Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 157 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33858 berichten
Afbeelding

Kees, had je niet iets meer kunnen inzoomen op stuur en stuurtas? :lol:
Bob&Marguérite schreef:Kees, had je niet iets meer kunnen inzoomen op stuur en stuurtas? :lol:
Je kan ook vragen waar hij was op 24-05-2013 om 11.15

foutje: moet zijn 30-04-2013 om 15.51 :wink:
Bob&Marguérite schreef:Kees, had je niet iets meer kunnen inzoomen op stuur en stuurtas? :lol:
At your service 8)

Afbeelding
Nog wat verder inzoomen en er verschijnt een schimmig beeld op de gps :wink:

Afbeelding
keesswart schreef:Nog wat verder inzoomen en er verschijnt een schimmig beeld op de gps :wink:
Toch jammer dat Kees z'n Nikon D7100 niet gelijk de coördinaten opslaat :wink:

In de EXIF/IPTC-info staat trouwens wel het land waar hij zich bevond.
Het verbaasd mij eigenlijk dat Bob dat nog niet gevonden heeft 8)
Misschien Zwarte Woud? De datum komt overeen met dit hieronder: http://www.wereldfietser.nl/phpBB/viewt ... 12&t=19580
Michael W schreef:In de EXIF/IPTC-info staat trouwens wel het land waar hij zich bevond.
Het verbaasd mij eigenlijk dat Bob dat nog niet gevonden heeft 8)
Italië is wel héél erg groot :wink:
In ieder geval respect voor Kees en Corrie, de heren profwielrenners gaan jankend de bus in als er een beetje sneeuw op zo'n col ligt of de etappe wordt helemaal geschrapt.
De tovenaar schreef:de heren profwielrenners gaan jankend de bus in als er een beetje sneeuw op zo'n col ligt of de etappe wordt helemaal geschrapt.
Beetje kort door de bocht. Niet de renners, maar de organisatie besluit of een etappe in de Giro wel of niet (geheel) door gaat. Ze rijden ook wel met iets andere fietsen. En bovendien rijden ze tegen elkaar in een wedstrijd. Dan ga/moet je risico's nemen, en dan wordt het gewoon link, met je racefietsje in de sneeuw...
De tovenaar schreef:Italië is wel héél erg groot :wink:
Dat klopt, maar hoe zuidelijker hoe meer het regende natuurlijk!! :wink:
Henrie schreef:
De tovenaar schreef:de heren profwielrenners gaan jankend de bus in als er een beetje sneeuw op zo'n col ligt of de etappe wordt helemaal geschrapt.
Beetje kort door de bocht. Niet de renners, maar de organisatie besluit of een etappe in de Giro wel of niet (geheel) door gaat. Ze rijden ook wel met iets andere fietsen. En bovendien rijden ze tegen elkaar in een wedstrijd. Dan ga/moet je risico's nemen, en dan wordt het gewoon link, met je racefietsje in de sneeuw...
En je moet niet vergeten dat de kop van de koers er nog redelijk geordend uitziet op TV. Achter de koers is het echter een chaos met 50+ hard rijdende auto's met plukjes eraf gereden renners ertussen.

En zo'n liefljk winterlandschapje in het bos ervaar je toch anders als sneeuw en windkracht 8 op een kale berg op 1800m, terwijl het in het dal nog 25 graden was!
Niet zeuren, het is Giro, en we willen spektakel! Jaag ze die berg over!

Semi-on-topic voor de plaatjesraders: http://www.geoguessr.com/.

.tsooJ
Michael W schreef:Dat klopt, maar hoe zuidelijker hoe meer het regende natuurlijk!! :wink:
Als ik de foto verder analyseer, valt me op dat:
- Kees zijn Etrex niet zekert met een koordje
- Ze van zuid naar noord fietsen?
- Hij geen OFM gebruikt maar de Velomaps
- De route (of is het een grotere weg) op de pas naar het oosten buigt, op een grens ligt met ten westen daarvan een bergmeertje?
- Naar het noorden loopt een secundaire weg

Klopt dit of is het noorden gewoon boven en niet voor de kijkers links? :wink:
m-gineering schreef:En zo'n liefljk winterlandschapje in het bos ervaar je toch anders als sneeuw en windkracht 8 op een kale berg op 1800m, terwijl het in het dal nog 25 graden was!
Ach ja, schop nog even een open deur in :wink:
De tovenaar schreef:Klopt dit of is het noorden gewoon boven en niet voor de kijkers links? :wink:
Geen idee, ik was er niet bij. :wink:
Ik weet alleen toevallig waar Kees globaal was en wat z'n reisplan was, dus ... 8)

Overigens geeft zo'n plaatje 0,niks aan informatie waar hij precies was, dus raden is zinloos !!
Michael W schreef:Overigens geeft zo'n plaatje 0,niks aan informatie waar hij precies was, dus raden is zinloos !!
We zullen het wel een keer in OP PAD lezen :wink:
De tovenaar schreef:
Michael W schreef:Dat klopt, maar hoe zuidelijker hoe meer het regende natuurlijk!! :wink:
Als ik de foto verder analyseer, valt me op dat:
- Kees zijn Etrex niet zekert met een koordje
Nooit geweten dat dit kon. Is zekeren met een koordje eigenlijk wel handig als je de gps vaak van de fiets haalt bij het doen van boodschappen, koffie drinken enz.?
De tovenaar schreef:[- Ze van zuid naar noord fietsen?
Andersom: van noord naar zuid.
De tovenaar schreef:- Hij geen OFM gebruikt maar de Velomaps
Het is toch de OpenFietsMap!
De tovenaar schreef:- De route (of is het een grotere weg) op de pas naar het oosten buigt, op een grens ligt met ten westen daarvan een bergmeertje?
- Naar het noorden loopt een secundaire weg

Klopt dit of is het noorden gewoon boven en niet voor de kijkers links? :wink:
Op mijn gps is het noorden altijd boven.
Michael W schreef:Overigens geeft zo'n plaatje 0,niks aan informatie waar hij precies was, dus raden is zinloos !!
Zo is het maar net :)

We reden over een zelfgemaakte route van Domodossola naar Rome. Op de dag dat we door de sneeuw moesten, waren we een week onderweg. Hier volgden we een weg over een bergkam naar een 1450 m hoge pas, die tot onze verrassing over een lengte van 4 km bedekt was met 20 à 30 cm sneeuw; geen verse sneeuw, maar een restant van de vermoedelijk meters dikke laag die er de afgelopen winter gelegen heeft. Het kostte 3 uur om de fietsen hier doorheen te duwen. Een passerende wandelaar riep 'coraggioso' en heeft breed grijnzend geapplaudiseerd. Overigens stond er nergens een waarschuwing dat deze route nog niet sneeuwvrij was. Vijf km verder ligt een andere pas die bijna 200 m lager is. Daar was dit uitzicht: op de hoger gelegen bergen was vanaf hier geen sneeuw meer te zien.

Afbeelding
keesswart schreef:We reden over een zelfgemaakte route van Domodossola naar Rome.
Hans Metz (penningmeester Wereldfietsers) rijdt met z'n vrouw momenteel andersom vanuit Rome, via de route van Hans R., en schreef eergisteren:
Vannacht is er verse sneeuw gevallen. Niet op onze tent, want die staat in het dal van de Adige. Wel op de bergen rondom ons. Bij ons heeft het de hele nacht geregend. Het is kil. Mensen op de camping klagen: normaal is het 25 graden in mei!
Het weer is gewoon hopeloos in de war 8)
keesswart schreef:
De tovenaar schreef: Als ik de foto verder analyseer, valt me op dat:
- Kees zijn Etrex niet zekert met een koordje
Nooit geweten dat dit kon. Is zekeren met een koordje eigenlijk wel handig als je de gps vaak van de fiets haalt bij het doen van boodschappen, koffie drinken enz.?
Voorkomt dat je je GPS niet kwijtraakt onderweg:
Afbeelding

Het eraf halen is in no-time gebeurt met zo'n polsbandje die je ook voor camera's of mobieltjes e.d. gebruikt.
De tovenaar schreef: [Een koordje] Voorkomt dat je je GPS niet kwijtraakt onderweg:
:shock: Dan snap ik wel dat Kees het zonder koordje doet!

Carl
Carl schreef:
De tovenaar schreef: [Een koordje] Voorkomt dat je je GPS niet kwijtraakt onderweg:
:shock: Dan snap ik wel dat Kees het zonder koordje doet!

Carl
Flauw, maar scherp;)!