Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 616 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33892 berichten
Helemaal goed Kees! Het is de spoorwegovergang van de Zwaluwseweg (Hooge Zwaluwe), op de foto kijk je naar het noorden. Hoe heb je dat gevonden? Een lastig aspect was het ontbreken van Streekview op deze locatie.

De Langstraatspoorlijn liep destijds tussen Lage Zwaluwe en 's-Hertogenbosch, door de schoenen- en lederindustrie kreeg het die mooie bijnaam. Aan de kant, vanaf 's-Hertogenbosch, ligt ook nog een deel, de fraaie 19e eeuwse spoorbrug over het moeras van Moerputten is nu een wandelpad.

Afbeelding
WillemT schreef:
wo 22 apr, 2020 16:36
Helemaal goed Peter! Het is de spoorwegovergang van de Zwaluwseweg (Hooge Zwaluwe), op de foto kijk je naar het noorden. Hoe heb je dat gevonden? Een lastig aspect was het ontbreken van Streekview op deze locatie.
Het is Kees.

WillemT schreef:
wo 22 apr, 2020 16:36
De Langstraatspoorlijn liep destijds tussen Lage Zwaluwe en 's-Hertogenbosch, door de schoenen- en lederindustrie kreeg het die mooie bijnaam. Aan de kant, vanaf 's-Hertogenbosch, ligt ook nog een deel, de fraaie 19e eeuwse spoorbrug over het moeras van Moerputten is nu een wandelpad.

Afbeelding
Dat is inderdaad een mooi traject. Het was een van mijn favoriete stukjes uit de avondvierdaagse. De kinderen vonden het leuk om erover heen te lopen 🚶‍♀️, en degenen met A4D-ervaring gingen zelfs rennen 🏃‍♀️, want ze wisten dat er aan het einde een proviandpost was. Hierna via het JBZ weer naar de startlocatie bij de atletiekclub.

Aan het einde rechts zie je een kerk die eerder in Raadplaatje door Math is geraden.

Zo zie je maar wat een plaatje aan herinneringen oproept. 🙂
WillemT schreef:
wo 22 apr, 2020 16:36
Helemaal goed Peter!
Ook Peter was in de jaren 1950 een populaire naam voor jongens, maar mijn ouders besloten me toch maar naar mijn opa's te vernoemen, die allebei Cees heetten. Alleen wel met een K, wat in die tijd misschien iets hipper was. 'Sees' zal toen wel te gewaagd zijn geweest ;-)

De hint naar de hoogspanningsleiding maakte het voor mij simpel. Ik dacht aan de Clauscentrale in Maasbracht, die dicht bij de IJzeren Rijn ligt en aan de Amercentrale in Geertruidenberg, vlakbij wat er nog over is van de Halvezolenlijn.
Op een topografische kaart ben ik gaan kijken waar een hoogspanningsleiding dichtbij een spoorlijn komt. Er is inderdaad geen streetview voor deze plek, maar de combinatie fietspad naast grindpad was goed te zien op een luchtfoto.

Hier is de volgende.

Afbeelding
keesswart schreef:
wo 22 apr, 2020 17:17
WillemT schreef:
wo 22 apr, 2020 16:36
Helemaal goed Peter!
Ook Peter was in de jaren 1950 een populaire naam voor jongens
Wat een stomme fout, ben toch niet zo goed in twee dingen tegelijkertijd doen als dat ik dacht :?
[quote=keesswart post_id=361495 time=1587568654 user_id=1912
Hier is de volgende.

Afbeelding
[/quote]
Ergens in Drenthe?
Het is niet in Drenthe. Jij fietst er niet in een dag heen, Martin.
Lentevreugd?
Zijn dat Marchigiana koeien?
JanH schreef:
wo 22 apr, 2020 19:56
Zijn dat Marchigiana koeien?
Ik las ergens dat die o.a. op Schouwen zouden grazen.
Als ik de koeien in aanmerking neem: Charolais, Frankrijk. Nederland lijkt het me niet te zijn. Ik kan dergelijk landschap binnen Nederland niet plaatsen. Maar koeien worden vandaag de dag overal naar toegebracht dus misschien Zuid-Engeland?
Tsja, de foto is van 30 augustus vorig jaar. Kees heeft in september in Duitsland gefietst voor een nieuwe route. Misschien dat hij al wat eerder is begonnen? Dan zou het in Oost Nederland kunnen zijn, of het Westen van Duitsland.

Nou Kees, kom er maar in met een hint. :)
Dit prachtige plaatje zou wel onmogelijk te raden zijn zonder talloze hints als het in het verre buitenland is. Voor Zeeland is het landschap te golvend, dus gok ik dat deze charolais in Twente rondlopen?
Het is niet bij Lentevreugd en niet op Schouwen, maar wel daar in de buurt. Het is een eeuwenoud landschap, dat in Nederland heel zeldzaam is geworden en ter plaatse een aparte naam heeft.
Over de koeien die hier rondlopen, heb ik nog geen duidelijke informatie gevonden.
Is dat eeuwenoud landschap misschien de Brabantse Wal?
Ik zie rechts in de verte een dorpje o.i.d. liggen.
Het is ook niet de Brabantse Wal.

JanH schreef:
wo 22 apr, 2020 21:19
Tsja, de foto is van 30 augustus vorig jaar. Kees heeft in september in Duitsland gefietst voor een nieuwe route.
Het was inderdaad kort voor mijn tocht in Duitsland. We hebben vlakbij deze plek een paar nachten op een van onze favoriete kampeerterreinen doorgebracht. Ik reed toen op mijn wat oudere vakantiefiets, waarvan een vitaal onderdeel uit elkaar aan het vallen was.
weg
De Westduinen bij Ouddorp?

Hans
javb2812 schreef:
wo 22 apr, 2020 23:19
De Westduinen bij Ouddorp?

Hans
Bedoel je dit hier? https://www.google.nl/maps/@51.8041877, ... 312!8i6656
Dit bedoel ik, Martin.

Hans