Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1234 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33601 berichten
Klopt, maar ik heb nog een paar andere, rood en zwart, dunnere stof voor bij warm weer.

Alleen weet ik niet waarom de fabrikant Agu de klitbandjes om je polsen heeft omgekeerd, lastig om die tegen elkaar te drukken. Bovendien is de klit-hechting nu zwakker geworden.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 07 aug, 2022 13:14
Alleen weet ik niet waarom de fabrikant Agu de klitbandjes om je polsen heeft omgekeerd, lastig om die tegen elkaar te drukken. Bovendien is de klit-hechting nu zwakker geworden.
Klittenband is een verzekering voor de fabrikant dat iets niet al te lang mee gaat.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 07 aug, 2022 13:14
Alleen weet ik niet waarom de fabrikant Agu de klitbandjes om je polsen heeft omgekeerd, lastig om die tegen elkaar te drukken. Bovendien is de klit-hechting nu zwakker geworden.
Waarmee de eigenlijke bedoeling van de foto van mijn fietshandschoentjes boven water komt.
Ik kik op ouderwetse handschoentje met de Franse vlag, en de Nederlandse vlag.
Dus wat deed Poppink?
Poppink kocht die AGU handschoentjes.
***dingen, want inderdaad de plakrichting van het klittenband zit precies verkeerd om en het klittenband zelf is van slechte kwaliteit, het rafelt.
Poppink laat zich niet voor een gat vangen en vond een tijd later deze wielerhandschoentjes van SKU.
Je zult begrijpen: Poppink helemaal gelukkig.
Ik heb zelfs al een nieuw reservepaar liggen voor het geval ze niet langer verkrijgbaar zullen zijn.
Ze zijn ook te koop bij Vincent van Ellen in Groningen.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 07 aug, 2022 11:20

Heb ik kort tevoren in Zemst een Belgische autonummerplaat in de berm bij de Zenne gevonden, helemaal te prachtig voor mijn verzameling!
20220720_130339.jpg
In Belgie hoort die plaat bij de persoon en niet bij de auto zoals bij ons. Het zou me niet verbazen als je deze ergens afgeeft, geen idee waar en wie, de persoon er blij mee is.
Ik heb toch best de rijpere leeftijd bereikt. 70+
En nog nooit een losliggende nummerplaat gezien.
😪😪😳
dunlop schreef:
zo 07 aug, 2022 17:26
Ik heb toch best de rijpere leeftijd bereikt. 70+
En nog nooit een losliggende nummerplaat gezien.
😪😪😳
Verleden week hield ik een auto aan. Ik zag op 50 meter dat de nummerplaat nog maar aan 1 schroef vastzat, toen de bestuurster ( met enorme haast, moest zeker bevallen :D ) achter me zat was de nummerplaat eraf gevallen, dus haar er op gewezen dat haar nummerplaat 100 meter terug lag. Er kon nog net een bedankje vanaf.
/.
WimB schreef:
zo 07 aug, 2022 17:14
Martin E. van Doornik schreef:
zo 07 aug, 2022 11:20

Heb ik kort tevoren in Zemst een Belgische autonummerplaat in de berm bij de Zenne gevonden, helemaal te prachtig voor mijn verzameling!
20220720_130339.jpg
In Belgie hoort die plaat bij de persoon en niet bij de auto zoals bij ons. Het zou me niet verbazen als je deze ergens afgeeft, geen idee waar en wie, de persoon er blij mee is.
Klopt, ik kon ook geen kentekencheck doen wat voor voertuig eraan heeft gezeten, want bij de Belgische RDW moet je eerst het chassisnummer invoeren. Trouwens, de gevonden plaat is licht beschadigd. Zulke platen bestaan uit een rode onderlaag met daaroverheen de witte verflaag, waarbij de belettering is uitgespaard. En die witte laag ligt hier en daar los. De eigenaar zal wel een nieuwe hebben. Maar ze worden wel streng beschermd.
In mijn garage hangen tientallen buitenlandse nummerplaten, grotendeels gevonden tijdens fietstochten! Alleen Liechtenstein ontbreekt nog....
Mijn verzameling van kentekenplaten. Betreft alleen landen waar ik per fiets ben geweest.
Staatsiefoto nummerplaten.jpg
Ik heb zojuist bij de Mod een verzoek ingediend om de titel van dit topic te wijzigen in 'Raad Kentekenplaatje!' 🤭

@joost r: Ben je er nog?
joost r schreef:
zo 07 aug, 2022 11:07
Ik meen de kerktoren van Vilvoorde te herkennen ...
Jaja, ik ben er nog. Wezen fietsen (buiten mijn gebruikelijke km², wat dan paradoxalerwijs weer aanvoelt of ik de wereld verlaat en terugga naar de besloten, half agrarische, half verstedelijkte wereld van mijn jeugd) en een paar foto's gemaakt. Onderstaande foto bijvoorbeeld.
Leve de vrouwen en mannen die de fietsknooppunten organiseren en onderhouden trouwens.
IMG20220807145608 (1).jpg
Gevonden:
https://maps.app.goo.gl/6NWwUc4yRxe2PA9k8

Op de Google Satelite kaart van Brussel was dit grote complex vrij snel te vinden.

Zo'n ziekenhuisomgeving (als je die km2 bedoelt) zal inderdaad een wereld op zich zijn, anders dan de 'echte' wereld of de wereld van weleer. Ik herken dat gevoel helemaal!
Inderdaad, de kassen van de plantentuin in Meise waar ik op de terugweg langskwam. Meise verhoudt zicht tot Brussel zoals Wassenaar zich tot Den Haag verhoudt. Overigens, mijn km²'s zijn niet alleen maar het ziekenhuis waar ik werk, dat zou wel heel erg monastiek worden. Het is het centrum van Brussel en het deel van de eerste 19de eeuwse kroon van Anderlecht tot Sint Joost. De wereld op een zakdoek.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 07 aug, 2022 19:24
Mijn verzameling van kentekenplaten. Betreft alleen landen waar ik per fiets ben geweest.
Staatsiefoto nummerplaten.jpg
Dat zet dit artikel in een interessant daglicht: https://www.ad.nl/auto/diefstal-kenteke ... ogle.nl%2F
joost r schreef:
zo 07 aug, 2022 20:40
Overigens, mijn km²'s zijn niet alleen maar het ziekenhuis waar ik werk, dat zou wel heel erg monastiek worden. Het is het centrum van Brussel en het deel van de eerste 19de eeuwse kroon van Anderlecht tot Sint Joost. De wereld op een zakdoek.
"De eerste kroon", die uitdrukking kende ik nog niet.
Niet het meest fietsvriendelijke gebied van Brussel. Al zal het ook daar wel beter zijn dan tien jaar geleden.
Dank voor de uitleg, Joost. Ik ben vaak in Brussel geweest voor mijn werk, maar vrijwel alleen naar saaie vergaderlocaties en af en toe een hotel, en nooit op interessante plekken. Dat moet ik dan toch nog een keer gaan doen!

Nieuwe opgave, niet te verwarren met deze van Poppink: viewtopic.php?f=23&t=7669&p=425333#p425333.
kruising.jpeg
P.S.
Vriendelijk verzoek om de discussie over kentekenplaten in een ander topic voort te zetten. Elk nummerbord heeft een verhaal, en dan kan je nog lang vooruit 😉
https://indebuurt.nl/denbosch/genieten- ... erk~19005/

In het Bollenveld in Den Bosch.

Op google satelite zie ik ze niet liggen.
Hier in Den Bosch: https://www.google.com/maps/@51.7285207 ... 312!8i6656
Gevonden met "kunstwerk rode balken".

Net te laat dus.
1984 Kruis John van Nistelrooy Geesteren/Fleringen Maaspoort 's-Hertogenbosch Thermisch verzinkt, roodgeverfd staal en zand

Je was Jullie waren me net voor.
Lijst van beelden in 's Hertogenbosch.
joost r schreef:
zo 07 aug, 2022 22:35
https://indebuurt.nl/denbosch/genieten- ... erk~19005/

In het Bollenveld in Den Bosch.

Op google satelite zie ik ze niet liggen.
Klopt! Het kunstwerk Kruis aka Eternal Anxiety met op de achtergrond de markante bolwoningen, die in 2021 nog te zien waren in het promofilmpje van het Eurovisie Songfestival: https://indebuurt.nl/denbosch/nieuws/mi ... al~149241/

bolwoningen-den-bosch.jpg
Joost mag de volgende opgave plaatsen!
Het lijkt wel gebouwd door een navolger van Wim Delvoye en zijn door de gotiek geïnspireerde werken. Waar is het?
IMG_20220808_070852.jpg