Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1230 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33962 berichten
Screenshot_20220731-110024.png
Ik vermoed dat je de foto op deze plek geschoten hebt.
Tot 20 minuten geleden was het bestaan van een plaatsnaam Swolgen nog niet tot mijn hersenpan doorgedrongen.
May.cz en Google Maps wezen mij de weg.
De weg naar de Nieuwe Baan.
Het pad naar rechts het op Google maps de Jan van Swolgenstraat terwijl Mapy.cz het benoemt als Boabelsebosweg.
Ook Organic Maps houdt het op Boabelsebosweg.
Dat klopt, er is geen Streetview maar wel Mappilary.
De beurt is aan Poppink.
Een plek die je zomaar kunt tegenkomen op een regenachtige zondagmiddag in het midden van het land.
DSC_7038_1.JPG
https://krollermuller.nl/signaal-rood-t ... an-k-piece
https://maps.app.goo.gl/g8c5pDn21E7Rfg4z9

Ik ben al honderd jaar niet in KM geweest en herkende het dus niet, maar met Google ("kunstwerk spiegel rood park") was de locatie snel gevonden.
Dit hier?
https://www.google.nl/maps/place/Swolge ... d6.1173012
(sorry, de tussenliggende reacties niet gezien, laat maar zitten)
Eentje voor de zondag, zo begon het.

Willem vergast ons maar op nummer drie voor deze zondag.
Dan ga ik door met het thema 'Kunst in eigen land':
cirkel.jpg
Het streekje is zo te zien in de nadagen van de tweede wereldoorlog door oorlogsgeweld geteisterd.
Klopt, het lag lang in de frontlinie.
Ik herken onmiddelijk op de achtergrond de kerktoren van Elst van m'n fietstocht in 1969. Dan was het verder eenvoudig om "kunstwerk Elst" te zoeken. De Cirkel, hier:
https://www.google.nl/maps/@51.9218215, ... 312!8i6656
Ik reken het alleen goed als je ook het tijdstip van aankomst in Elst, de aanleiding voor de fietsreis en de prijs van de overnachting in de jeugdherberg kunt noemen...

Geintje.

Het is goed. De beurt gaat naar het Hoge Noorden.
Ik was op de jeugdherberg "Overberg" bij Nijmegen en maakte een dagtochtje naar Arnhem. Maar dat was 53 jaar geleden... toch herkende ik de achthoekige kerktoren van Elst.

Hier is dan de volgende:

DSC03006.jpg
Laat ik ook eens een keer meedoen: stadhuis van Anderlecht
Nou, na 13 minuten al opgelost! Ben je soms daar ook langs gefietst? Maar een paar honderd meter van gare Bruxelles-Midi vandaan. In de regen heb ik 21 juli de EU's hoofdstad uitgefietst.
De volgende is voor jou.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 31 jul, 2022 17:57
Nou, na 13 minuten al opgelost! Ben je soms daar ook langs gefietst? Maar een paar honderd meter van gare Bruxelles-Midi vandaan. In de regen heb ik 21 juli de EU's hoofdstad uitgefietst.
De volgende is voor jou.
Ik zag het Belgische kenteken van de auto op de foto. Daarbij zag het gebouw eruit als een stadhuis.
Gecombineerd met het getal 1070, was het een koud kunstje :-)
De volgende, mijn eerste:
Raadplaatje.jpg
Pfoei!
Niet te vinden of te raden en daarom (tegen de regels in) Lens er bij gehaald.
Lens wijst de weg, maar als ik daarna op Google Maps zoekt krijg ik het niet passend.
Ik doe deze ronde overigens niet mee omdat de ongeschreven regels schrijven dat je geen Lens, Bing en andere plaatjeszoekmachines mag gebruiken.
Lastig te vinden hoor!
Doet me sterk denken aan de rivier Sûre in Luxemburg, waar ik in de omgeving zo vaak heb gefietst. Maar die rivier loopt heel sterk kronkelend en stroomopwaarts ook door in België.
Poppink schreef:
zo 31 jul, 2022 22:43
Pfoei!
Niet te vinden of te raden en daarom (tegen de regels in) Lens er bij gehaald. ...
Wél te vinden met systematisch zoeken met de juiste zoektermen. En ik kan me voorstellen dat er deelnemers zijn die de brug herkennen. Ik sla over, want ik ga weer werken.
2 hints:
-Ik ben in hetzelfde land gebleven als het vorige Raadplaatje.
-Als je de brug wilt opnemen in je route, zul je aan de kant waar ik hier vandaan kom een stukje offroad moeten rijden. Ik weet zeker dat er menig vakantiefietser is die deze verbinding heeft overwogen maar wellicht om die reden is afgehaakt. Maar het is een fantastisch gebied.