Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 393 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33892 berichten
De tovenaar schreef:
zo 12 mei, 2019 17:53
Sea to sea zou idd kunnen, ten ZW van Newcastle: https://goo.gl/maps/yd6Tn1H5cRrZgn6EA
Lijkt mij heel goed kunnen passen, dwz die brugleuning is universeler, die komt uit een mal, maar het uitzicht lijkt te corresponderen.
Ze hebben die brug evenwel inmiddels wel zo geruïneerd dat je aandrang krijgt om eraf te springen.

Groeten BSM

PS   Langs de Maas tussen Fumay en Revin hebben ze een zo lelijk hek tussen fietspad en spoorlijn geplaatst dat je nijging hebt om voor de trein te stappen. Gelukkig hebben in Frankrijk hekken maar een beperkte houdbaarheid.
Tovenaar did it again!
Het is inderdaad een blik vanaf het Hownsgill Viaduct, een schitterende constructie uit het midden van de 19e eeuw, deels van de beroemde trein-ingenieur Robert Stephenson.
Afbeelding

Mijn foto is uit 2012. Vlak daarna is op dit 210 meter lange viaduct een affreus anti-suicide hekwerk gebouwd (foto's uit Wikipedia).
Afbeelding
De volgende ligt ook aan een fietsroute:
foto.jpg
Parkeerplaats Het Holt bij Hardenberg?
math schreef:
ma 13 mei, 2019 14:24
Parkeerplaats Het Holt bij Hardenberg?
Lijkt mij een "unieke" plek - 52°34'48.7"N 6°37'29.3"E - en dus goed.
 
Het Holt - Hardenberg.png
Het Holt - Hardenberg.png (173.31 KiB) 1754 keer bekeken
 
De Tovenaar maakte zijn foto tegen het eind van de middag.

Groeten BSM
Klopt Math, aan de LF16 Vechtdalroute https://goo.gl/maps/t7r5Pb4kzsMvqQVWA
Ik was daar zaterdag, uur of drie.
606619-01.jpg
Math mag weer de volgende plaatsen.
Bedankt Tovenaar. De volgende is een makkie, want ik heb vandaag nog maar een uurtje.

Afbeelding
math schreef:
ma 13 mei, 2019 14:43
Bedankt Tovenaar. De volgende is een makkie, want ik heb vandaag nog maar een uurtje.

Afbeelding
De noordpier bij IJmuiden (of moet ik zeggen Velzen).

Groeten BSM
Klopt! Aan jou de volgende.
 
Ziehier dan een (denk ik) moeilijker enigma.
 
Enigma-plaatje.jpg
 
Ik was er nooit op de fiets (overigens ben ik er ooit wel redelijk nabij geweest met de fiets, maar dat is een heel, ander, verhaal).  
Ook al is het geen evidente fietsbestemming ... je ziet er een enkel keertje wel een, of enkele fietsers (maar dan wel met andere banden als die op mijn fiets) ... het lijkt mij een hele toer.

En dan als aanvullende hints:
Je hebt er een fraai uitzicht ook al is het niet het hoogste punt (je ziet als het meezit alle hoogtepunten van de wijde omgeving).
Het is tamelijk centraal gelegen in een al weer ruim twee eeuwen geleden verdwenen "Principauté".

Groeten BSM

PS   Die Noordpier vond ik na het snel afstruinen van een aantal havens: Europoort, Delfzijl, Antwerpen, Terneuzen, Vlissingen (dat leek om te beginnen veelbelovend), Moerdijk en dus uiteindelijk kwam ik bij die Noordpier .... grappig genoeg kende ik de Zuidpier al langer, van vroeger, de veel "bravere" pier bij Vlissingen (wel met een rood-wit-vuurtorentje) zette me uiteindelijk op het goede spoor ... er moesten grote betonblokken bij en die kende ik nog van IJmuiden.
Nazca, Peru
.
.
.
.
.
:wink:
Leon schreef:
ma 13 mei, 2019 16:09
Nazca, Peru
:wink:
Tja, ik weet dat je ook per schip naar overzee kan, maar nee ik houd het bij Europa ... ik heb in mijn leven slechts tweemaal gevlogen, de tweede keer heb ik een heel eind zelf gestuurd, maar ben daarbij binnen Nederland gebleven - verder vlieg ik niet, sommige zaken kan je beter laten.

Dat scheelt toch weer een heleboel zoekgebied.
O ja, ik heb gechecked, er is minstens één gelijksoortige afbeelding op het internet te vinden, ik vond 'm maar zo (en ik ben geen internet-held).

Groeten BSM
Galicië misschien?
Afbeelding
Bridgestone SM schreef:
ma 13 mei, 2019 15:13
math schreef:
ma 13 mei, 2019 14:43
Bedankt Tovenaar. De volgende is een makkie, want ik heb vandaag nog maar een uurtje.

Afbeelding
De noordpier bij IJmuiden (of moet ik zeggen Velzen).

Groeten BSM
Niet Velzen maar Velsen. M'n opa (van moeders kant) werkte bij de Hoogovens. Ik had die plek ook meteen herkend, helaas is de prijs nu aan me voorbij gegaan. Als jongetje liep ik met hem samen op de (toen nog niet verlengde) pieren van IJmuiden. De pieren horen werkelijk bij IJmuiden, maar het is wel in de gemeente Velsen. Net als Hilversum ook met een raadhuis van Dudok, waarvan ik de bouw nog heb meegemaakt.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 13 mei, 2019 19:32
Niet Velzen maar Velsen. M'n opa (van moeders kant) werkte bij de Hoogovens. Ik had die plek ook meteen herkend, helaas is de prijs nu aan me voorbij gegaan. Als jongetje liep ik met hem samen op de (toen nog niet verlengde) pieren van IJmuiden. De pieren horen werkelijk bij IJmuiden, maar het is wel in de gemeente Velsen.
Gelukkig zijn het wél de pieren van IJmuiden ... en met wat geluk onthoud ik nu voor altijd VelSen.

Groeten BSM
De tovenaar schreef:
ma 13 mei, 2019 18:26
Galicië misschien?
Je zoekt het te ver (in alle opzichten).

Groeten BSM
Op basis van de hints: Centraal Massief, Frankrijk?

-Jan
JanH schreef:
ma 13 mei, 2019 21:10
Op basis van de hints: Centraal Massief, Frankrijk?
Jan je bent al weer dichter in de buurt, het land is goed.

Kijk eens goed naar de "geologie" ... het is niet overduidelijk, maar dat moet ook niet, het kan wel veel helpen.

Groeten BSM
Bedankt voor deze hint, maar daar ben ik niet in thuis. Ik ga nu wat anders doen, misschien dat anderen er wat mee kunnen.

-Jan
Ik wacht ook met spanning op een Raadplaatje. Hup Tovenaar!