Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 798 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33876 berichten
Bij "Oog int zeil" in Cothen.
renel schreef:
do 21 jan, 2021 10:09
Bij "Oog int zeil" in Cothen.
Heel goed, Renel! Hoe heb je opgelost?
https://www.molendatabase.nl/nederland/ ... nummer=831
Foto gemaakt tijdens mijn fietstocht door Zuid-Utrecht in april 2019. Aardige ligging met de katholieke kerk op de achtergrond. Merkwaardige stelling: de witte stijlen van het stellinghek staan koud tegen de kopse kanten van de liggers (radiale balken onder de stelling) geschroefd. Normaal gesproken aan de zijkant ervan. Heb ik nergens anders aangetroffen!
De volgende is voor jou.
Gezocht op "boerderij 1840 molen" en toen wat rondklikken bracht me in Cothen.

Nieuwe raadplaat:
Frankfurt_17.jpg
Ergens langs de Maas tussen Luik en Frankrijk?
Daar zou ik het zoeken willem.m.
Tussen Namen en Dinant, 2 weken geleden gepasseerd.
Heeft even tijd gekost om de fotograaf op streetview te vinden, maar toch gelukt:
effe.jpg
Een paar honderd meter ernaast maar ik reken hem goed. De beurt gaat naar bdr.
renel schreef:
do 21 jan, 2021 17:12
Een paar honderd meter ernaast maar ik reken hem goed. De beurt gaat naar bdr.
Verrek, hier heb ik in 1995 ook gefietst, maar het fietspad (met roze klinkers) bestond toen nog niet. Dus zó op de rijbaan. In Namur overnacht in het huis van de schilder Félicien Rops. Met 33 graden een heel warme zomerdag. Gelukkig bracht la Meuse wat verkoeling.
renel schreef:
do 21 jan, 2021 17:12
Een paar honderd meter ernaast maar ik reken hem goed. De beurt gaat naar bdr.
Als we zo gaan beginnen... Ik had de juiste rivier geraden en het zoekgebied gereduceerd tot hemelsbreed 80 km, wat toch bijzonder precies is als je vanaf de maan op de aardbol kijkt. Wat ben je streng! :lol:
renel schreef:
do 21 jan, 2021 17:12
Een paar honderd meter ernaast maar ik reken hem goed. De beurt gaat naar bdr.
Ja maar daar stond jij niet op de foto ;-)

Waar zijn wij hier aan het koken?
1 (14).jpg
Is dat daar in de verte een skigebied?
Vogezen?
Wat kan je op die foto mooi de beeldbewerking zien die de software van de camera toepast.
Kijk naar de scherp begrensde arm, naar de vinger.
Kijk naar de planten op de voorgrond en naar de bomen.
Het lijkt haast wel of de persoon achteraf in het plaatje geplakt is.

Welke camera?

Overigens geen idee waar het is.
Poppink schreef:
do 21 jan, 2021 22:49
Het lijkt haast wel of de persoon achteraf in het plaatje geplakt is.
Volgens mij is de foto echt. Kijk na vergroting maar naar het fijne haar aan de linkerkant van het hoofd, met ertussendoor het landschap in de verte. En bovenop het hoofd zie je de bladeren door de haren heen. De lichtval en hoek kloppen aardig goed. Als dit plakwerk zou zijn ben je urenlang aan het friemelen op het computerscherm....
De foto is niet vervalst, (waarom zou ik dat doen?), deze zomer genomen met iPhone SE en het is niet in de Vogezen.

willem.m schreef:
do 21 jan, 2021 20:38
Is dat daar in de verte een skigebied?
Waar op de foto?
bdr schreef:
vr 22 jan, 2021 00:02
willem.m schreef:
do 21 jan, 2021 20:38
Is dat daar in de verte een skigebied?
Waar op de foto?
Hiero:

Screenshot_20210122-080618~2.png
Rechts zouden er pistes kunnen zijn, en links van die vreselijke hoogbouw. Misschien vergezocht hoor...

Overigens moest ik zelf eerder denken aan een van de grote bosrijke gebieden in midden-Duitsland of bij de grens met Tsjechië. Dat is echter wel een heel ruim zoekgebied.
Dat zou voorwaar wel eens kunnen, scherpe ogen Willem.m. De regio is In de winter vrij sneeuwzeker omdat er veel neerslag valt, maar ik denk dat de foto sneller te lokaliseren valt door de sneeuw die er nu al op staat.
bdr schreef:
vr 22 jan, 2021 09:09
Dat zou voorwaar wel eens kunnen, scherpe ogen Willem.m. De regio is In de winter vrij sneeuwzeker omdat er veel neerslag valt, maar ik denk dat de foto sneller te lokaliseren valt door de sneeuw die er nu al op staat.
Is het in de Jura?
Uitzicht op de Säntis, ergens in Beieren ten noorden van de Bodensee?
Afbeelding