Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 224 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33608 berichten
Math, dank je. in de tijden van de kruisvaarders zijn er her en der in Europa vormgelijke forten neergezet (niet alleen in Europa)
Nieuwe opgaaf. Het weer was toen niet echt best te noemen. Om het niet te gemakkelijk te maken (hoop ik) heb ik wat tekst verwijderd. Het gebouw staat overigens nog steeds, al wordt het wel lastig te vinden met streetview, er loopt namelijk geen straat langs.

Bijlagen

Oeps, ik lees nu pas de Terms of Entry van dit jaar en meen te begrijpen dat ze al vol zitten. Kan het me eigenlijk niet voorstellen en de uitleg is ook wat dubbelzinnig met een juridisch smaakje.

Ik zou, als ik zin had in een derde keer, me daar niets van aantrekken en gewoon aan de start verschijnen. Het zijn openbare wegen en er is onderweg ook niets voorbereid. Waarschijnlijk is de pastamaaltijd op 2 september wel volgeboekt.
Het gele gebouwtje achter de trap heeft zwaar getraliede ramen (op de foto klikken voor vergroting). Komt vaker voor in zuidelijke landen. Zo te zien een modern restaurant.
Martin, zoek een stuk noordelijker, het gele gebouwtje is inmiddels niet meer kan ik je vertellen. Modern hoeft niet nieuw te zijn.
Het komt op mij over als zo'n modernistisch bouwwerk uit de DDR-tijd.
Is het dit restaurant op Rügen?
math schreef:
ma 20 aug, 2018 10:41
Het komt op mij over als zo'n modernistisch bouwwerk uit de DDR-tijd.
Is het dit restaurant op Rügen?
Lijkt er wel heel veel op. Goed gevonden.

Had ook al lopen zoeken op allerlei designtermen en restaurant+land: (bouwstijl gele gebouwtje) maar nog niets aangetroffen wat er enigszins op leek.
Op grond van mijn vermoeden ben ik gaan zoeken met "ostdeutschland restaurant glasdreieck". Toen kwam dit snel voorbij. Ik zie ook wel dat de kozijnen anders zijn, maar dat kan later gebeurd zijn ivm kwaliteit beglazing of warmteverlies. Dat was in DDR-Zeiten minder relevant.
Maar misschien heeft de architect méér van dit werk gedaan.

De architect van het restaurant in Glowe is Ulrich Müther.
Dit lijkt al meer op de toestand in de tijd van Peter's foto.
Math, je bent weer aan de beurt, mijn foto is uit 1992 en komt enigszins overeen met die uit 1978.

Wil je meer weten over Ulrich, dan kan je ook nog hier terecht https://de.wikipedia.org/wiki/Ulrich_M%C3%BCther
Gevraagd : de naam van de berg op de horizon of anders een redelijk nauwkeurige beschrijving van dit gebied. Streetview zal niet werken.

Afbeelding
Tip : het is een bekende MTB route in de VS.
Geen idee! Google laten zoeken op vorm levert niets op.

Is het in Mexico?
Zie de tip hierboven die ik rond 19:00 heb toegevoegd (al is de datumstempel van gisternacht).
Mexico is niet gek, maar niet goed.
Nog een tip: het is in New Mexico.
math schreef:
wo 22 aug, 2018 19:35
Nog een tip: het is in New Mexico.
Ik heb daar al gezocht maar kan niets vinden. Ik vind de vorm van de heuvel op een kop met open bek lijken, maar ook geen goede hits met die zoektermen (wel heel veel grappige andere, zo is er een Crazy Horse Mountain). Ik geef op, moet nog werken.
Ik wacht nog even op andere reacties Er zijn ongetwijfeld WF's langs gefietst. Zulke dubbeltoppen zijn er niet zoveel, dus ook op een kaart moet het wel te vinden zijn.
Ik zat eerst in Spanje te zoeken. Daar was het iig niet ;)

Google Afbeeldingen biedt iig nog geen uitsluitsel. Ga nog ff verder zoeken.
Is het niet heel toevallig 1 van de vele vulkanen in New Mexico? En dan wel Shiprock Volcanic Peak
https://en.wikipedia.org/wiki/Shiprock
math schreef:
di 21 aug, 2018 00:32
Gevraagd : de naam van de berg op de horizon of anders een redelijk nauwkeurige beschrijving van dit gebied. Streetview zal niet werken.

Afbeelding
Met deze hier https://www.google.nl/search?tbm=isch&q ... =873&dpr=1 kon ik niet één overeenkomstige foto vinden. :?
Nee, het is niet Shiprock. De berg op mijn plaatje is wel een 'volcanic plug'. In dit gebied liggen nog enkele andere volcanic plugs, waaronder één meer bekende.