig inkoppen voor jou, Tovenaar. Jouw beurt dus!
Met dank aan... 😄
straat.jpg
Correct, jouw beurt!
Met dank aan Carla en het mysterie van de tegels in Amersfoort: https://indebuurt.nl/amersfoort/geniete ... ie~106292/

Maar waar is dit?

Afbeelding
fietsAr schreef:
ma 16 nov, 2020 20:10
Met dank aan Carla en het mysterie van de tegels in Amersfoort: https://indebuurt.nl/amersfoort/geniete ... ie~106292/

Maar waar is dit?

Afbeelding
Deze is al een keer voorbij gekomen. Een jaar geleden ofzo. Ergens voor de kust van Kroatië of Griekenland meen ik.
fietsAr schreef:
ma 16 nov, 2020 20:10
Met dank aan Carla en het mysterie van de tegels in Amersfoort: https://indebuurt.nl/amersfoort/geniete ... ie~106292/

Maar waar is dit?

Afbeelding
Ja dat zou ik ook willen weten, dat mysterie is al eerder in raad plaatje gepost (door iemand die de foto zelf niet heeft gemaakt) maar nooit opgelost. Is dat jouw foto? Ik vermoedde een Kroatisch eiland.
Niet mijn foto. Ben nieuwsgierig waar het is. Maar als niemand het weet plaats ik zo een ander.
Een ongeschreven regel in dit topic is dat je alleen je eigen foto's plaatst. Dus doe maar een andere raadplaat, zou ik zeggen.

@Tovenaar: Ik was vergeten dat we de locatie van dat mooie plaatje niet hadden geraden. Ik weet nog dat ik die hele Adriatische kust 3x was afgelopen. Misschien maar eens aan de webredactie vragen waar deze foto is genomen.
Deze dan, april 2017, mijn foto en kinderen. De fietsen niet, die zijn gehuurd.

De brug lijkt niet alleen scheef te hangen, dat is echt zo. Inmiddels is de brug, en daarmee de fietsroute, afgesloten. Zo is het ook in Google Maps te vinden, niet in streetview, wel een 360 graden foto.
IMG_20170424_125951.jpg
Edit: locatie is wel via streetview te zien (losse 360 graden foto), maar niet de hele route.
fietsAr schreef:
ma 16 nov, 2020 20:36
Deze dan, april 2017, mijn foto en kinderen. De fietsen niet, die zijn gehuurd.

De brug lijkt niet alleen scheef te hangen, dat is echt zo. Inmiddels is de brug, en daarmee de fietsroute, afgesloten. Zo is het ook in Google Maps te vinden, niet in streetview, wel een 360 graden foto.

IMG_20170424_125951.jpg

Edit: locatie is wel via streetview te zien (losse 360 graden foto), maar niet de hele route.
Het soort stenen waarmee het bruggenhoofd van die spoorbrug is gebouwd, ziet er buitenlands uit. En daarnaast die aloë-planten. Was er hoog water in zo'n rivier na hevig regenval, dat die houten brug scheef getrokken is? In ieder geval in een warm zuidelijk land. Geen idee....
willem.m schreef:
ma 16 nov, 2020 20:34
@Tovenaar: Ik was vergeten dat we de locatie van dat mooie plaatje niet hadden geraden. Ik weet nog dat ik die hele Adriatische kust 3x was afgelopen. Misschien maar eens aan de webredactie vragen waar deze foto is genomen.
Goed idee :arrow: viewtopic.php?f=20&t=35492#start
Andere aanwijzingen zijn het vlakke landschap, de bunkers (?) aan de overkant van het water en de rechthoekige (kerk)toren in de verte.

Ik heb nu geen tijd om te zoeken. Misschien vanavond weer.
alles wat ik zag was al opgemerkt…overbodig bericht...
willem.m schreef:
di 17 nov, 2020 09:49
Andere aanwijzingen zijn het vlakke landschap, de bunkers (?) aan de overkant van het water en de rechthoekige (kerk)toren in de verte.
Is meer een soort betonnen watertoren dan kerktoren....
Ik denk aan een soort graansilo.
Ik denk ook spontaan aan ergens tussen Ardêche en Rhonemonding.
Ik denk ook spontaan, maar er gebeurt niets!

Ik ga maar een eindje fietsen, dat helpt misschien.
Martin E. van Doornik schreef:
di 17 nov, 2020 08:55
Het soort stenen waarmee het bruggenhoofd van die spoorbrug is gebouwd, ziet er buitenlands uit. En daarnaast die aloë-planten. Was er hoog water in zo'n rivier na hevig regenval, dat die houten brug scheef getrokken is? In ieder geval in een warm zuidelijk land. Geen idee....
Er ligt inderdaad een spoorbrug naast. Enkelspoor zonder bovenleiding, daar gaan dagelijks nog enkele personentreinen over en soms een goederentrein.

Waarom de houten brug scheef is weet ik niet, misschien drassige grond, misschien slecht gebouwd. Sterke stroming lijkt me niet de oorzaak want het land is hier vrij vlak en de spoorbrug ligt ter bescherming stroomopwaarts.

Het vage gebouw op de achtergrond is waarschijnlijk een watertoren. Geen landmark, niet te veel op staren.

In de Ardeche ben je ongeveer halverwege en de Rhonemonding heeft er inderdaad wel iets van weg, al is deze rivier een paar maatjes kleiner.