Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 718 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33962 berichten
Wolt schreef:
do 24 sep, 2020 22:44
..... Foto is eigenlijk gemaakt langs het Maxima kanaal ter hoogte van sluis Hintham, dicht bij de Wamberg en de Oude Bosche Baan, bijna boven de Grote Wetering.....
Ik vond het een leuk RaadPlaatje.
Ik zocht in de goede buurt
Maar ik heb de fout gemaakt door op de satellietfoto naar de zelfde kleur geel te zoeken, als op de RaadFoto.

De aanwijzing van de beltmolen vond ik misleidend,
Want uit de tekst op de website van de betreffende molen had ik begrepen dat de molen nog moest worden herbouwd.
https://www.vinkelsemolen.nl/
spoorzoeker schreef:
vr 25 sep, 2020 08:21
De aanwijzing van de beltmolen vond ik misleidend,
Want uit de tekst op de website van de betreffende molen had ik begrepen dat de molen nog moest worden herbouwd.
https://www.vinkelsemolen.nl/
De beltmolen in Vinkel zou inderdaad een misleidende aanwijzing zijn, daarom noemde ik de standerdmolen in Rosmalen... :)
Het doet Zeeuws-Vlaams aan, maar lijkt eerder een Vlaamse tractor
De Tractor is een Deutz uit de 50-er jaren, die hebben hun best gedaan in heel Europa.
Aan de zonnepanelen op de daken te zien lijkt het op Duitsland, maar kan ook in NL zijn, daar liggen er ook steeds meer.
Duitsland heeft praktisch geen Street View, en omdat ik die expliciet noemde, valt Duitsland dus af. Ook is het niet in Zeeuws Vlaanderen.
Is ie te moeilijk?
Of heeft dit tafereeltje maar kort gestaan?

Dan maar een aanwijzing: ten noorden van Den Bosch.
Ik probeer te achterhalen in welke richting de weg waarop de fotograaf staat, loopt.
OW, NZ ??

Ik meen te zien dat de zon schuin naar rechts schijnt, zodanig dat we de schaduw van de "personen" bij de tractor niet zien.
Hoewel de schaduw van de bomen vrij lang is.

Mijn vraag aan @Flix: op welk tijdstip van de dag is de foto genomen.
Ik zou de brug bij Hedel over kunnen fietsen op zoek naar de bewuste plek. Maar ik ga toch liever even klussen. Succes met zoeken!

Aan Flix nog wel een vraag: ruikt het in de omgeving van de fotolocatie naar paardenmest (grondstof voor champignonteelt)?
spoorzoeker schreef:
za 26 sep, 2020 09:03
Op welk tijdstip van de dag is de foto genomen.
14:22 uur lokale (zomer-) tijd, dus ±12:40 zonnetijd.
.
.
.
willem.m schreef:
za 26 sep, 2020 12:01
Ruikt het in de omgeving van de fotolocatie naar paardenmest (grondstof voor champignonteelt)?
Geen idee. Heb even aan de foto (op de laptop) geroken, maar geen paardenmest.😆
Om 1422 uur staat de zon op 196/197 graden.
De weg op de foto loopt dus Oost-West
Daarvan zijn er ongeveer 65 km boven Den Bosch.

Mijn verzoek: Is er ook een plaatje met iets minder focus op de tractor, en meer ruimte? Zodat ik weet of we hier van doen hebben met een weg met/zonder bomen in de berm.
👍🏻

Dat is ie precies. Goed gedaan; hoe kwam je erbij?
Blijkbaar is er niemand van de lezers hier (bewust) langs dit stilleven gefietst dat het niet werd herkend?

Beurt gaat naar Fedor.
Het gebied boven Den Bosch scannen met Google Maps. De achterste schuur staat parallel aan de weg wat minder vaak voorkomt, plus de combinatie met de bomen.

En een beetje mazzel natuurlijk ;) Na een paar minuten had ik hem al gevonden.

Hier de volgende. Hier zijn vast wel (zeer) regelmatig mensen langs gekomen. Niet op Streetview maar wel zichtbaar op Maps.
DSC03473.JPG
Dat zijn ze idd. Aan jou de volgende :)
2.jpg
Grafheuvel uit de Bronstijd op De Regte Heide bij Riel?
Correct. Beurt naar jou.
Nieuwe opgave.
Knipsel.JPG
Lübeck? :D