Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 636 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33602 berichten
Afbeelding
Leon schreef:
vr 08 mei, 2020 12:15
Afbeelding
Une château petit avec ferme en Belgique? Alleen al op Wikipedia zijn er honderden en nog eens honderden Belgische kastelen te doorzoeken....

Tijdens het googlen kwam er ook een Belgisch nieuwsbericht voorbij, waarin staat dat het sprookjeskasteel van Disney Paris gisteren is afgebrand....
Martin E. van Doornik schreef:
vr 08 mei, 2020 14:04
...
Tijdens het googlen kwam er ook een Belgisch nieuwsbericht voorbij, waarin staat dat het sprookjeskasteel van Disney Paris gisteren is afgebrand....
Nu je het toch over Disney hebt, ik zag op 5 mei een nieuwsbericht: Star Wars: ‘The Rise Of Skywalker’ is vanaf nu te zien op Disney Plus in Nederland.

Nu ik het toch over Star Wars heb, wist je dat alle 9 films voor een Academy Award zijn genomineerd?

Nu ik het toch over een beeldje heb, wist je dat volgens Wikipedia het kasteel van La Roche-en-Ardenne een iconisch beeld van de provincie is, gelegen op een rotsachtige heuvel met uitzicht op een bocht in de Ourthe?

Succes met zoeken:
https://www.burchten-kastelen.be/provin ... /luik.html
Een kasteelhoeve met een friture? Dat ga je in België niet vinden.

https://www.google.com/maps/@50.8127695 ... 384!8i8192
En de beurt is weer aan Carl.
Hoe heb je het gevonden. Toch geen geval van bing hoop ik? :wink:
Bing is een zwaktebod. 8)
Veel mooie "kasteelhoeve Limburg"'s bekeken en er de juiste uitgepikt.
plat.png
CarlW schreef:
vr 08 mei, 2020 16:54
Bing is een zwaktebod. 8)
Veel mooie "kasteelhoeve Limburg"'s bekeken en er de juiste uitgepikt.

plat.png
Hm, hm.... nogal moeilijk. Op de voorgrond een drassig landschap met wilgenbomen, ernaast een soort van afwateringskanaal met betonnen taluds, niet geschikt voor scheepvaart. Op de achtergrond zijn er bergen te zien. Uitlopers van de Franse Alpen of de Italiaanse Apennijnen of daarboven ergens in de Po-vlakte? Geen idee....
Ik gok op een irrigatiekanaal in Spanje.
Het is niet in een PIGS-land. De plek ligt aan een groot stuwmeer en is te zien op streetview.
Is er links in de verte een dorp met een witte kerk te zien?
willem.m schreef:
za 09 mei, 2020 09:53
Is er links in de verte een dorp met een witte kerk te zien?
In ieder geval ligt op de achtergrond een relatief grote stad, vooral groot in oppervlakte. Die kerk zou de plaatselijke kathedraal kunnen zijn maar dat ben ik niet zeker.
CarlW schreef:
za 09 mei, 2020 10:06
willem.m schreef:
za 09 mei, 2020 09:53
Is er links in de verte een dorp met een witte kerk te zien?
In ieder geval ligt op de achtergrond een relatief grote stad, vooral groot in oppervlakte. Die kerk zou de plaatselijke kathedraal kunnen zijn maar dat ben ik niet zeker.
Ligt het op de Balkan?

Ik vond net een gebied in Bosnie-H. dat er op lijkt, maar de plek was helaas niet direct aan een stuwmeer en de streetviewfoto's werkten ook niet.
Balkan ja.
Ik ga voor het meer van Skadar in Montenegro kijkend richting Shköder in Albanië niet echt een goede streetview hiervoor. En kan aan de andere kan ook veel verder noordelijk in de buurt van Osijek zijn (Kroatië) Al is het daar veel vlakker.
Skadar Lake, daar ben ik de ochtend voor de dag van de foto vertrokken, geloof ik.
Zowel de zwarte als witte Drin volgend (dat is eigenlijk een groot stuwmeer) kom ik niet op de lokatie. Ik zit dus in de richting Albanië en Macedonië te kijken.
CarlW schreef:
za 09 mei, 2020 15:31
Skadar Lake, daar ben ik de ochtend voor de dag van de foto vertrokken, geloof ik.
... vertrokken in noordelijke richting.
Dat maakt het een stuk makkelijker want de Drin is een behoorlijke rivier, die ook door een groot stuwmeer loopt.
Je staat op de dam op P15 bij Nikšić en het meer heet Slansko Jezero.
https://www.google.com/maps/@42.7535048 ... 312!8i6656
CarlW schreef:
za 09 mei, 2020 16:47
CarlW schreef:
za 09 mei, 2020 15:31
Skadar Lake, daar ben ik de ochtend voor de dag van de foto vertrokken, geloof ik.
... vertrokken in noordelijke richting.
Dat is het niet moeilijk meer: https://www.google.nl/maps/@42.7525265, ... !1e4?hl=nl

Foto genomen met de rug naar het Slano Lake.

Edit: flips, een minuut te laat
Millimeterspurt geregeld door Peter. Voor Montenegro was het daar plots schokkend vlak, mooie plek in ieder geval.