Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 929 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33892 berichten
Leon schreef:
wo 19 mei, 2021 14:49
Ik heb deze kotsende cornetto eerst achter zijn boom vandaan gehaald.
Had ik hm expres achter een boom gezet om beeldherkenningssoftware voor te zijn. :roll:
Nog niet gekeken naar jouw opgave.
is dit in nederland of s…. ik zie onthoofde mensen (:
Ik heb de foto met de tenten uitvergroot. Moeilijk te bepalen waar. Het huis is nogal verbouwd dat ik geen streekeigen stijl kan vinden. Het kleine blauwe autootje links heeft een geel NL-kenteken, maar die grijze sedan voor de twee caravans heeft een Belgische nummerplaat. Op de achtergrond een groot caravanterrein. De camper helemaal rechts heeft weer een geel kenteken. Nederland is natuurlijk niet het enige land met gele platen. De bomen ogen fris voorjaar. De toegangspoort staat links achter de caravan van die grijze sedan. Misschien dat dit helpt voor kenners van kampeerterreinen.
Martin het klopt alemaal wat je zegt maar het is zoals je begrijpt niet genoeg. Het bouwsel is denk ik wel streekeigen maar dan wel uit de tijd van dat het gebouwd is, niet van nu.
Het valt me wat tegen. Er zijn toch vele tientallen forumleden die deze plek zouden kunnen herkennen. Ze moeten natuurlijk wel aan dit spelletje willen meedoen. Misschien hebben ze slechte herinneringen aan de knutjes daar. Of misschien weten ze het niet meer omdat ze vooral in de kantine hebben gezeten en ruim hebben genoten van wat daar te krijgen is.
Geduld Leon, er zijn niet veel WF-ers die regelmatig aan dit spelletje meedoen, bovendien is het vandaag een werkdag. Als ze allemaal weer thuis zijn, kan die camping vast wel herkend worden.
Ik heb 2x aan een WF-event deelgenomen, en dit beeld roept niets bij mij op. (Al vind ik die persoon zonder hoofd intrigerend.) Ik sla een beurt over. Of een aantal beurten, want ik heb het te druk.
Leon schreef:
do 20 mei, 2021 10:05
... knutjes ...
Het toverwoord. Als je daarmee zoekt binnen het subforum Wereldfietser-activiteiten kom je op twee Hemelvaart tochten uit: 2007 en 2014.
Bij die van 2007 staan een aantal campings genoemd en een verwijzing naar knutjes op de camping in Zonhoven.
https://www.google.nl/maps/place/Hengel ... 3561?hl=nl
Het "streekeigen bouwsel" staat wat links.

Ps. had nog nooit van knutjes gehoord, wij, hier in het noorden, hebben het over neefjes.
Geniaal. Jij bent.
De twee mannen zonder hoofd zijn overigens nauwelijks bekend op dit forum; het was op de foto geen wf-clubactiviteit.
Leon schreef:
do 20 mei, 2021 12:12
Geniaal ... het was op de foto geen wf-clubactiviteit.
Dan was het geluk. :)

Nieuwe opgave:
Knipselr.JPG
Voormalige sterrenwacht in Roden?

https://www.google.com/maps/@53.1237419 ... 6656?hl=nl
Dat is snel. Helemaal goed, ik dacht een keer wat anders dan Groningen :). Jij bent.
De koepel op de achtergrond zag er uit als die van een sterrenwacht. Wat rondneuzen op internet leverde mij het resultaat op.

Hier de volgende:

EC637015-4108-445D-9F83-373044120AB5.jpeg
JanH schreef:
do 20 mei, 2021 11:45


Ps. had nog nooit van knutjes gehoord, wij, hier in het noorden, hebben het over neefjes.
Als noorderling meen ik toch even te moeten reageren. Neefjes zijn muggen in het nederlands.
Muggen/ neefjes zijn irritant maar knutjes zijn verschrikkelijk! Ze worden ook wel midgets genoemd, knutjes kunnen een vakantie verpesten, denk je net lekker te zitten voor je tentje komt er een wolk knutjes... weg idylle.

Nou, dit even ter zijde
Marjan schreef:
do 20 mei, 2021 17:52
...Ze worden ook wel midgets genoemd, knutjes kunnen een vakantie verpesten...
How offensive! Google eens op "midgets"...

Midges zijn inderdaad irritant. Tip: kampeer daar waar het waait.
Sorry, ik kan me niet beheersen.
.
screen07.jpg
Sluis bij Eefde
Het blijft toch een leuk topic dat “Raad plaatje!” :wink:

Je hebt ‘m goed Poppink. Je bent weer aan de beurt.
De waterhoogten van hedenmorgen medegedeeld door Rijswaterstaat.
Eef de IJssel, 316.

En ik maar kijken of jullie met een oplossing kwamen aandragen, maar in laats daarvan gaat het over foute neefjes en knutjes!
Nou, als je wilt weten wat superneefjes van de knutjes zijn ga dan maar eens naar de westkust van het Zuidereiland.
Die sandflies staan op dezelfde eenzame hoogte als de eikenprocessierups.

Ook bij dit plaatje geldt weer dat als je er geweest bent er niets te raden valt.
rivier.JPG
Bronckhorst?
Denk ik niet: ik ken Bronkhorst en die ligt te ver van de IJssel vergeleken met de raadselfoto. Ik denk dat de heuvels in de verte de Veluwe kan zijn en achter de hoge bomen boven het dorp zie ik een grote kerktoren staan. De uiterwaarden liggen hier behoorlijk onder water.
De brug over de IJssel van Brummen naar Zutphen, die op het Raad plaatje behoorlijk buiten z'n oevers getreden is...

https://www.google.com/maps/@52.1179649 ... 6656?hl=nl