Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1053 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33852 berichten
Fietsen achter gaas en bovenleiding op de achtergrond.
Fietsenstalling in Nederland.
Gezien je laatste reis zullen we ergens tussen Gouda, Zoetermeer en Rotterdam moeten zoeken.

Edit: hebbes
https://www.ad.nl/alphen/dit-is-de-fiet ... ~a9db2873/
Laatst gewijzigd door Poppink op za 27 nov, 2021 09:07, 1 keer totaal gewijzigd
En ja hoor, willen was me voor.
Je schreef dat "we" moesten zoeken. Dus toen tikte ik "fietsenstalling appel" in en was de afbeelding waar mijn URL naar verwijst de eerste hit. Inkoppen dus. Hangende het besluit van Martin over de uitslag van deze ronde, geef ik de beurt met alle plezier alvast aan Poppink voor het genereren van de juiste zoekterm.
Hallo Poppink, je hebt die groene appel gevonden! Naast het station van Alphen a/d Rijn, waar m'n fietstocht van vorige week zaterdag eindigde. Nogal aparte fietsenstalling, maar helaas niet droog en beschut voor de fietsen.
De terugreis per trein naar huis verliep anders dan gedacht. Volgens voorbereidingen wilde ik de 15.07 naar Utrecht nemen, op tijd aangekomen. Al hier in Alphen a/d Rijn had de trein een kwartier vertraging (deze spoorlijn is enkelspoor), zodat ik de aansluiting naar Groningen op Utrecht CS miste. Tijdens de hele treinreis was ik de enige passagier met fiets. In Baflo haalde m'n vrouw me en mijn fiets op per auto, want het werd waterkoud en ging regenen. Het nog nieuwe achterlicht deed het ook niet meer. Dat was nog niet alles, want de volgende treinen van Groningen naar Roodeschool reden niet meer, omdat een onverlaat een scooter op de spoorwegovergang Friesestraatweg had neergelegd. De trein (die na de mijne kwam) reed er overheen. De machinist natuurlijk zich te pletter geschrokken.
De volgende is voor jou.
Dank voor de beurt.
Ik schreef in eerste instantie slechts waarnemingen.

Kostverloren, er was ooit een halte Kostverloren bij de spoorovergang aan de Friesestraatweg.
1978, ik woonde in de Smalstraat, op 29 december ging het sneeuwen en vriezen.
Het buitentoilet was meer dan een maand lang dichtgevroren.
De Smalstraat bestaat niet meer.
Kostverloren-01.jpg
Herinneringen aan de studententijd.
Het volgende plaatje zal zeker bij willem.m herinneringen naar boven halen, zodat hij de beurt waar hij recht op heeft alsnog toegeschoven krijgt.
DSC_5359.JPG
Ik herken het niet direct hoor. Ook moet ik nu nodig wat andere dingen gaan doen, zoals sporten en een surprise maken. Dus ik laat deze even aan mij voorbij gaan.
Het scorebord gaf wel heel veel weg. Via zoeken op "dors logo" naar Dors bouwmachines naar de voetbalvereniging Emos in Enschede:
https://www.google.nl/maps/@52.237829,6 ... 8192?hl=nl
Juist JanH.
Een van de 2 wegen van de UT naar Enschede.

Jij bent.
Nieuwe opgave
DSC00003.JPG
Je zoekt wel je grenzen op!
Ik sla maar vast een piketpaaltje bij de Belgisch-Nederlandse grens.
Nu nog een plekje zonder populieren vinden.
Zeeuws-Vlaanderen met in de verte de windturbines bij het kanaal van Terneuzen naar Sas?
Martin E. van Doornik schreef:
za 27 nov, 2021 12:13
Zeeuws-Vlaanderen met in de verte de windturbines bij het kanaal van Terneuzen naar Sas?
Zeeuws-Vlaanderen is goed. Verder niet. Ik kijk België in.
Poppink schreef: Je zoekt wel je grenzen op!
De grensroute is echt een aanrader.
Dit hier onder Sluis? Dan moeten die bomen tussen de twee grenspalen op jouw foto al gerooid zijn.
https://www.google.nl/maps/@51.3029421, ... 384!8i8192
Nee, daar is het niet. Op jouw streetview staan grenspalen 356 en 357. De mijne, waarvan maar één een "echte" grenspaal is, staan dichter bij de kust.
Dan sta je op die driesprong met middenop een grenspaal.

EDIT.
Och, laat maar, ik ben verdwaald
Dan stond je hier ergens op het fietspad denk ik.
Welke driesprong?
renel schreef:
za 27 nov, 2021 17:38
Dan stond je hier ergens op het fietspad denk ik.
Dat is goed.
Deze streetview geeft het wat beter weer:
https://www.google.nl/maps/@51.3414602, ... 8192?hl=nl

Jij bent.

Edit: de verste grenspaal is een zgn. Verklikkerpaal, achter de positie van de fotograaf is er ook één. Van een grenspalen blog:
In de tijd dat hier nog het Zwin stroomde, was het onmogelijk de grenspaal te plaatsen. Daarom werd op ongeveer 200m uit de grens een zg. Verklikker geplaatst op de dijk aan de Nederlandse kant en eveneens aan de Belgische kant op eenzelfde afstand van de grens.
Na het indijken van de internationale Willem-Leopoldpolder in 1873 werd deze grenspaal, in het midden van de twee verklikkers neergezet.
De combinatie staat nu bekend als de "Drieling van Retranchement".
Ik had lang getwijfeld want op het raadplaatje leken de palen dichter bij elkaar te staan, gelukkig toch de gok gewaagd. :)

Nieuwe ronde:
ronde.jpg
Hazebroek, Frankrijk? Beelden van babe Tijse en zoon Tijse volgens mijn informatie.