Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 618 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33908 berichten
Dan zou het best wel eens in de Albanese Alpen kunnen zijn.
keesswart schreef:
do 23 apr, 2020 18:16
Dan zou het best wel eens in de Albanese Alpen kunnen zijn.
Geen gekke gedachte. Het is echter niet Albanië. Ook niet buurland Montenegro, dat even eerder genoemd was.

Komt iemand op het juiste land, dan bevestig ik dit en kunnen we van daaruit verder.

Hans
Ergens in het Šar-gebergte dan maar, Kosovo.
Dacht toch echt dat het niet moeilijk zou zijn. Er is een aantal wereldfietsers langsgefietst.

Nieuwe hint:

De waarneming van de schuur heeft jullie kennelijk op een dwaalspoor gezet.

edit: geen Kosovo

Hans
Bosnië-Herzegowina?
Wel, het lijkt er niet op maar Zwitserland is geen EU-lid.
Ja, Zwitserland is nu genoemd. Nu kom ik er niet meer onderuit, dit is goed. Nu nog even inzoomen.

Hans
De Verzasca-vallei?
In Zwitserland tijdens de bekliming van een bergpas, zonder bagage.

Na afdaling aan de andere kant van de bergpas, ging ik met de trein (zonder overstappen) terug naar de camping waar ik die ochtend was vertrokken.

Hans
CarlW schreef:
do 23 apr, 2020 18:57
De Verzasca-vallei?
Neen
Albula
alstro schreef:
do 23 apr, 2020 19:36
Albula
Nee. Die heb ik diezelfde vakantie ook gefietst.
edit: de Albula reed ik de dag vóórdat ik de te raden foto maakte.

Hans
Dan moet het ergens aan de Berninapas zijn.
En ben je met de trein vanaf Tirano teruggereisd naar Sankt-Moritz.
DaVinci schreef:
do 23 apr, 2020 20:46
Dan moet het ergens aan de Berninapas zijn.
En ben je met de trein vanaf Tirano teruggereisd naar Sankt-Moritz.
Dat had gekund, maar is niet het geval.
Ik ben de Berninapas in het geheel niet opgereden.

Hans
Ik heb de foto genomen één dag nadat ik de Albula over was gegaan.

Dan zou het voor de hand kunnen liggen dat ik de Bernina op zou fietsen, maar niet dus.

Ik ben richting een andere pas gegaan en heb daar de foto genomen, en ben die dag met de trein teruggegaan naar het Engadin.

Hans
Dan is er nog de Julier en de Flüela.
Even gezocht en gevonden langs de Flüela-pas. https://www.google.nl/maps/@46.7455126, ... 312!8i6656
En ben je met de RhB vanuit Davos teruggereisd.
Dat is helemaal juist DaVinci. Wat een ontzettende mooie was deze Fluela trouwens om te fietsen.

Ik had gedacht dat hij in vijf minuten opgespoord zou worden door de zoekmachine's. Wat maakte hier dat dat niet is gebeurd?

Jij bent aan de beurt DaVinci.

Hans
javb2812 schreef:
do 23 apr, 2020 21:55
...
Ik had gedacht dat hij in vijf minuten opgespoord zou worden door de zoekmachine's. Wat maakte hier dat dat niet is gebeurd?
Je hebt ons (of in elk geval mij) compleet op het verkeerde been gezet. Ik bedoel: ik zie een plaatje van een klim door een mooi, ruig dal over een jeep track. Ik denk dan: dat zijn de mooiste beklimmingen tijdens een fietsvakantie! Ik verwacht echter niet dat dit in Zwitserland zal zijn, want daar zijn eigenlijk niet of nauwelijks doorgaande klimmen over jeep tracks door het hooggebergte. Toen duidelijk werd dat het toch Zwitserland was, heb diverse dalen in Graubunden goed bekeken, maar niet die met een doorgaande geasfalteerde weg. Dom dom dom. Want je fietste gewoon over de grote weg.😜
Ik ken Davos vrij goed, want daar had ik van 1961 tot 2010 familie wonen, inmiddels overleden. Ook daar gefietst, ik was eens van plan om over de Flüelapas te fietsen, maar die was eind mei door sneeuw nog dicht. Davos (1560 meter hoog) was zelf nog wit van de sneeuw. Anders had ik de raadselfoto heel misschien ook opgelost.
javb2812 schreef:
do 23 apr, 2020 21:55
Dat is helemaal juist DaVinci. Wat een ontzettende mooie was deze Fluela trouwens om te fietsen.

Ik had gedacht dat hij in vijf minuten opgespoord zou worden door de zoekmachine's. Wat maakte hier dat dat niet is gebeurd?

Jij bent aan de beurt DaVinci.

Hans
Ik heb de andere passen wel eens gereden (ik weet niet of ik dat hier mag zeggen, het was met de motor :oops: ) maar de Flüela niet, maar in 2021 wil ik weer op bedevaart gaan naar Mandello aan het Comomeer, eens kijken of ik dan de Flüela in de route opkan nemen.
De route van Benjaminse naar Rome loopt over de Splügen, maar of er over de Flüela een route is die meer gefietst wordt weet ik niet. Daarbij, de schuur doet niet erg Zwitsers aan, en het landschap ook niet echt maar dat kan ook aan de belichting liggen.
Volgende:
P1040589 (Large).JPG