Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 726 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33890 berichten
@Peter, met Bing Reversed Image Search had ik al snel de website van een lokale kerkgemeenschap die periodiek een tocht ondernamen naar deze kapel. Maar nergens een adres.
Daarna bracht een Google search naar enkele woorden uit die website, zoals Kapelle, Procession, Passion, Pest, Heidhausen mij op de website van beschermde bomen, en een fietsclub. Googles wegen zijn ondoorgrondelijk.

Ik ben van mening dat ik het niet heb gevonden.
Ik geef de beurt graag aan @Peter ???
spoorzoeker schreef:
vr 16 okt, 2020 11:59
@Peter, met Bing Reversed Image Search had ik al snel de website van een lokale kerkgemeenschap die periodiek een tocht ondernamen naar deze kapel. Maar nergens een adres.
Het adres staat vrijwel letterlijk in je tekst.
Het is hier: https://www.google.com/maps/@51.2974145 ... a=!3m1!1e3
Leuk om al die naar ik aanneem aspergebedden zo te zien liggen.
spoorzoeker schreef:
vr 16 okt, 2020 09:12
Ik kan het niet vinden in Satellite view.
Maar aan de hand van deze teksten zou het wel te vinden moeten zijn.

Kurz vor Kaldenkirchen führt die Tour über Stevensend nach Heidhausen. Auf dem Weg dorthin fahren die Pedalos an einer kleinen Wegkapelle vorbei, die Passionskapelle.

Die Honschaft Stevensend mit seinen zwei alles überragenden Buchenbrüdern liegt zwischen Kaldenkirchen und Heidhausen. Etwas südlich der Bäume überblickt man von der Passionskapelle Stevensend, einer ehemaligen Pestkapelle aus Backstein (Mitte 19 Jh.), die schöne Landschaft.
Knap gevonden.
Ik kom er op een van mijn fietsrondjes wel eens langs. https://www.google.com/maps/@51.2965967 ... a=!3m1!1e3 verscholen tussen de bomen.
De volgende is voor jou.
..
DaVinci schreef:
vr 16 okt, 2020 14:06
DaVinci schreef:
vr 16 okt, 2020 14:03
spoorzoeker schreef:
vr 16 okt, 2020 09:12
Ik kan het niet vinden in Satellite view.
Maar aan de hand van deze teksten zou het wel te vinden moeten zijn.

Kurz vor Kaldenkirchen führt die Tour über Stevensend nach Heidhausen. Auf dem Weg dorthin fahren die Pedalos an einer kleinen Wegkapelle vorbei, die Passionskapelle.

Die Honschaft Stevensend mit seinen zwei alles überragenden Buchenbrüdern liegt zwischen Kaldenkirchen und Heidhausen. Etwas südlich der Bäume überblickt man von der Passionskapelle Stevensend, einer ehemaligen Pestkapelle aus Backstein (Mitte 19 Jh.), die schöne Landschaft.
Knap gevonden.
Ik kom er op een van mijn fietsrondjes wel eens langs. https://www.google.com/maps/@51.2965967 ... a=!3m1!1e3 verscholen tussen de bomen.
De volgende is voor jou.
Mijn excuses, ik had niet alle reacties gelezen, maar Leon had de juiste plaats en mag de volgende plaatsen.
_Peter_ schreef:
vr 16 okt, 2020 12:22
Leuk om al die naar ik aanneem aspergebedden zo te zien liggen.
Dat witte is denk ik de plasticfolie die over de bedden is gespannen om zo vanwege het warmte-effect eerder te kunnen oogsten. Volgende foto. Waar zit deze wandelaar? Aub bankje op satellietfoto of steetview (of andere -view) aanwijzen.

Afbeelding
Leon schreef:
vr 16 okt, 2020 14:26
Volgende foto. Waar zit deze wandelaar?
Afbeelding
Wandelaar, wandelaar? Da's gewoon Frank v̶a̶n̶ ̶R̶i̶j̶n̶ van R. uit D.!

:D

Carl
Ik heb de vaste deelnemers aan RaadPlaatje wel eens op de proef willen stellen met een foto van een bankje uit een bepaalde streek.
Dat wil zeggen. Ik dacht dat elke streek een voor die streek kenmerkend bankje had.
Daartoe had ik honderd bankjes gefotografeerd.
Maar gaandeweg ontdekte ik steeds meer uitzonderingen op mijn typologie.
En ben ik met het project gestopt.

De man op de foto van @Leon zit wel op een erg minimalistisch bankje.
Een plank om op te zitten. En een plank voor de rug. Geen wonder dat hij verkeerd om zit.
Minimalistische bankjes hadden nog geen plaats in mijn typologie.


Ik vind de huizen op de achtergrond er Duits uitzien.
quote=spoorzoeker
>Ik vind de huizen op de achtergrond er Duits uitzien.
Dan hebben de bouwers ervan jou lekker gefopt. :D
Je zoekt het te ver.
Zuid Limburg?
Groningen zal het vast niet zijn :wink:
Martin E. van Doornik schreef:
za 17 okt, 2020 15:21
Zuid Limburg?
Wat betreft het bankje, en dus de vraag, heb je gelijk.
Geen flauw idee waar het is.
Maar ik weet wel dat dit type bankje de laatste jaren in SBB-gebieden wordt geplaatst. Geen oplossing, wel een aanwijzing wellicht.
Het woord Staatsbosbeheer komt niet voor op de Wikipediapagina over het gebied. De naam van een andere bekende grootgrondbezitter wel.
Ergens in de buurt van/op de St. Pieterberg met zicht op Kanne?

Pieter
Het risico van een vraag stellen is altijd dat een ander er met de winst vandoor gaat :D
Zie mijn vraagomschrijving.
Klopt. DaVinci is weer aan de beurt.
Leon schreef:
za 17 okt, 2020 20:01
Klopt. DaVinci is weer aan de beurt.
Ik had een goede voorzet gehad van kwootje!

In augustus fietsten we langs dit kapelletje:
kapelletje2 (Large).jpg